Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 14:55

Leuk abby! Ik ga straks ook even kijken. Zit nu op mijn telefoon.
Hier ook superslecht weer! Wind is nu opgelopen naar kracht 9. Heb mijn snuitjes net maar even binnen gezet. Het hoost hier ook al de hele dag.
Straks lijkt het droog te worden dan mogen ze er weer uit.

Tja, jonkies...... Zucht. Uiteraard wist ik dat ze niet zomaar alles doen, maar ik hoopte dat ik mazzel zou hebben.
Wel prettig om te horen dat jullie hetzelfde ervaren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 15:00

Had vanochtend toch wel even een Aww! momentje eigenlijk;

Stond Morena de pony van de 2 te poetsen en dat is serieus waar de eerste pony die ik ben tegen gekomen die er een hekel aan heeft om gepoetst te worden, humeurig mormel is het...
Maar ik had het even moeilijk en stond te snotteren bij haar (mis ze zo!), komt ze toch ineens gezellig bij mij doen joh! Die zag ik even niet aankomen eigenlijk, mocht ineens met haar knuffelen, heb haar zelfs 2 zoentjes gegeven om door te pasen naar mijn meiden boven...

Om toen mijn tranen weer opgedroogd waren, ook direct weer haar humeurige zelf te worden... :') :')

Die pony heeft dik punten bij mij gescoord vandaag!!

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 15:01

Mooi hoe ze dat toch aanvoelen he <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 15:11

Ja vond het ook echt geweldig! Was er even confuus van ook gewoon, heel frappant hoe dat ze ook direct erna haar "oude" zelf weer werd, mooi hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 15:17

Mooi MiniMeLona, dieren voelen zoveel meer dan dat wij denken.

Hier is de "hel" losgebroken...... Windstoten windkracht 11 8)7 . Vind ik niet leuk ;(

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 15:23

Oeh wat veel wind, wij hebben nu windkracht 5 en vanmorgen 6 en dat vond ik al heel veel. Het is wel echt koude wind.

Gisteren had ik ook een depressief dagje en om 5 uur wilde ik ineens op Kim, zonder zadel of halster gewoon erop gesprongen en zitten knuffelen. Gekke beest wil door mij niet bereden worden normaal <3

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 15:27

Mooi is dat, ja, MinimeLona.

Hier zegt weeronline dat het windkracht 5-6 is, maar ik geloof er niks van. Kon net mooi nog nieuwe palen zetten, omdat het hek eruit was gewaaid. -O- . Depaarden wilden ook niet eten achterop de paddock. Waren alleen maar aan het rennen. Heb ze dus maar bij de schuilstallen gezet met hooi. Dat staat in de luwte. Nu mag ik eindelijk ook eten...

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 15:29

Wat een weer!
Hier gaat het echt hard gelukkig wel droog af en toe klein buitje maar vind het wel naar die wind.

Weet niet hoe hard het hier gaat maar is wel spannend met me ouders bedrijf dat niks gaat instorten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 16:05

Ik ben hier over het algemeen wel wat wind gewend, zo vlak aan de kust, maar nu ben ik ook bang voor schade e.d.
Tot dusver valt het mee en als ik "windguru" mag geloven wordt het straks weer wat minder. Windguru is een stuk betrouwbaarder dan alle andere weersite's. Die zitten er vaak naast, dus het kan best zijn dat het bij jou harder waait Fabster.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 16:09

Welke site is dat? Ik vind allen dingenin Maui en VS

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 16:16

Ik heb deze bij mijn favorieten staan.

https://www.windguru.cz/

Bovenaan zie je [***] staan, daar woon ik vlakbij. Het is een windsurfer site. Heeft mijn man zo ingeregeld dat we altijd bij [***] uitkomen. Je kan van bepaalde periodes zien wat er gebeurt.

Bij mij zie je dus dat rond 13:00 de windsnelheid kracht 8 was met windstoten kracht 11 :j . Als het goed is zakt hij in de loop van de avond af *\o/*

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 17:28

MiniMeLona schreef:
Had vanochtend toch wel even een Aww! momentje eigenlijk;

Stond Morena de pony van de 2 te poetsen en dat is serieus waar de eerste pony die ik ben tegen gekomen die er een hekel aan heeft om gepoetst te worden, humeurig mormel is het...
Maar ik had het even moeilijk en stond te snotteren bij haar (mis ze zo!), komt ze toch ineens gezellig bij mij doen joh! Die zag ik even niet aankomen eigenlijk, mocht ineens met haar knuffelen, heb haar zelfs 2 zoentjes gegeven om door te pasen naar mijn meiden boven...

Om toen mijn tranen weer opgedroogd waren, ook direct weer haar humeurige zelf te worden... :') :')

Die pony heeft dik punten bij mij gescoord vandaag!!

Zo'n pony heb ik ook :j Is echt niet van 'gezellig borstelen' (alleen in het voorjaar, tijdens het verharen), knuffelen is ook haar ding niet (als je haar probeert een zoen te geven, doet ze haar hoofd omhoog met een "ieeieueww, neeehh, buhhhh, stom mens!" uitdrukking). Maar zo af en toe, dan komt ze toch even bij je staan, ongeveer op je tenen. Dan wil ze wel even kriebelen. Maar niet te lang, en vooral alleen waar zij dat wil. Maar daarna wel naast je blijven staan <3

Het waait idd wel stevig; Quarter en Shet stonden op de track, allebei met hun manen en staart op standje horizontaal. En maar vrolijk kijken en met elkaar klooien :):)

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 18:15

Dat niet willen poetsen ken ik..heb ik er ook 2 van. Scheelt dat ik ook geen tutter ben.

Hier ff helemaal emotioneel leeg..Na relatie breuk toch weer geprobeerd. Waar ik er vol voor ging gooide meneer na 2 wk weer de handdoek in de ring. Dus weer terug bij af..

Ellendige kerels ook..

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 18:21

Mannen zuigen karev {:)-:(
Dikke knuff :(:)

hypos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 18:30

Bah al die emotionele dingen, zelf helaas soms ook extreem last van.
Maar mag nu niet zeuren, heb er sinds gisteren 2 schatjes bij, dochter is er gek van.

Afbeelding

Ze zijn super lief, kregen wel direct een storm om hun oren.
De anderen weten het nog niet zo, de merrie heeft er best wel moeite mee, maar ze wet maar.

De vorige eigenaar waren blij dat ze nu vlakbij blijven, ze mag komen knuffelen wanneer ze wil, waren hun kindjes.

Maar wat een storm, hier de trampoline over het dak gewaaid, niks meer van over en dakpannen stuk. De paarden stonden op het grote land , konden mooi de spanning eruit rennen.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 18:45

Hier was vannacht de ergste wind. Hoorde vanalles klapperen maar dat bleek gelukkig bij de buurvrouw :D
De paarden geven er hier niets om, gewoon kont in de wind en eten.

Ab, niet alle mannen zuigen ;) maar kan me voorstellen dat jullie er een beetje klaar mee zijn.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 18:46

Wat een leuk stel <3

Ik heb al de eerste foto's gekregen van de clinic, vind vooral deze erg leuk, Blue met die benen alle kanten op.
Afbeelding

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 18:55

Blue zet z'n beste beentje voor :)

ahhh, hypos, die ezel <3

Karev :(:)

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 19:00

@karev: pfff, sommige kerels.... Sterkte!
@hypos: wat een stoere ezel! Leuke aanwinsten zeg :)
@spatter: knappe blue. Heb je nog meer foto's?

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 19:01

wendy de rest heb ik besteld en komen nog, deze heb ik gekregen en een hoofdfoto van Blue.

karev jeetje :(:) , mannen ook _-:(

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 19:20

Karev dan is hij je dus gewoon niet waard :(:)
Verder wel netjes bijgelezen maar op mijn telefoon is een BLP niet zo makkelijk. Zag wel een leuke foto van blue langskomen en een topic van AB. Die ga ik zo eens even bekijken.
En mimimelona had even een mooi momentje met de pony. Paarden zijn bijzondere wezens. Ooit zou ik nog wel eens cursussen willen geven met overspannen mensen en paarden. Ik denk dat dat een hele bijzondere en sterke werking kan hebben op die mensen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 19:27

Karev :(:) :(:) !

Hypos, ik ben flieft :* op dat GEWELDIGE ezeltje!!!!!!!

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 19:57

Weet je dat zegt iedereen hij is je niet waard..maar als hij voor mij de liefde van mijn leven is en ik niet meer voor hem dan is dat nog verdomd lastig om te accepteren.

Na alles wat ie geflikt heeft heb ik hem nog een kans gegeven die hij blijkbaar om de verkeerde redenen heeft aangepakt..
Voor mij voelt het haast alsof er een dierbare dood is omdat er iets uit mijn leven is gerukt waar ik geen invloed op heb en niks aan kan veranderen..dat is lastig.

Leuke picture spatter!
En dat ezeltje wat lief!

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-16 20:01

Heftig karev. Maar ga ajb geen energie steken in iets wat energie kost ipv oplevert. Daar maak je jezelf mee kapot. Je kan een ander niet veranderen, enkel jouw kijk op diegene.

Mooie clinic abby en spatter.

Hier de storm getrotseerd, eerst met Lola naar het strand en daarna met Kyra nog een half uurtje galoptraining. Werd er toen wel bijna afgeblazen. Zometeen nog werken. Wind tegen natuurlijk, en terugweg zal de wind wel afgenomen zijn :(

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 20:03

Ik heb van Stef ook al twee erg mooie foto's gekregen. De rest komt deze week.
Afbeelding
Afbeelding