Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

lizy29

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 20:11

Het is ook een rouwproces waar je doorheen moet karev. De man en de relatie die jij dacht te hebben bestaat niet meer en daar voel je je heel terecht heel verdrietig om en dat mag ook. Rouw erom en verwerk het op je eigen manier maar vergeet niet dat jij het waard bent om voor te vechten en als deze man dat niet meer wil hij dus niet meer de man voor jou is.

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 20:57

Thanx voor de lieve woorden..doet me goed.

Mooie foto's abby..wat een kolos ook die knol..

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 22:29

Karev, ik kan via gsm niet uitgebreid reageren meer wil mij aansluiten bij de woorden van lizy. Hele dikke knuffel!!

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 00:00

Karev :(:) . Sterkte.

Abby: die laatste foto laat echt mooi achterbeengebruik zien!

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 10:23

abby mooie foto's!

karev je krijgt ook een knauw van zoiets :(:) heel veel sterkte en hou van jezelf!

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 10:30

Heb geen tijd om actief te volgen en te reageren.
Maar wil Karev toch ook veel sterkte wensen. Is altijd een jammer voorval en dat je er last mee hebt is perfect normaal.

Mijn merrie is opnieuw thuis. Kijk al uit naar ons eerste bosritje, maar zal moeten wachten tot het weekend vrees ik. Gisteren was het me toch iets te gek.

Afbeelding

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 10:34

Dank je, ben ook erg blij met de foto's en met hoe de seminar is gegaan. Heb echt veel handvaten gekregen waar ik mee verder kan. Hopelijk in januari een vervolg les.
Fabster: ik heb echt geen idee wat je ziet, maar dank je wel :')

Verder hebben we nieuws op het paardenfront. Ik heb een ponieke gevonden voor bij Stef. Een kleine wit Welsh achtig manegeponieke van 20 jaar. Helemaal voor niks, blijft eigendom van de secretarsis van de manege en als er iets is gaat ze daar naar terug. Verdere kosten zoals hoefsmid, dierenarts en zo zijn voor mij.
Enige probleem is, ze wil haar pas in de eerste week van januari komen brengen omdat haar dochter afscheid wil nemen. Stef staat nu bij een kudde ijslanders die dadelijk in december naar een groot natuurgebied van 5 hectare gaan. Daar wil ik Stef niet naartoe brengen want dan vond ik hem nooit meer terug.

Dus....
Kan ik Stef voor een paar weken alleen achter het huis houden? Ik vind dat zielig. Maar als ik hem naar het natuurgebied breng weet ik ook dat ik hem een paar weken niet zie, want wekelijks hem daar gaan zoeken om te rijden gaat hem ook niet worden. Zeker nu na die seminar van Arne heb ik zoveel waar ik mee aan de slag wil.

Wat denken jullie?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 10:40

Ik liet hem nog lekker even uitdollen op die 5 hectare...

Heb jij op je gemak de tijd om alles goed op orde te krijgen thuis, qua wei/stallen en ook niet het risico, dat paardlief verkeerd gedrag gaat vertonen omdat hij alleen staat, want dan heb je wel een probleem in je uppie...

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 10:40

Misschien wil de eigenaar van de IJslanders de verhuizing wel een maandje uitstellen ;) en anders misschien 1of 2 weken.

Alleen staan juich ik niet toe maar hij zal er vast niets aan overhouden. Zeker als jij gewoon aan het werk gaat met hem zal hij toch zo af en toe z'n afleiding hebben.

Aan de andere kant, een paar weekjes je paard op de 5ha is ook geen ramp denk ik. Snap dat je aan het werk wilt maar als Stef het daar met z'n vriendjes meer naar z'n zin heeft dan dat hij straks alleen staat dan zou het voor mij niet heel moeilijk zijn (buiten het niet zien van je paard natuurlijk). Als hij dan thuis is kun je weer aan het werk.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 10:41

AbbyBlues schreef:
Dank je, ben ook erg blij met de foto's en met hoe de seminar is gegaan. Heb echt veel handvaten gekregen waar ik mee verder kan. Hopelijk in januari een vervolg les.
Fabster: ik heb echt geen idee wat je ziet, maar dank je wel :')

Verder hebben we nieuws op het paardenfront. Ik heb een ponieke gevonden voor bij Stef. Een kleine wit Welsh achtig manegeponieke van 20 jaar. Helemaal voor niks, blijft eigendom van de secretarsis van de manege en als er iets is gaat ze daar naar terug. Verdere kosten zoals hoefsmid, dierenarts en zo zijn voor mij.
Enige probleem is, ze wil haar pas in de eerste week van januari komen brengen omdat haar dochter afscheid wil nemen. Stef staat nu bij een kudde ijslanders die dadelijk in december naar een groot natuurgebied van 5 hectare gaan. Daar wil ik Stef niet naartoe brengen want dan vond ik hem nooit meer terug.

Dus....
Kan ik Stef voor een paar weken alleen achter het huis houden? Ik vind dat zielig. Maar als ik hem naar het natuurgebied breng weet ik ook dat ik hem een paar weken niet zie, want wekelijks hem daar gaan zoeken om te rijden gaat hem ook niet worden. Zeker nu na die seminar van Arne heb ik zoveel waar ik mee aan de slag wil.

Wat denken jullie?

Wat voor type paard is Stef? Nerveus of "het is allemaal wel goed zo". Voor een paar weken, ach... het is niet ideaal, maar het is ook niet voor altijd.

Hier gaat de oudste ook weleens apart als 'k hem meer wil bijvoeren. Vind 'ie ook niet leuk, maar gaat 'ie ook niet dood van...

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 11:09

Stef is een heel relaxed alles z'n gangetje paard. Maar hij is meer mens gericht dan paard gericht. Ik denk niet dat hij gelukkig wordt als hij geen menselijk contact heeft. Ik vind het erg moeilijk want ik weet niet wat erger is voor hem. Kijk dat ik even een paar weken niet kan rijden vind ik an sich nog geen probleem. Maar ik wil niet dat hij ongelukkig wordt.

Het uitstellen van de verhuizing is geen optie omdat de wei in december te nat wordt om ze te laten staan.
Laatst bijgewerkt door AbbyBlues op 21-11-16 11:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Monmaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 11:09

Hoe vaak rijdt je, rond de feestdagen?
Kerst wordt vaak al niets, de dagen rondom oud en nieuw niet...vw geknal enzo...
Ik zou hem juist vw dat geknal enzo... mee laten gaan naar die 5 hectare en je lekker niet schuldig voelen over dat je ff niet rijdt. Mogelijk gaat het om drie weken.

Als jij denkt dat Stef alleen kan, moet je dat gewoon doen.... met wat extra aandacht, zal hij dat heus wel overleven.

Ik heb eens door een verhuizing mijn kwpn- ruin drie weken alleen moeten laten staan. Hij stond aanvankelijk in een kudde, waar hij zwaar vermagerde, omdat hij het menselijk contact miste.... ws kon hij ook zijn plekje in de kudde niet vinden.
Ik heb hem toen weer naar huis gehaald, maar daar stond ie alleen.... geen centje last gehad.
Laatst bijgewerkt door Monmaster op 21-11-16 11:13, in het totaal 2 keer bewerkt

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 11:11

Ik denk dat ik juist rond de feestdagen heel veel zou rijden. Nu ik de familie van mijn ex niet meer heb hoef ik niet meer zoveel bezoekjes af te leggen. Mijn ouders zijn niet zo van de feestdagen dus ik denk dat ik met kerst lekker een paar dagen helemaal niks te doen heb.

Dat van het vuurwerk vind ik op zich wel een goede, alleen woon ik in een buitengebied met heel weinig omwonenden. Ik denk dat het knallen wel mee valt hier.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 11:19

Een natuurgebied van 5 hectare is niet zo groot hoor, die van mij stonden op 11 hectare en ik ben ze nog nooit kwijt geweest. Zelden een rondje hoeven lopen :+

Ik bedacht me vorige week nog dat mijn brokkepiloten al lang geen pijntjes meer hadden gehad, word ik vanmorgen zo begroet :')
Afbeelding
Normaal vind ik dat niet zo erg maar hiervan staan de randen wel echt open, moet ik er iets op smeren oid?

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 11:27

Hier gaat op alle pijntjes standaard wat isobetadinezalf, kan geen kwaad he :)

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 11:32

Is gewoon een schaafwondje toch? Ik smeer daar niks op, hou het alleen schoon

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 11:35

Lynn_Nikita schreef:
Is gewoon een schaafwondje toch? Ik smeer daar niks op, hou het alleen schoon

Inderdaad een schaafwondje, maar de randen krullen wel gek en vrij ver omhoog en dat ben ik dan weer niet gewend :o

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 11:51

Nee joh, alleen het velletje eraf.
Niks aan doen :(:)

Kim, ik zou hem thuis houden en "eisen" dat de pony eerder komt of anders een andere zoeken.
Pony's genoeg die een gouden plekje zoeken, die mensen zouden hun handjes in elkaar moeten knijpen en ook aan jou moeten denken!
Lieve kind hoeft toch geen zes weken afscheid te nemen :?

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 11:54

Beetje betadine kannooit kwaad.

Abby: hij tilt zijn achterbeen mooi op. Dat bedoelde ik. Met (klassieke)dressuur is dat wel belangrijk. Anders heb je eerst daar nog een taak. Maar dat doet hij dus al mooi.

En voor beide opties is wat te zeggen. Een paar weken alleen....tja.... niet ideaal, maar hij overleeft t wel. Tussen de ijslanders ook prima. Gewoon kiezen wat jou het beste uit komt. Stef vindt t waarschijnlijk allemaal prima. Als er maar eten is.

En het kind kan ook bij jou afscheid nemen, toch? Of nu? Of zit ze op kostschool?

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 11:56

Ik ga kijken of ik betadine heb, nu maar hopen dat ze er geen kolletje krijgt want ze is stekelharig :+

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 12:01

Abby ik zou hem lekker verhuizen en kijken of je de pony iets eerder kunt krijgen, zo lang alleen laten zou niet mijn voorkeur hebben, en 5 hectare valt nog mee

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 12:02

Azmay schreef:
Ik ga kijken of ik betadine heb, nu maar hopen dat ze er geen kolletje krijgt want ze is stekelharig :+

maar is verder niet open toch, alleen vel eraf?
Dat die randjes opstaan maakt niet veel uit hoor, die krullen op als het vel opdroogt zeg maar

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 12:10

Lynn_Nikita schreef:
Azmay schreef:

maar is verder niet open toch, alleen vel eraf?
Dat die randjes opstaan maakt niet veel uit hoor, die krullen op als het vel opdroogt zeg maar

Ik heb wel eerder gezien dat bij zulke wondjes wit haar terug komt, maar het ziet er niet uit of er bloed af komt inderdaad. Ik weet niet hoeveel kwaad het kan als het vel af sterft. Tot nu toe alleen bijtwondjes gehad en dan is het toch een stuk minder diep :o

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 12:15

Wat is er met een kol en stekelharigen dan?

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 12:16

Fabster schreef:
Wat is er met een kol en stekelharigen dan?

Nou ze hebben wel eens dat wondjes wit terug komen, sneller dan bij een gewoon bruine. Omdat deze zo "diep" is zou dat nog zomaar eens kunnen.