Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Belker

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 10:41

Gisteren is de merrie weer door het draad gegaan vanwege het afsteken van vuurwerk..... ze lopen dan in de wei dus dat is niet erg, maar ik schrok wel dat ze me niet opstonden te wachten voor het nachthooinet.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 10:43

Waardeloos... weet je waar het vandaan komt dat de politie er evt iets kan doen.

Ik vrees met het vuurwerkverbod dat het carbitschieten overal sterk zal gaan toenemen. Ik zag hier op Fb al iemand die 25 melkbussen aan bood ;(

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 18:41

Volgens mij zijn er meerdere gemeentes bezig om carbid schieten te verbieden, om te voorkomen dat dit als plaatsvervangend vuurwerk afsteken te populair wordt. Het ging dan o.a. om gemeentes waar carbid schieten helemaal geen normaal gebruik / traditie is (zoals bijv. in de Achterhoek wel). En ik meen dat de veiligheidsregio's morgen ook overleg hebben over carbid schieten.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 19:02

Ik hoorde inderdaad al een gemeente die dat ook had verboden.. :j

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 19:28

Hier wordt elk jaar carbid geschoten bij de voetbalvereniging. Dat is hemelsbreed zo’n 150 meter bij de paarden vandaan gok ik. Het zijn dus flinke knallen, maar de paarden geven er weinig om. Het vuurwerk dat om 00 uur massaal de lucht in gaat vinden ze een stuk vervelender.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 19:30

Hier hetzelfde, Flew. De camping vlakbij schiet carbid op het maisland van de buurman. Ik denk ook 100-150 meter zo’n beetje. Daar geven ze eigenlijk niet zoveel om, dat vuurwerk om middernacht is veel spannender.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 20:19

Getsie Belker, balen dat ze door de draad gaan dan.

Wij gaan onze eerste jaarwisseling hebben hier. Ben benieuwd, ook naar het gedrag van onze Bullmastiff die we pas sinds april hebben (uit asiel).

Geen hooi meer gesjouwd hier, ja twee pakjes voor deze week. Beetje draden aangepast.

Wilde nog mooie foto maken, zat gehurkt, was mijn ijsco achter me komen staan en ik voelde iets tegen mijn rug schuren. Ik dacht zijn hoofd, kijk ik om staat hij met zijn voorbeen te klauwen en met zijn been langs mijn rug :o
Hij deed me geen pijn, dus was niet stom bedoeld, maar toch even berispen :')

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 20:28

Het kan lief bedoeld zijn, maar een volgende keer is ie in een speelse bui en sprint ie boven op je.

Ik was vanmiddag nog even wezen rijden en mevroi was wederom licht ontvlambaar. Net met voeren was ze nog steeds nat ondanks de zweetdeken. Maar ik heb toch na een borstelbeurtje maar even de 200 grams opgedaan want het gaat stevig afkoelen nu.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 20:32

DubbelFun schreef:
Het kan lief bedoeld zijn, maar een volgende keer is ie in een speelse bui en sprint ie boven op je.
.

Mijn "Euhjjjjj Potver!" Was genoeg om hem 5m verderop van me afgewend met zijn hoofd laag te laten belanden. Vandaar dat ik zeker wist dat hij het niet l*llig bedoelde, dan was hij wel doorgegaan ;)

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 21:18

voor mij ook de eerste jaarwisseling, in de vorige jaren heeft ze een beetje wisselend gereageerd. laatste stal ging wel goed, die was wat verder bij de bebouwde kom vandaan, maar de stal ervoor was het laatste jaar echt niet ok, toen heeft ze alleen maar rondjes gedraaid en rechtop gestaan. de knallen vindt ze minder erg, behalve toen de pensionhouder vergeten was de staldeur dicht te doen en ze de voetballen 50 meter de lucht in zag gaan :') :(:)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 10:12

Ik ben benieuwd hoe hier het nieuwjaar er uit gaat zien dit jaar.
De buren die eerst carbit schoten zijn weg, maar er zijn 3 nieuwe huizen voor terug gekomen en ik heb geen idee hoe Peppy gaat reageren.

Vannacht was het knap koud, hier is -1,5 gemeten.

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 10:52

Ik heb dit jaar weer nachtdienst net als vorig jaar.
Dit jaar is voor het eerst de ruin hier maar ik verwacht geen problemen. Het is vrij rustig bij ons meestal.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 11:19

Hier is het ook een verrassing of er carbid geschoten wordt. Heb echt geen idee. We zien het wel.
Op het vorige adres schoten de buren aangrenzend aan de wei van Nick en Bliksem, terwijl ze daar stonden te grazen.
Eerste paar knaken waren even een moment van “eh??? Wat is dat?!”
Maar als snel gaven ze er niets meer om. Eten was belangrijker.
Vuurpijlen net zo. Eerste paar waren ‘eng’. Daarna niet meer.
Enige dier wat hier stress had van de knallen was de kat met hartruis. Die waar ik het laatst over had.
Ze is er nog steeds :) en gaat goed op het moment.
Maar ik weet niet of het hart nog harde knallen aan kan. We zien het wel. Kan er toch niets aan doen.
Verplaatsen geeft ook stress.
Dieren zijn intussen helemaal gewend aan de nieuwe omgeving.
Kipjes zijn dit weekend verplaatst naar groter hok. Kunnen de oude hokken gesloopt.
Er komt een ren en broeikasje voor in de plaats.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 11:44

@Chasey: ik heb bij honden wel eens gehoord dat ze proppen in de oren deden.
Broeikastje is leuk. Lading mest op de vloer en alles groeit super hard.

Wij gaan dit jaar verhoogde plantbedden maken, dat tuiniert net even iets makkelijker :)

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 12:41

Wat leuk chasey, kipjes :D
Gisteren dacht m'n paard even weer dat hij 2 was :=
Wilde hem heel even longeren, nou na 10 rondjes dacht ik ja doeii ga maar even zonder mij rennen :')
En echt hij doet normaal NOOIT gek aan de longe :')

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 13:19

@tarzan: zal in het weer zitten :)

Net de smid hier voor de bonte gehad en hij heeft ook nog heel even geprobeerd of Peppy al zover was. Vóór moet wel lukken, maar achter wordt nog niet wat.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 13:21

Ja, z'n pensioen lijkt hem goed te doen haha, maar de kou zal zeker wat doen!
Maar hij heeft nog nooit bokkend, wegspringend, gek gedaan aan de longe en het was erg glad, dus dacht echt doeiiiii ga maar zonder mij :')

Horseloverl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 13:30

Die van mij lopen gewoon buiten zoals normaal. Knallen wennen ze wel aan. Mn nieuwe paard was ff over de zeik vorig jaar maar toen ze zag dat haar vriendinnen het niet eng vonden was het goed

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 13:33

Hee allemaal!
Ik kom ook weer eens bovendrijven op bokt (onder andere op advies van Natasja ;) ) omdat ik inmiddels ook een eigen huis heb waar ik de paarden aan huis houd.
Tenminste: 2 paarden --> mijn gepensioeneerde merrie (14) en een arbeidsongeschikte pension-merrie (6).
Mijn sportpaard en nog een ander pension-paard staan bij mijn ouders... Die hebben een kant-en-klaar paarden-aan-huis-huis, maar mijn nieuwe huis is dat nog niet.

Ik heb 1.2 hectare weide, we hebben inmiddels twee fantastische buiten-boxen gemaak van 4 bij 5 en ondertussen zijn we met een nieuwe omheining bezig...
maar.... ik twijfel al 4 maanden over wáár ik een paddock wil voor de winter én hoe groot deze moet zijn voor de twee dames (die niet met en niet zonder elkaar kunnen)

dus; ik ga eens lekker rondsnuffelen hier en zal jullie, als jullie dat leuk vinden, eens wat foto's delen!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 13:34

Hey Geeske :)
Leuk! Ik volg je natuurlijk al her en der maar volgens mij hebben jullie echt een mooie stek te pakken <3

Hier pech gehad dit weekend, de pannen lift ging kapot dus het dak ligt nog deels open :=

greendragon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 13:42

Gelukkig is het goed weer Robijn :) Nog geen sneeuwstormen in zicht!

Wel balen, elke vertraging bij een verbouwing is gewoon niet fijn..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 13:43

Gisteren een korte flinke bui gehad maar hebben het met potten en pannen op kunnen lossen :')

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 14:00

Hey Geeske! Gezellig!! :D En foto's delen is altijd goed natuurlijk :+:

Ohhh dat is balen Jolijn! :oo Hopen dat de weersvoorspellingen kloppen en het de komende week droog blijft én dat het dak snel dicht ligt! :oo

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 14:44

@My_Chimanga: Proficiat met je project.
Paddock op kleigrond of op zandgrond ? Ik zit zelf op klei en dat beperkt de mogelijkheden aanzienlijk. Geen tracks in de winter in ieder geval wat op zandgrond meestal wel lukt.
Doordat ik op kleigrond zit stevig geïnvesteerd in paddock platen en om het intressanter te maken (en goedkoper in platen) komen er 2 eilanden op de paddock met planten. Rozenbottel en meidoorn, met een draad rond.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 14:57

betadine schreef:
@My_Chimanga: Proficiat met je project.
Paddock op kleigrond of op zandgrond ? Ik zit zelf op klei en dat beperkt de mogelijkheden aanzienlijk. Geen tracks in de winter in ieder geval wat op zandgrond meestal wel lukt.
Doordat ik op kleigrond zit stevig geïnvesteerd in paddock platen en om het intressanter te maken (en goedkoper in platen) komen er 2 eilanden op de paddock met planten. Rozenbottel en meidoorn, met een draad rond.

Die rozenbottel, welke planten heb je daarvoor gebruikt en waar gekocht? Die zou 'k hier ook nog graag willen :)