Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
meggiemeg schreef:Heerlijk een minivakantie tussen door met een mooi kadootje mee terug naar huis!
Net even tussen de werkzaamheden door even een frisse neus gehaald, lekker hoor!
[ [url=m/brUyZ9.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/wtM5Jq.jpg]Afbeelding[/url] ]
meggiemeg schreef:Zapje het liefst heb ik stalmest van koeien omdat dat de structuur van je land verbeterd, maar omdat daar zo slecht aan te komen is kies ik voor mest van rosé kalveren, die mest is een stuk dikker dan andere mest van blanke kalveren. Dan strooi ik in de loop van zomer nog een keer kunstmest. Wil graag het hele weideseizoen gras hebben.
ohjajoh6 schreef:Pfff...
DA is net geweest om weer acth waarde te bepalen bij MiniMe.
Ik voelde gistermiddag pulsaties in haar achterbeentjes en ze staan allebei weer ongelofelijk massief te zijn, terwijl ze nog niet eens op het gras komen...
Er zit toch niets anders voor mij op om weer het hooi te gaan wegen en weken en ze op dieet te zetten, als ze snachts op stal staan. Maar ben der zo huiverig voor, want de laatste keer dat ik dat serieus geprobeerd heb, stond Lona met koliek en hadden ze beide maagproblemen (extreem veel gapen ook).![]()
meggiemeg schreef:Ga je de weide nog opdelen of houd je het in 1 stuk?
Hoe hoog staat je gras nu? Vergelijkbaar als bij mij?
Ik hoop ze half april er op te kunnen zetten.
meggiemeg schreef:Als het een koeienmengsel is (waarschijnlijk wel) dan heeft dat een heel ander groeipunt, koeien eten veel minder kort af dan paarden. Bij een paardenmengsel ligt het groeipunt veel lager dan bij een koeienmengsel. Vandaar dat je dat dan beter even de tijd kunt geven om te groeien anders blijf je een relatief kale weide houden ondanks dat je bemest hebt.
[***] schreef:Ik heb ze nu bijna dagelijks een uur of 2 op het gras. Ben begonnen met een uurtje per dag. Het zijn vrij korte weides, waarvan er eentje bemest is en de andere (nog) niet. Er stond nog wel iets op van vorig jaar. Straks op de grotere stukken ga ik met strookbegrazing werken. De grote stukken zijn een week geleden bemest met Perlka.
Hoop ze zo snel mogelijk 24/7 buiten te kunnen zetten.