De bak is "eigen", van mijn ouders.
Aan de bak zit een pad van 2,5/15 meter vast. Plus stal

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Gypsy schreef:Spatter die vloer is echt bijzonder, je eigen ballroom als het ware! En meeeeen wat een werk hebben jullie daar zeg.
Dat brengt mij trouwens op een idee.... Kunnen we van de zomer niet eens gaan meeten bij een van ons thuis? Misschien kan iedereen een stuk gereedschap en z'n blote handen meenemen dat we de gastvrouw s'middags ergens bij helpen, wie dat niet kan helpt met hapjes en drankjes oid, en de gastvrouw organiseert s'avonds een leuke bbq als dank? Gezellig en praktisch haha. Alleen de bbq en zelf wat meebrengen kan natuurlijk ook!
Nu gok ik wel dat jullie het allemaal te druk hebben voor zoiets geks.![]()
Zucht ik heb eindelijk mijn bloedtest terug, niks bijzonders alleen verhoogde spierwaardes, da had het over vit e en selenium om de spieren te beschermen, maar ben ik zo raar als ik me dan afvraag waarom die spierwaardes verhoogd zijn? Ik bestrijd liever de oorzaak dan de symptomen. Misschien had 't dier wel spierpijn van het griepje/virusje dat ze onder de leden had, dat poedertje kost vast weer 80 euro of zo, en hoogstwaarschijnlijk moet ik het dan elke dag met een spuit in z'n mond gaan peuren. Ik heb hier zo geen zin in.
Gypsy schreef:Spatter die vloer is echt bijzonder, je eigen ballroom als het ware! En meeeeen wat een werk hebben jullie daar zeg.
Dat brengt mij trouwens op een idee.... Kunnen we van de zomer niet eens gaan meeten bij een van ons thuis? Misschien kan iedereen een stuk gereedschap en z'n blote handen meenemen dat we de gastvrouw s'middags ergens bij helpen, wie dat niet kan helpt met hapjes en drankjes oid, en de gastvrouw organiseert s'avonds een leuke bbq als dank? Gezellig en praktisch haha. Alleen de bbq en zelf wat meebrengen kan natuurlijk ook!
Nu gok ik wel dat jullie het allemaal te druk hebben voor zoiets geks.![]()
Zucht ik heb eindelijk mijn bloedtest terug, niks bijzonders alleen verhoogde spierwaardes, da had het over vit e en selenium om de spieren te beschermen, maar ben ik zo raar als ik me dan afvraag waarom die spierwaardes verhoogd zijn? Ik bestrijd liever de oorzaak dan de symptomen. Misschien had 't dier wel spierpijn van het griepje/virusje dat ze onder de leden had, dat poedertje kost vast weer 80 euro of zo, en hoogstwaarschijnlijk moet ik het dan elke dag met een spuit in z'n mond gaan peuren. Ik heb hier zo geen zin in.
Solleke_Noah schreef:meggiemeg schreef:Wij hebben bijna 6000 m2 grond Sollke_noah, de meeste grond gaat naar de paarden. Heb mijn stallen direct aan de buitenbak (zie foto profiel). Die is normale maat 40x20.
Dan direct er aan vast de paddock die een 500m2 is. Dan hebben we de wei nog die een 3500 m2 is. Dat alles voor 2 grote kwpn-ers.
Dat vind ik al een groot stuk meggiemegDe huizen met een best stukje grond hebben meestal maar 1500 vierkante meter, vanaf 5000 m2 zou 'k al héél blij zijn. Mooi geregeld bij jullie
edit: jij ook koningspoedels zie ik, tophonden he
karev schreef:16 x 45 = 720.
Plus een pad van 30 m2 ongeveer.
Reken maar 750 m2
Caily schreef:Azmay, hoop voor je dat die weide door gaat en het gaat bevallen zo. Dat pad in het midden is wel erg mooi. Niet zo lang geleden ging het hier over zandsoorten en dikte vd laag, misschien kan je daar nog wel tips uit halen?
Azmay, ik wil jou absoluut niet ontmoedigen, maar karev heeft een Fjord en een shet op 750m2 en jij wilt 3 paarden houden op 500m2 (wellicht straks 800m2), denk dat die uitdaging toch een stukje groter gaat zijn...
Solleke_Noah schreef:Toch al een paar mensen dus met een stuk <1000 m2! Maar voor maar de helft aan paarden. Geeft de burger weer moed
lizy29 schreef:Solleke_Noah schreef:Toch al een paar mensen dus met een stuk <1000 m2! Maar voor maar de helft aan paarden. Geeft de burger weer moed
Dan wil je zeker niet lezen dat wij nu ruim 4,5 ha in gebruik hebben en dat echt te weinig vinden voor onze 4 paarden![]()
Nu hebben we wel een hele andere ondergrond en andere kwaliteit gras natuurlijk maar voor de bewegingsvrijheid vind ik het toch minstens net zo belangrijk. Niets zo leuk als ze heen en weer zien galopperen over dat hele eind....
lizy29 schreef:Solleke_Noah schreef:Toch al een paar mensen dus met een stuk <1000 m2! Maar voor maar de helft aan paarden. Geeft de burger weer moed
Dan wil je zeker niet lezen dat wij nu ruim 4,5 ha in gebruik hebben en dat echt te weinig vinden voor onze 4 paarden![]()
Nu hebben we wel een hele andere ondergrond en andere kwaliteit gras natuurlijk maar voor de bewegingsvrijheid vind ik het toch minstens net zo belangrijk. Niets zo leuk als ze heen en weer zien galopperen over dat hele eind....
Solleke_Noah schreef:lizy29 schreef:
Nee, klopt...
Wij hebben nu dus 2,2 hectare maar op zo'n rottige grond dat het enkel leuk is in de zomer.
Zo'n mooi, beheersbaar stuk, stukje betegeld, stukje zand, stukje gras, nette houten omheining, daar droom ik ondertussen vanmaar je hebt gelijk, het zal de paarden geen drol kunnen schelen of het mooi en netjes is, lekker de ruimte vinden ze erg fijn hier, merk ik wel. De combinatie met fulltime werken en zo'n groot stuk onderhouden (omheining! onkruid! aargghh) is alleen erg zwaar.
Tinky: dank voor je antwoord, toch nog een groter stuk dan ik dacht. En sterkte