@kvulden: De 'voorstal' of in mijn geval doorloop zit er al bij in, maar dat is niet zo goed zichtbaar op de foto zie ik. Wij hebben ook niet gekozen voor een puntdak, zoals op de website wordt aangegeven. In dit geval komen aan de linkerkant de 2 stallen, de betonplex afscheiding die je ziet in het midden wordt onderdeel van de voorwand. Misschien geeft deze foto wat meer duidelijkheid.

Overigens ziet het er hier heel smal uit, maar de foto vertekend een beetje.
Ik heb drainage in mijn bak gelegd, PP450 buizen van 60 mm doorsnede, lopen aan beide kanten uit op de sloot. Aan de uiteinden zit een halve meter regenpijp van 70 mm, zodat de buizen niet omhoog gaan staan. In de gleuven waar ze in liggen hebben we drainagezand gestort, zodat het water goed doorgelaten wordt. Op wat voor ondergrond zit je?
@mentjuh: Met 2 grote rijpaarden en 1 shet ben ik overgestapt op grote balen, zo'n 450 kg. Ik voer eigenlijk 2 soort hooi, gedorsen/graaszaad hooi en weidehooi. Aangezien die van mij dik worden van de lucht krijgen ze onbeperkt graszaadhooi en daarnaast (als ze niet op het land staan) een paar plakjes weidehooi. In het graszaadhooi zit bijna geen voedingswaarde, dat is puur buikvulling. Het weidehooi krijgen ze erbij voor de vitamines e.d.