Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

DubbelFun schreef:Het zit waarschijnlijk tussen mijn oren, maar Boon is 25 en ik vind het zo sneu voor haar oude botjes om op een koude/bevroren ondergrond te moeten liggen. Ook kan ze bij strenge vorst en bevroren ondergrond erg gevoelig gaan lopen en lijkt mij een zachte stalvloer dan wel even zo prettig.

) hier staan tips over samenleven met de mol:
… sterkte.
. Robijntjah schreef:Ja ik heb wel ervaring met mijn eigen extreem angstige pre modesta. Die heeft ook flink wat brokken veroorzaakt bij zowel mij als toenmalige stalhouder en mensen verklaarden me voor gek. Heel rustig en voorspelbaar wordt ze nooit en ik zet er nooit meer iemand anders op maar samen redden we het prima inmiddels.
mooney schreef:Lastig Stephanie.
Ik ben wel juist van mening dat als het echt gedrag is, dus 100% goed op foto's etc, dat ik zo'n paard hemelen echt heftig vind. Maar de handel in is ook niets en houden is kostbaar.
Ik vind dit soort casussen super interessant, maar mijn verzameling is echt groot genoeg.
Ik hoop dat je een fijne oplossing kan vinden.
mooney schreef:Mijn ruin was ook een vreselijke neuroot en angsthaas. Schat van een dier, maar gemiddeld 1x per jaar gaf hij je een bijna-doodervaring tijdens het rijden. Die kon echt blind op de loop gaan, en het was een Arabiertje dus die kon ook nog best hard. Achteraf was die medisch ook niet goed, dat was wel intens sneu.
Nu moet ik ook wel zeggen dat ik die met de kennis van nu ook anders had opgeleid in het scenario dat ik het over kon doen en hij was wel medisch goed geweest.
Mijn oudste merrie heb ik gratis gekregen omdat ze complex en onbetrouwbaar was, dat viel dan weer ontzettend mee en heb ik echt al 10+ jaren een wereldpony aan.
Soms is verandering in management of trainingsmethode net de klik die ze nodig hebben om bij te draaien. Dat zegt niets over de kunde of wilskracht van de vorige plek, maar soms moet iets net goed vallen. Ik heb mijn merrie een keertje 7 weken uit handen gegeven toen ze echt al jaren stabiel en prima was en toen kwam ze ondanks goede zorgen weer compleet wappie terug, draaide uiteindelijk wel weer bij met veel geduld maar dan zie je weer hoe fragiel die balans kan zijn bij sommige typetjes.
Daarom vind ik het lastig om dan hemelen te noemen in zo'n geval van een jong dier dat al vanaf het beleren bij hetzelfde baasje is. Nu denk ik ook dat als je een geschikt persoon vindt voor zo'n dier met het eerlijke verhaal erbij, dat dat geen mensen zijn die er bij de bezichtiging gelijk op klimmen.
Maar als de keuze is hemelen of naar mensen toe waar het gegarandeerd weer mis loopt, dan snap ik ook dat mensen voor hemelen kiezen.
horsii schreef:En voor de wagen, vertoont hij dat gedrag dan ook ?
Ik ken er een welke onder het zadel levensgevaarlijk was, toen als laatste poging voor de wagen en het braafste paard ooit.
DubbelFun schreef:Wat een mooi dier, dat zou elk besluit bij mij er niet makkelijker op maken. Hopelijk kan deze figuur er iets mee al zou ík dan nog steeds er niet makkelijk/zonder stress op stappen, maar dat heeft ook met mijn leeftijd te maken (dé reden dat ik nu ook niet meer zo snel op Boon klim).
Hier zijn ze vannacht mooi buiten gebleven en Boon heeft een dikke ligplek in het zand gemaakt. Helaas gaat het vannacht weer vriezen en dan kan ik het toch niet over mijn hart verkrijgen om ze buiten te laten.
DuoPenotti schreef:Stephanie wat een naar verhaal.
Prachtig paard, maar vind hem om de een of andere manier wel een bijzonder blik in de ogen hebben.
Ik begrijp heel goed dat je daar niet zomaar mee opstapt, maar wat dan inderdaad.
Hopelijk kan deze persoon je nog helpen.
.
maar van de pensionstal 2 deuren verder
. Denk dat we de deurklinken andersom moeten gaan zetten. Straks lopen onze binnenkatten nog buiten
net twee baaltjes opgehaald in m’n pauze. Mooi spul maar ja 35 euro per baaltje. Kan ik bijna net zo goed weer kleine baaltjes gaan halen. Grote balen bezorgen kon ook via dat bedrijf, heel mooi hooi €93. Maar ja zucht hoeveel kan ik er dan kwijt!?
wat een gedoe..
maar dan moet ik wel thuis het eea gaan versimpelen.