Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Fabster

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 14:17

O, dat is inderdaad best spannend. Heb zoiets gehad met blaaskanker, wat aan de kant van mijn moeder wel heel veel voorkomt. Gelukkig hoef ik me niet direct zorgen te maken, maar er werd wel geadviseerd alles scherp in de gaten te houden.

Sterkte daarmee, monmaster.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 14:33

@monmaster: sterkte! Dat zijn altijd heftige onderzoeken, emotioneel.
Jaren geleden, toen ik een jaar of 19 was, werd bekend dat er een genetische afwijking in mijn vader's familie voorkwam die veel problemen veroorzaakte met miskramen en gehandicapte kinderen. Ondanks dat ik nog helemaal niet met kinderen bezig was, deed toch de vraag zich voor of ik me ook wilde laten onderzoeken. Mijn vader en opa leefden niet meer, dus de enige manier om er achter te komen, was om mijzelf te laten onderzoeken.
Dat heb ik toen wel gedaan. De ironie was trouwens dat ik uiteindelijk nooit een kinderwens heb gehad (en 2,5 jaar geleden zelfs mijn baarmoeder is verwijderd vanwege enorme vleesbomen), maar ja, dat kon ik toen nog niet met zekerheid zeggen en mocht die wens zich wel ontwikkelen, dan kan zo'n gen wel een dealbreaker zijn.
Uiteindelijk bleek het bij mijn zus en mij trouwens niet aanwezig.

Hier is ook veel water naar beneden komen zetten.

Gisteren was ik jarig, en zijn we lekker overdag samen naar de sauna geweest. Heerlijk, zo'n dagje verwend worden en ontspanning :)
Iedere keer dank je dan toch: dat moeten we vaker doen. Maar ja....

Foreverkliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 14:44

Gefeliciteerd nog Wendy!

Monmaster niet leuk dat sport onderzoeken. Veel sterkte.

Leuk dat je er weer bent doublevv! Succes met je ambitieuze plannen.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 15:11

wendy alsnog gefeliciteerd Y)(^)

monmaster jeetje, best heftig, sterkte er mee :(:)

Hier nu stralend weer, al regent het wel af en toe inclusief regenboog.

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 15:36

Wendy nog gefeliciteerd, altijd lekker zo'n dagje sauna.

Monmaster sterkte erg emotionele periode.

Hier is het nu bewolkt wel droog af en toe een beetje zon en enorm veel wind. Waaide net bijna van de fiets door die rukwinden. Gister kon ik moeilijk slapen zo'n storm en harde regen, word ik toch altijd onrustig van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 16:12

Wendy alsnog van harte!

Pfff niet leuk monmaster :( , sterkte met de onderzoeken.

Bij mij ook veel regen, vooral gisteravond en vanmorgen vroeg in korte tijd VEEEEEEL water.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 16:19

Gefeliciteerd Wendy! Klinkt bekend dat "moeten we vaker doen" :P

Hier is het ook niet echt lekker weer, maar de grond kan het water goed gebruiken dus ik klaag maar niet ;)
De weides die zijn inmiddels weer groen ipv de kleur van verbrand gras.

De schuilstal is inmiddels ook een stapje dichterbij, het hout hebben we al binnen ;)Afbeelding
Hoop dat het ook genoeg is om nog een garage van te maken.

Dan kan deze..
Afbeelding
Ook droog staan :D die hebben we gisteren gekocht.

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 17:56

Zo die is voor het serieuze werk haha Succes met bouwen. Mooi hout.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 18:03

Ja is douglas hout dus mooi om mee te bouwen. Een deel ervan zal rond blijven en een deel zal gezaagd worden. Eerst maar een paar tekeningen maken om te kijken hoe het allemaal uitkomt.

Monmaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 21:23

WoW... grote bouwklus!

Dank jullie wel.... ja, ik ben nog niet koud bezig met het verlies van mijn moeder te verwerken( 68geworden), dan dit ook nog ff. Het " fijne" eraan is, dat ik er niet alleen in sta... mijn nichtjes en tante gaan ook... dus we zitten allemaal in het zelfde schuitje....

Vandaag met de dames gelopen, dacht ik neem de hond mee. Is er een hond die mijn hond aanvalt... Luna in paniek, hond in paniek... hond loopt onder de pony, pony stampt een paar ik op de hond. Aanvankelijk leek er niet veel loos, behalve zijn voetje... velletje eraf. Maar na het eten leek hij toch veel pijn te hebben, dus hup naar de dierenarts. We hadden niet gezien dat hij in zijn lies ( huidplooi) geschaafd en dik was... de Da zag het wel gelukkig, ff prikkie en pillen tegen de pijn... ook weer klaar.

Ach, morgen weer een nieuwe dag! {:}

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 13:11

Afbeelding

Even mijn jonkie spammen!! Afgelopen woensdag tijdens mijn (vlieg)les. Ze was tussendoor een beetje stout, maar als ze zich gedroeg was het ook meteen goed.

Afbeelding

Slechte foto's (te ver weg), maar stiekem ben ik wel een beetje trots op mezelf :o .

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 17:42

Net een klein rondje gedaan met Leo, de oude ruin en mijn dochter mee op haar pony. Maar moet toch echt stoppen met de rondjes op Leo. Het gaat echt niet meer. Hij had altijd al een slechte rug, maar nu gaat hij ook alleen maar met zijn kop omhoog en rug weggedrukt lopen. Hij vindt het echt niet leuk meer. Dat is jammer, want de pony van dochter is met Leo rustiger dan met Caj. Maar goed, dat is toch wat het wordt, voortaan. Leo is hiermee officieel met (rij)pensioen. Kan ik dat zadel ook wel weg doen. Hij was de enige die ik nog reed met de Wintec dressuur. Kan Sjaak er nog eens mee proberen van het voorjaar, maar anders ligt hij hier ook maar te liggen. Neemt alleen maar ruimte in.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 18:12

fabster jammer van Leo maar zo te lezen wel een wijs besluit.

[***] ziet er netjes uit!

clinic van Arne Koets was ontzettend leuk en heel leerzaam, heb heel wat te oefenen.
Hoofdzakelijk zitles gehad, heel veel bekken oefeningen.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 19:04

@spatter: kijk, dat zijn de betere berichten! Altijd fijn om terug te komen met veel te doen :j
@[***]: ziet er goed uit zeg, leuk om te zien! Heb ik toch weer wat meer beeld :D
@fabster: klinkt als een verstandige beslissing. Sneu, maar fijn dat je zo kritisch blijft kijken naar je oudje.
@monmaster: vandaag een betere dag gehad?
@pb: volgens mij heeft iedereen in dit topic dat wel, 'leuk, moeten we vaker doen'. Maar wanneer? Mooie tractor. Douglas hout hebben wij ook in onze schuur, mooi materiaal!

Vanmorgen begonnen met een buitenrit. De buuv wilde graag een keer op zaterdag. Prima, maar dan gaan we wel om half 9 's ochtends :D Immers, ik wilde er graag voor de koffie weer zijn.
Lekker ritje was het, beide paarden in goeden doen.
Helaas wil de buurman (vader van de buuv) de paarden verkopen. Dus iemand nog op zoek naar een mooi 2-span friezen?

Ik heb hier wel een probleempje met mijn afrastering. Ik heb koord langs het houtwerk, maar de verbindingsstukjes beginnen enorm te roesten.
Hebben jullie nog tips voor materiaal, geschikt voor koord, wat niet roest?
Ako (van agradi) doet dat dus wel...

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 19:52

Wij hebben er rvs verbindingsstukjes op, maar andere plekken knoop ik gewoon.
Zie ook wel roestvorming waar het schrikdraad apparaat aangesloten is op het draad omdat het daar af en toe vonkt. Het zijn ook meer brandplekken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 10:24

Jammer dat je niet meer op Leo kunt rijden, maar wel super dat je deze beslissing voor hem neemt +:)+ . Zo zouden meer eigenaren met een paard dat iets mankeert moeten denken.

Stoere trekker paulosa :j
Monmaster, sterkte voor je hond :(:)
spatter, altijd fijn als zo'n clinic goed bevalt. Nu goed oefenen!!
wendy, ik heb verbindingstukken van Gallagher en die roesten niet. Wat jammer dat de buuv straks geen paarden meer heeft. Friezen zijn niet mijn type paard, dus ik ga ze niet kopen :D .

Gister geprobeerd mijn les van woensdag na te rijden, maar man, man, wat ging het slecht ;( , mevrouw bokt ineens als we linksom gaan draven..... Dit heeft ze al eerder gedaan en het komt doordat ze nog wat scheef is. Dit dacht ik redelijk opgelost te hebben, maar waarschijnlijk dus nog niet. Pffff lastig hoor, zo'n nieuw (jong) paard. Bij mijn vorige paard wist ik exact wat ze ging doen, maar bij deze ben ik nog erg onzeker. Maar goed, we oefenen rustig verder.

Vandaag is het mega slecht weer, dus ik denk dat ze een vrije dag heeft. Het is maar een klein stukje naar de manege, maar ik zie het eigenlijk niet zitten om haar met windkracht 8 (en later windstoten kracht 9/10) in de trailer te zetten.

Verder geen nieuws, stallen e.d. is allemaal al klaar en nu heb ik geen idee wat ik vandaag eens zal gaan doen.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 10:48

[***] schreef:
Jammer dat je niet meer op Leo kunt rijden, maar wel super dat je deze beslissing voor hem neemt +:)+ . Zo zouden meer eigenaren met een paard dat iets mankeert moeten denken.

Je rijdt ook echt niet meer voor je lol op hem, hoor. Ik vind het ook wel zielig. Maar goed, ik hou hem verder soepel aan de hand en dan hoop ik, dat hij nog een tijdje mee gaat. Hij wordt in mei alweer 26...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 10:50

Als hij soepel blijft dan kan hij vast nog wel een tijdje mee!

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 10:52

Hoop ik, maar hij gaat ineens wel rap achteruit sinds de cushing. Maar we zullen zien. Ik doe mijn best.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 11:14

Oh ja, de cushing, dat is natuurlijk ook nog wel een dingetje.

Mijn "oudje" van bijna 20, heeft al een aantal jaar "rij pensioen" en verder doe ik eigenlijk niets met hem. Hij heeft kissing spines, spat, artrose en hoge overhoef. Hij loopt zuiver en is blij. Hij is gewoon paard en doet het gelukkig prima.

Monmaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 11:16

Goedemorgen,
Hond gelukkig weer opgeknapt, nog steeds niet gereden... gisteren was het weer hier niet fijn. Vandaag waai je uit je onderbroek vandaan... ga strak naar de bios.... die nieuwe film van HP...
Dan is mijn streven om er echt morgen weer op te stappen...
Leuke foto's [***]....
Tja ineens is die beslissing er dan, fabster.... nooit leuk dit te moeten besluiten....

Mijn stallen zijn ook gedaan, was niet zo slim bezig om nu met die storm mijn stal leeg te willen halen... stro waait alle kanten op, naja tis nu klaar!

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 11:18

De nieuwe van HP staat ook nig op ons lijstje. Gisteren wel Warcraft gezien. Ook met vreemde types.... ;)

Goed dat de hond weer is opgeknapt.

Foreverkliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 12:54

Leo gefeliciteerd met je pensioen! Fijn dat de vrouw je dat gunt.

Ik herken je gevoel [***]! Hier ook een jonkie wat niet doet wat ik bedenk. Ik vind het hele proces met zo'n pup wel leuk en spannend en leerzaam maar nooit meer!! (En ik reken erop dat jullie me tegen houden als ik weer eens zoiets bedenk ).

Fijn dat het goed ging spatter!!
Hoe ging jij abbey? Of zit je nu met de kasteelheer aan een beschuitje en heb je geen tijd voor ons?

Gister heerlijk met kliek het bos in geweest. Paden waren veel beter dan ik had verwacht dus lekker tempo aan kunnen houden. Wandel zo even met kleintje naar de club. Kijken hoe ze de 'storm' vind.

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 13:22

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 13:54

Super, Abby! Heb het stuk gelezen. Benook heel benieuwd naar de foto's! En het is altijd extra leuk om ook eens ander soort paarden te zien in dat soort clinics, behalve alleen de paardjes die dat allemaal zo wel kunnen.

Nathalie, ik herken het gevoel bij die jonkies: geel leuk en leerzaam, maar volgende x ook graag 1 die dingen gewoon wel doet ;)

Wat een storm, mensen. Waai echt uit mijn kleding....