Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kvulden

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 21:45

Ok dan moet ik de dop even losdraaien. En ik ga de bak van hier dan naar de wei doen. Alleen is de rand dan denk ik hoger dan de kraan van de tank. Is dat een probleem?

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 22:12

Vakantie blues Fabster, dat is toch ook wat... maar wel een teken dat het in elk geval niet te lang heeft geduurd de vakantie ;) mooie foto’s! Kan me voorstellen dat je nu thuis ook weer in moet komen, het is altijd anders als iemand anders jouw werkzaamheden heeft gedaan.

Airnt mooie foto’s van Dld. Ik heb ook een jaar in GB gewoond, prachtige natuur daar en ik voelde me er wel thuis maar idd nooit helemaal geaccepteerd. Paarden meisjes worden er enorm uitgebuit, if you ask me... maar geen rijkunst? Bedoel je dan de klassieke rijkunst? Ik kon wel echt genieten van de Engelse paarden mensen en dan vooral de kinderen, de gymkhana’s met pony’s daar, het spelenderwijs leren paardrijden. Maar ook de show rubrieken, je spul netjes in orde en schoon. Engelse rijstijl is heel anders dan de Duitse africhting, maar zoveel beter dan het in de krul trekken wat je veel ziet op de Nederlandse basis wedstrijden.
In Dld ben ik ook heel veel geweest voor concoursen en bij verschillende fokkers en stamboeken. Ik hou wel van de arbeids mentaliteit daar.

Maartje hoe ging het met de dochter van je kennis? Vond ze het leuk om te knuffelen met je paarden? Lief dat je dat beschikbaar stelt :)

Hopelijk is mijn merrie idd hengstig en heeft de verandering in gedrag van mijn merrie te maken. Haar hengstigheid toont ze verder niet, maar er gebeurt vast iets in het merrie brein met al die hormonen :')

Anke ga je die twee jarige klaarmaken voor de keuring? Vind hem echt leuk!
Hoe gaat het met de verkoop?

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 22:14

Wat een mooie foto's zie ik voorbij komen <3 Airnt wat woon jij schitterend <3

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 22:27

Ik had jouw foto’s gemist, Airnt, maar dat wordt echt een weekendje bij jou! <3 Ziet er echt prachtig uit!

Vandaag alles weer in mijn volgorde gebracht met de paarden en gewandeld met de honden. Scheelt erg in de vakantieblues. Hopelijk binnenkort mijn merrie weer oppakken. Haar been lijkt weer normaal, dus van de week eens kijken met een rondje wandelen aan de hand. En hopelijk kan ik er dan weer eens op. Ze heeft 3 maanden stil gestaan met een ‘verzwikte enkel’.

En als we dan toch bezig zijn, het nieuwe zadel van Sjaak maar eens proberen en weer een rondje op Barney doen, want we moeten eind mei een flinke ronde in Katwijk doen (of was het nou Wassenaar, Kvulden? Ben t even kwijt). Hopelijk daarna ook weer normasl op Caj rijden. Ik mis haar echt.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 22:32

Hier werd vandaag regen voorspelt maar er kwam niks dus mooi bezig geweest met de wei.
Wilden vanmiddag de gaten boren voor track, knapt het touwtje van de grondboor #) konden we nog niet verder.
Dus maar even verder gegaan met een ander stukje omheining waar nog 4 palen tussen moesten en dus met de hand gedaan.
Meneer ukkePuck had al snel in de gaten dat vrouwtje daar geen stroom op had zitten dus meneer stond mooi elke keer tot zn schoft onder de draad door >;)
Ik net snel in de schemer doe boel aangesloten en stroom erop gezet.
Kreeg meneer net een mooie harde klap van ~~}>

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 22:35

Ja het ligt er een beetje tussen geloof ik. Ik noet met Marinka ook nog flink conditie opbouwen. Ze was wat ingevallen en ik heb het dus wat rustig aan gedaan met haar.

Ik ben net ook bij de wei bezig geweest. Ik heb 2 stukjes afgezet. Ongeveer 10x15 denk ik. Daar mogen ze morgen eerst in. En dan langzaam uitbreiden. Ik ga een track maken. Ik weet nog niet hoe de paarden het gaan doen op het gras. Het gras staat nu tot aan mijn knieën. Misschien ga ik een stuk ook nog wel hooien.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 02:57

Te moe om helemaal bij te lezen.

Water geven zo, ziet er wel handig uit.

Een kasteel klinkt als een sprookje.
In werkelijkheid zal het vast niet allemaal rozegeur en manenschijn zijn.
Hoewel de maan vannacht helder schijnt.

Magic. Keuring? Eens even kijken hoe het loopt. Die kans zit er wel in als hij blijft.

Ponyverkoop.
Zijn er 3 verkocht.
Nog 9 te gaan.
Is net een veulen geboren.
Deze is ook voor de verkoop.

Hopelijk weer een paar dagen slaap. Voordat het volgende veulen aan de beurt is (wel gelijk de laatste dit jaar)

Afbeelding

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 06:44

Gaat hard Anke. En weer een veulen <3 merrietje of hengst?

Mizzmontana ze komt vandaag weer! Ben benieuwd hoe het gaat. Gister alleen een beetje in de wei geknuffeld, vandaag gaan we echt wat doen

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 07:39

3 verkocht al, netjes!

Leuk Maartje, veel plezier :)

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 08:01

Hengstje.

Meer dan 3 uur slaap, Zit er niet in nu.
Saunadag met de oudste....ik zal wel veel slapsen!

Foreverkliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 10:17

Fabster, volgens mij gaan we naar Katwijk. Ben met kliek al kilometers aan het maken ter voorbereiding. Nu ik zeker weet dat het slechte lopen van de laatste tijd helemaal niet aan het paard ligt (of aan mij) kon het wel weer vond ik. Twix zit nu op 10 tot 12 km onder het zadel dus die moet nog een beetje extra oefenen :D

Even een vraag voor iedereen die paddock roosters gebruikt. Hoe groot zijn de gaten die erin zitten? Esra en kliek hebben allebei voeten van 12 tot 15 cm lang en breed. Maar twix zit onder de 10 cm. Zijn bij jullie de gaten kleiner dan de hoeven of juist veel groter?

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 10:21

Natalie36 schreef:
Even een vraag voor iedereen die paddock roosters gebruikt. Hoe groot zijn de gaten die erin zitten? Esra en kliek hebben allebei voeten van 12 tot 15 cm lang en breed. Maar twix zit onder de 10 cm. Zijn bij jullie de gaten kleiner dan de hoeven of juist veel groter?

mijn minies met hoefjes van een cm of 6 gaan er goed overheen. Je moet ze wel opvullen die gaten.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 10:59

Ik heb de roosters nooit opgemeten, maar Barney gaat ook prima. Inderdaad wel opvullen.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 15:01

Welk gif werkt goed voor dotterbloem? Ik heb vorig jaar alles uit staan steken, in de hoop dat het zonder gif kon. Maar dat is een duidelijke nee. 1 stukje staat echt vol.

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 19:20

Airnt schreef:
Terug uit besneeuwde Rocky Mountains, wordt je begroet door deze Lenteaanblik!

[ [url=m/LYiFQy.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/4BBL5R.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/Skw1n4.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/6fjT45.jpg]Afbeelding[/url] ]

stal flink gevorderd, en bijna klaar... binnen in het huis veel verbouwd, dus een begin is gemaakt... bijna leefbaar! :)

Wat woon jij gaaf <3

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 22:10

Paardjes naar hun nieuwe wei. *\o/*
Afbeelding
Afbeelding

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 00:24

Airnt echt prachtig, Anke gefeliciteerd en invulden wat een heerlijk gezicht.

Ik sliep al een paar uur maar momenteel is het onophoudelijk aan het flitsen en klappen waarvan sommige super dichtbij dus ben klaarwakker en maak me druk om die 2 die buiten onder de enige grote boom in de omtrek staan.
Die 2 zelf staan te chillen terwijl de bliksem tegenover het huis in slaat maar toch -O-

Het lijkt nu minder te worden gelukkig.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 00:38

Hier staat alles van voor tot achter onder water. Tjonge jonge, wat een zondvloed! Heb de pomp er alvast maar in gehangen. Maar het gaat nog even door, als ik de weerberichten mag geloven.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 00:40

Wat een bak water he.
Hier ook. En er komt straks nog meer...

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 03:46

Hier is het nu ook begonnen, het lijkt niet super dichtbij maar ben er toch van wakker geworden. Nu de paarden aan huis staan slaap ik toch lichter lijkt het.

Kvulden wat heerlijk dat ze op de wei staan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 06:38

Had vanmorgen 32 mm water in de regenmeter en het regent nu nog steeds........ Echt alles staat blank.

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 06:58

Wij hebben een beek door de tuin heen lopen. Mooi hoor, maar was niet nodig. De paarden hadden zichzelf op stal gezet en zijn dus mooi droog gebleven. De paddock daarentegen...

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 07:12

Sodeknetter wat een weer vannacht. Vanaf 2200 uur onweer en in de nacht bakken regen en hagel.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 07:19

Hier ook een bak water vannacht. Ben nog niet buiten geweest maar het wel goed nat zijn

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 08:17

Hier lijkt het iets mee te vallen met de nattigheid, maar de zon mag wel weer terug komen.