Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lynn_Nikita

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 08:41

Ik zou ook wel graag zwaluwen willen, de overburen hebben er een aantal, de buren maken de nestjes stuk, ze willen die poep niet overal.
Kraaien had ik bij mijn vorige woning veel last van, brutale beesten joegen alle kleine vogeltjes weg die ook van het kippenvoer kwamen eten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 11:13

Oh wat zonde dat ze die mooie bouwwerkjes stuk maken! Het is toch werkelijk fantastisch wat die kleine, tere beestjes in elkaar kunnen knutselen met wat modder, speeksel en paardenhaar.

Als ik 's morgens buiten kom zitten er vaak een aantal op de dakgoot, ze vertellen me dan hele verhalen <3 , ik praat terug :D en zo begint mijn dag in de zomer *\o/* . Daarbij schijnen ze geluk te brengen, dus van mij mogen ze lekker alles onderpoepen :j . Als ze straks weg zijn dan maak ik het even schoon met een sopje en zie je er niets meer van.

Ik ga in de ochtend altijd in mijn joggingbroek en oude trui of shirt naar de paarden, maar ook de mijne zijn altijd buiten, dus erg stinken doet het niet. Daarna kleed ik mij om en ga naar het werk. Ik douche altijd 's avonds.

Ja er zit zo nu en dan wel een beetje hooi aan mijn kleding, want dit ligt nog wel eens in de auto. Evenals zand en hondenhaar :') , maar dat kan mij eigenlijk niet interesseren. Ik heb een functie waarbij ik er wel representatief uit moet zien, maar mijn collega's zijn de beroerdste niet en vegen het haar en het hooi wel even van mij af.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 11:50

Hmm, die van ons staan ook 24/7 buiten, maar ik ben toch al smerig als ik de paarden alleen al zie.

Laatst kwam ik uit het ziekenhuis in nette kleding. Even snel alleen voeren en daarna naar de winkel. Ik dacht echt dat ik mn handen had gewassen en schoon was verder. Kom ik thuis; hele veeg op mn gezicht en grote vlek op de zij en achterkant van mn broek.

Ik denk dat ik er niet bij stil sta of het niet meer merk als ze even komen om aangehaald te worden??

De kraaien zijn inderdaad erg brutaal. Ze komen heel dichtbij. Ik zie wel dat ze heel goed rekening houden met de paarden.
Laatst wilde ik een hooibak vullen en zat de kraai met een aangevreten jong konijntje ernaast. Toen kwamen de paarden en liet ie het liggen. Om vervolgens echt te observeren, rond te hupsen tot hij het weer kon pakken.

De roodborstjes zitten al die tijd dat wij hier zitten al bij ons. Ik vind ze zooo leuk. Ze zijn altijd in de buurt en kijken ons echt aan en houden ons in de gaten.

Zelf heb ik geen last van de duiven, maar er staan enorm veel bomen. De camping naast ons is gewoon bos voor gekapt en er staan nog veel bomen. Net als bij de rij huizen aan onze kant. Dan hoor je ze weleens flink tekeer gaan en bezig. En ik snap ook dat mensen vogelpoep soms vies vinden, maar om er nou op te schieten.......Je weet gewoon dat je daar woont denk ik dan.

Wij hadden in de tuin ooj meer vogeltjes en eekhoorntjes, maar hebben het toen de jonge kat kwam afgezet en nu zien we ze echt minder. Wel in de bomen achter onze tuin.

Het dondert hier echt flink verderop, maar verder nog niks. Ben benieuwd........

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 12:34

Afbeelding

superpony schreef:
Antheman, mooi stuk. En toffe instelling van je familie. Het is wat veel en ze maken het smerig, maar het is wel heel leuk ja. Ik vraag me alleen af of het handig is dat het blijft verdubbelen :)

Ja he, vind ik ook <3

Zo, ik ben net voor de hoosbui binnen! Bij thuiskomst lagen mijn peperdure western-workboots (stalen neus) binnen, joepie! Die doe ik niet meer uit. :+

Ik ga pottenbakken. Mooi weekeinde voor allen *\o/*
Laatst bijgewerkt door Antheman op 12-07-19 12:40, in het totaal 1 keer bewerkt

ClauH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 12:40

Citaat:
Bij thuiskomst lagen mijn peperdure western-workboots (stalen neus) binnen, joepie!

Foto :Y)!

Ik heb 1 zwaluwnest, zo leuk, van mij mogen ze terug komen volgend jaar <3

Ik hoor het hier ook donderen, dus snel de pony's verzorgen voor het los barst, ik heb nog een uur volgens buienradar...

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 12:41

ClauH schreef:
Citaat:
Bij thuiskomst lagen mijn peperdure western-workboots (stalen neus) binnen, joepie!

Foto :Y)!

Ik heb 1 zwaluwnest, zo leuk, van mij mogen ze terug komen volgend jaar <3

Ik hoor het hier ook donderen, dus snel de pony's verzorgen voor het los barst, ik heb nog een uur volgens buienradar...

Gelukt, scroll even terug.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 12:57

Die zijn leuk!! Zonde om vie ste maken

Nou, hier zijn wij nog wel even zoet met juridisch gedoe. verkopers hebben op de laatste dag van reageren middels een advocaat laten weten dat ze vinden dat hun geen schuld treft. Het is een oudere woning wij hadden de vloer er maar niet uit moeten halen en wij mochten al eerder beginnen met verbouwen en hadden het dan al kunnen zien. Eh, ik mocht in de tuin beginnen (ook dankbaar voor al kunnen hun ook blij zijn met al mijn hulp bij het leegruimen en uitgraven van het puin) hoe moet ik dan zien wat er in de woonkamer onder de vloer ligt?
Nu is mijn juriste met zwangerschapsverlof en moet ik een nieuwe krijgen, dat duurt ook weer even en dan weer verweren en afwachten

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 13:00

Antheman, die zijn echt mooi!! Die zijn inderdaad zonde om vies te maken.......

Lynn, waardeloos. Ze zullen op haar kantoor toch wel vervanging hebben geregeld voor haar lopende zaken??
Slechte instelling van die mensen. Ze wisten het en hoopten er gewoon vanaf te zijn.

Je hebt gelukkig ook foto's van al het werk in de tuin en dat het niet alleen maar zo mooi en aardig is als zij doen voorkomen.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 13:08

ja, die gaan ze nu zoeken en dan moet die nog alles doorlezen, ben ik dus behoorlijk pissed over, kost alleen maar onnodig tijd en wij zijn de dupe

ik heb overal foto`s van, elke ruimte van voor tijdens en na, dus dat ze zeggen dat wij in die 5 weken hadden moeten weten dat er iets miswas is ook niet juist je ziet het pas als de vloer eruit is en die is er pas na 5 weken uitgehaald omdat wij eerst boven bezig waren.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 13:08

Wat een mooie laarzen :+:

Wat rot dat het zo'n proces aan het worden is LN... :(:)

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 13:13

Lynn, het komt vast goed in jullie voordeel, maar hoe het gaat en hoelang dat duurt is gewoon waardeloos.

Wonen die mensen nog in de omgeving eigenlijk? En hadden zij goed contact met jullie buren??

Het is nu echt rotweer. Ga zo maar met de auto even weg en laat fiets maar staan. Ik vind nat worden niet erg, maar kan echt mijn ogen niet open houden als het regent.

ClauH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 13:41

Mooi Antheman +:)+

Sterkte / succes LN, nooit leuk zoiets.

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 13:44

Wat jammer Lynn, dat het zo loopt.

Wij hadden ook gedoe met de vloer van de woonkamer. Het leek een kwestie van houtworm bestrijden en een stukje verstevigen, maar toen mijn vriend bij die werkzaamheden door de vloer zakte was het wel even slikken. Wij hebben het erbij gelaten, temeer omdat wij verwachten dat de vorige eigenaren ook niet wisten dat de vloer er zo slecht aan toe was. We hebben destijds een bouwkundig rapport laten opmaken, maar de vloer was alleen vanuit de kelder te bekijken. Daar zag het er goed uit, maar verderop was het dus een drama.

Nou ja, het is niet anders. Wij hebben het toen gelijk maar grondig aangepakt, alles eruit gehaald en schuimbeton laten storten met vloerverwarming er bovenop. Geen spijt van gehad, maar het was wel een duur grapje.

Hier is het nu nog mooi weer, maar het zou wel slecht worden begreep ik. Vanavond komt een vriendin langs en zouden we met beide pony's op pad. Ik hoop dat het tegen die tijd weer rustig is.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 17:55

Vervelend, zulk gedoe met vloeren en vorige bewoners. Geloof dat mijn moeder en stiefvader daar ook last van gaan krijgen: hun spouwmuur blijkt ‘lek’. Er zouden iets van piepschuim (?) bolletjes in moeten zitten, maar ergens zit een gat en dus zijn al die bolletjes aan de wandel gegaan. Weet eigenlijk niet waar ze gebleven zijn, kruipruimte denk ik.

Zwaluwen hadden wij wel, dit jaar iets minder. Ze mogen in principe blijven zitten, maar we kijken wel even waar ze dat gaan doen. Twee jaar geleden hebben we onder een van de nesten een plankje geschroefd. Konden ze rustig over de rand poepen zonder dat eronder alles (voerbakken / tonnen) onder kwam te zitten.

Op een andere stal haalden we onder het lage afdakje de nesten weg, maar dat was uit zorg voor de zwaluwbaby’s: als het flink warm was, kookten ze weg onder de golfplaten en kukelden ze uit het nest. De paarden liepen daar ook rond, dus was niet zo veilig voor de kuikentjes. Het eerste jaar dat we dag merkten, hebben we een tijd daar een schrikdraadje gehad en bij heet weer een sproeier (zo’n gazonwaaier) op het dak gezet.

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 19:08

Groetjes van Jolly...
Afbeelding

Punette...
Afbeelding

En Miracle!
Afbeelding

Lynn wat ontzettend naar zeg... En in de tussentijd kunnen jullie nog niet verder met de woonkamer?

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 19:08

Te laat, mijn laarzen zijn al vies. En dat met stalen neuzen. Zo blij mee.

Hebben jullie ook de zondvloed gehad?? Hier rond 13 uur echt mega mega veel regen.... buurtgenoten konden het toilet niet doortrekken, mijn badkamer was ondergelopen, maar toen ik thuiskwam was de bak weer droog! Terwijl de sloot overstroomde.....

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 19:13

Ik had graag nog wat meer regen gehad, is maar net nat hier -O-

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 19:38

Hier toch wel veel regen gezien vandaag.
Straten stonden onder water (en daarna mijn schoenen ook aangezien ik er doorheen moest :( )

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 19:57

Heel veel water in Utrecht ook inderdaad. Was op de kliniek, daar dachten we dat ze het mestafvoersysteem hadden aangezet of dat de airco op hol sloeg.
Bij de paarden viel het volgens mij mee, bovenlaag van de track was goed nat (als ik de benen en buik van mijn schimmeltje mocht geloven), paddock eigenlijk zo goed als droog. Maar dat is meestal zo.

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 20:05

Hier nog geen mm gehad. De buien ontstonden hier vlak naast, ik heb heel veel onweer gehoord, maar uiteindelijk hebben we hier misschien maar 100 druppeltjes gehad. Beetje jammer want ik had best wat meer willen hebben!

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 20:06

Zie dat de straat en tegels allemaal eigenlijk al weer zo goed als droog zijn hier. Hebben veel meer water nodig, zitten al de hele tijd net tussen de regenval in.

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 20:23

Hier heeft het vanochtend gestaag geregend, maar van het noodweer hebben wij niks gemerkt. Ons buitenritje kon dus doorgaan. De heren waren goed fris, dus ik had Fernando aan de hand mee ipv onder het zadel. Nou dat heb ik geweten, ik moest er flink tegen lopen. :=

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 00:02

Leuke pony's Judith!

Wij hebben ook zo een zwarte met van die mega manen. Moet ze vlechten, anders kan halsje inderdaad niet dicht :)

Wij hebben best veel regen gehad, maar geen wateroverlast.

Was eerst met hondjes gaan lopen en bleef wat dichterbij de auto in de buurt. ook maar halve ronde gedaan. Hoorde verder weg gedonder, maar bleef droog.
Daarna terug naar de paarden en begon het te regenen, maar was goed te doen. Daarna een flinke bui en kwam gedonder even dichterbij. Ook 1x een flits toen ik bijna klaar was en een donder, maar daar bleef het toen bij.
Na een uurtje of 3 werd het minder. En rond etenstijd ging ik de honden uitlaten en was het zelfs helder en wat zonnig. Had dus beter de dag andersom kunnen doen.......Maar that's the story of my life. Ik en het weerbericht gaan echt niet samen.

Onze paddock en bak blijven altijd droog. Het moet echt wel meer dan 24 uur zo hard regenen wil ik wat plasjes op de paddock hebben. de bak ligt nooit wat. Hij is ook snel weer stoffig, terwijl hij niet echt mul is. Alleen achterin iets.

Ons teefje is wel altijd een zeurpietje......In bos door de regen; geen probleem. Door de sloot; geen probleem.
Rondje door de buurt, deur uit; Ow, echt vrouwtje?? Ik ga niet hoor..........En maar stilstaan onderweg.

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 08:43

Ja Miracle's manen moeten echt gevlochten worden anders passen ze niet onder de deken. Dubbele hengstenvlecht, te veel om in 1 te doen.
Is wel sinds ze hier staan een heel stuk verbeterd met zijn eczeem, zo erg dat ik twijfel of het niet gewoon een allergische reactie was op de suikers in het gras. Daar stonden ze voor ze hier kwamen altijd 24/7 op, nu hooguit 3 uurtjes per dag. En hij heeft jaren gehad dat zijn manen bijna compleet weg waren geschuurd, als in de bos die niet onder de deken viel, dus voorlok en het voorste stuk van de hals. Nu heeft hij niet eens meer een masker om en schuurt hij zijn hoofd helemaal niet meer, als in niet meer dan normale paarden doen.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 09:03

Mijn ervaring is dat suiker sowieso invloed heeft op eczeem. Ik heb zelf tijden gehad dat ik licht eczeem had van boompollen. Ik kon mezelf meer jeuk geven door koekjes of chocola te eten, of thee met veel suiker te drinken. Binnen een half uur zat ik te krabben.