Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Libera

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 08:15

Hier gaas buitenom, met hout 3 leggers, hoogste is denk ik 160cm? Binnenlangs loopt een stroomdraadje. En alle hekken verder zijn nu nog 3 lagen koord, word nog vervangen door hout.
Wij hebben hier geen wolven, wel herten, vossen, bergleeuwen, beren en coyotes. Dus hoop dat alles lekker wegblijft... alleen de hertjes mogen wel langskomen. Maar dat doen ze niet meer omdat mn hond ze wegjaagt :')

Van de week mn nieuwe oornetjes binnen gekregen! Vriendin heeft ons logo erop geborduurd :))
Afbeelding

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 09:15

Reeën lopen hier ook veel.
Kan precies zien wanneer ze er zijn al zie ik ze zelf niet.
Melle is dan net een standbeeld.
Die staat dan zo stil te kijken naar ze haha gek beest.
Verder alleen wat klein spul als hazen konijnen vossen fazanten en roofvogels.

Ga zo om 10uur even naar palen kijken hier in de buurt.
Boer biedt er 400 aan voor 2 euro per stuk.
Uiteraard wel gebruikt maar die kan ik mooi gebruiken voor mn track als ze lang genoeg zijn en nog in goede staat.
Zijn gecreosoteerd.
Omdat ik nu geen auto met trekhaak bij de deur heb wilde hij ze zelfs wel even brengen .
Lief toch :)

Vorig jaar eind juli had ik onze shet verkocht, Puck, naar een gezin hier in de buurt.
Kreeg 2 weken terug ineens een bericht in pb van iemand dat ze hem herkende en hij dus bij hun op stal stond.
Waar ik hem vorig jaar aan verkocht had, had hem doorverkocht aan een handelaar, die had hem weer doorverkocht aan mensen waar hij tot afgelopen week stond en zij boden hem ook weer te koop aan :roll:
Ik was zo ongelooflijk pissig, dat ik binnen 2 dagen chauffeur (heb geen e-b rijbewijs) en trailer heb geregeld.
En look who's back *\o/*
Afbeelding

Dat ik pissig was is overigens nog zacht uitgedrukt -:(-

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 09:43

Anke, dat ziet er mooi groen uit hoor!
En kijk de pony's mooi naast elkaar staan :D

Libera,
Wat leuk een oornet met je eigen logo! Ziet er goed uit. Heeft je paard grote oren? Past net!

Claudia, wat een verhaal van de shet, arm ding. Van hot naar her.
Fijn dat hij weer terug is!

Nick staat er weer vrolijk bij. Gelukkig!
Afbeelding

Hij heeft vannacht niet stil gezeten en je kan ook goed zien dat zijn buik goed vol zat.
:')
Spoiler:
Afbeelding

Ik dacht even een buik foto te maken. En wat kruipt daar onder Nick's buik vandaan... >;)
Afbeelding

David en Marloes grappen wel eens dat Nick een veulentje heeft. Zo gedraagt Bliksem zich af en toe wel eens. Gek peerd.

Gisteren avond na het eten kregen we nog een berichtje van de loonwerker. Hij zou nog wel even de weide komen vrezen. Daar had hij nog wel even tijd voor. Prima.
Maar het duurde en het duurde maar. En wij waren ondertussen met Nick bezig.
Komt er om 23:00 een tractor... Ik vond dat echt niet meer kunnen tegenover de buurt. Hij zou rond 19:30 komen.
Vertelde ons 'Ben zo klaar'. Nou ja toe maar dan. Dus maar even een berichtje in de buurt app gedaan dat het maar heel even duurde.
Maar het duurde maar, was de tractor kapot! Stonden ze om 23:30 nog te klooien en te lawaaien in de weide. Daan heeft ze naar huis gestuurd... Repareer je spullen op eigen terrein maar en niet zo laat in de buurt. Met alle lawaai (toeren maken etc) wat er bij hoort. En ook Daan zijn wekker ging weer om 04:30 dus die wilde ook wel naar bed.
We zijn er een beetje klaar mee zo. Afspraken worden niet na gekomen en het communiceren gaat heel moeizaam. Jammer is dat. Maargoed, we moeten het maar weer accepteren denk ik.
Loonwerker zijn heel druk op het moment hoor ik.
Het komt uiteindelijk wel, denk ik dan maar.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 11:25

Oh wat schattig zeg die foto van Nick met Bliksem <3 wat een vertrouwen hebben die 2 in elkaar <3

Claudia: wat vervelend zeg, had je afspraken gemaakt dat als ze hem zouden verkopen weer contact met je op zouden nemen? Hoe is hij er aan toe? De foto lijkt gewoon goed. Fijn dat hij weer terug is.

Maandag gaan wij trouwens nieuwe kippen halen := nu wel met extra sloten overal en hopen dat de vandalen / inbrekers niet meer terugkomen. Ik weet niet of ik het hier al gezegd had, maar er is dus één kip terug gekomen na de diefstal / slachtpartij. Die is meerdere km verderop terug gevonden in het kanaal en gered door een buurtbewoner. Ze is kern gezond, maar zit dus alleen nu en dat is zielig.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 11:28

Wat raar van die kippen. En dat er 1 zo ver gevonden is. Hopelijk gebeurd het niet nog een keer.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 11:43

Chasey schreef:
Wat raar van die kippen. En dat er 1 zo ver gevonden is. Hopelijk gebeurd het niet nog een keer.

Ze zijn gewoon gejat en ws opgegeten, diegene die ze niet te pakken hebben gekregen zijn opgegeten of gedood door een vos. Het waren er 17, 1 dus levend terug, 3 dode bruine kippen gevonden en 1 witte vleugel. Dat zou betekenen dat er 12 door de vos zouden zijn weggesleept en opgegeten, dat is volgens kenners en politie gewoonweg niet realistisch. Er zijn 2 jonge gezette donkere heren bij/met de kippen gezien. Politie is ermee bezig. Leeftijd geschat tussen de 12 en 15 jaar... :=

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 12:06

No! Als dat de daders zijn, jemig, het zouden je kinderen maar zijn!

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 12:08

Zou mij niets verbazen als pa en ma mee hebben gegeten :=

Ilsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 12:10

Leuk duo, Nick en Bliksem!

Prairy schreef:
Selka, voor mijn toekomstige wolfshonden wordt een hek van minimaal 180, liefst 200 geadviseerd. Nu zit daar natuurlijk niet alleen wolf in maar springen doen wolfene ook wel over 150 als ze echt willen. Maar ik zou denken dat het net als met inbrekers is, als het te makkelijk is, dan wordt er iets gehaald, bij teveel moeite wordt er verder gekeken.

Zou je er niet al te druk om maken...

Dat gaat natuurlijk wel over een hek waarbij ze in combinatie met een sprong het laatste stuk ook nog kunnen klauteren/klimmen. Dat kan niet bij een draadomheining met stroom op. Mijn idee is dus dat een hek hoger moet zijn dan een draadomheining?

Mer1980 schreef:
Zou mij niets verbazen als pa en ma mee hebben gegeten :=

Dat denk ik ook. Wel heel erg zeg :(

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 12:21

Feestmaal van de kippen van een ander? Wat een rare mensen lopen er toch rond.
Nu moet ik zeggen dat er bij mijn schoonouders ook al eens vreemd volk aan de deur is geweest, die wilden de kippen hebben. 'Voor de kinderen'. Ja ja... op hun bord zeker ;)

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 12:50

Helaas heb je een aantal wijken in Lelystad waarbij mensen graag zelf de dieren slachten en verwerken....

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 13:03

Mer1980 schreef:
Oh wat schattig zeg die foto van Nick met Bliksem <3 wat een vertrouwen hebben die 2 in elkaar <3

Claudia: wat vervelend zeg, had je afspraken gemaakt dat als ze hem zouden verkopen weer contact met je op zouden nemen? Hoe is hij er aan toe? De foto lijkt gewoon goed. Fijn dat hij weer terug is.

Maandag gaan wij trouwens nieuwe kippen halen := nu wel met extra sloten overal en hopen dat de vandalen / inbrekers niet meer terugkomen. Ik weet niet of ik het hier al gezegd had, maar er is dus één kip terug gekomen na de diefstal / slachtpartij. Die is meerdere km verderop terug gevonden in het kanaal en gered door een buurtbewoner. Ze is kern gezond, maar zit dus alleen nu en dat is zielig.

Ja ik had inderdaad afgesproken dat ze me zou laten weten als hij weer te koop zou komen.
Hij ziet er verder goed uit alleen onder de bijtwonden van een andere pony en al bijna een jaar niet ontwormt dus die heeft hij gelijk gekregen.
Enting ook verlopen maar dat vind ik nog niet zo'n ramp.
Amel heeft hem de eerste dag flink gepest en er achteraan gerent maar dat gaat nu wel goed gelukkig.

Wat een idiote mensen zijn er ook >;)
Wie steelt er nou kippen...

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 13:18

Fijn dat de pony ondanks de omzwerving toch weer bij jou terecht is Claudia!

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 14:32

<3

Afbeelding

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 14:33

Jaaa, daar issie dan :)

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 14:35

Gefeliciteerd! Merrie of hengstje?

Hier hangen as we speak verjaardagsvlaggetjes boven de hooibak en een carnavalsvlag in de paddock :+
Afbeelding
Diva vind het niet zo bijzonder en holt alleen weg bij een enorme windvlaag. Kim doet vandaag een beetje aan de lijn geloof ik :')

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 14:38

Prima manier van diëten :+

En het is een hengstje genaamd Idefix

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 14:44

Gefeliciteerd met de mama look a like Idefix.

Claudia, wat fijn dat hij weer thuis is, dat is zo`n nadeel als ze verkocht zijn, je hebt er niks meer over te zeggen ondaks toezeggingen. Blijft hij nu bij jullie?

Leuk zo`n gepersonaliseerd oornetje Libera

Schriktraining voor Diva en mams

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 15:00

Ook hier gefeliciteerd Lizy <3 hij is prachtig <3

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 15:15

Fijn Claudia, dat ze er weer is! En Lizy, gefeliciteerd met de kleine man!

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 15:28

Lynn_Nikita schreef:
Gefeliciteerd met de mama look a like Idefix.

Claudia, wat fijn dat hij weer thuis is, dat is zo`n nadeel als ze verkocht zijn, je hebt er niks meer over te zeggen ondaks toezeggingen. Blijft hij nu bij jullie?

Leuk zo`n gepersonaliseerd oornetje Libera

Schriktraining voor Diva en mams

Ja hij blijft nu. Dit ga ik niet nog eens zo doen.

Wat een mooi veulen lizy.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 15:33

Leuk Lizy! Op dezelfde dag jarig als mijn Willie :D
Idefix is een leuke naam!

Ik ga mijn zorgen maar wat loslaten. Al heb ik wel besloten 5 draden voor de buitenomheining aan te houden :P

Mooi oornet Libera.

Claudia, wat goed dat je hem weer hebt opgehaald!

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 15:44

Gefeliciteerd lizy.

Hier ook baby’s. 7 kuikentjes. Ik had ze morgen pas verwacht. Hen is een wyandotte die Twentse krielen voor een vriend heeft uitgebroed.
Afbeelding

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 16:01

Oh kuikens zijn zo leuk. Wij hebben er momenteel ook 13 lopen bij 2 moeders.

Draden tegen de wolven denk dat dat sowieso redelijk kansloos is. Als ze echt willen springen ze er wel overheen of rennen er doorheen of onderdoor.
Honger maakt een dier erg vastberaden.

Chasey gelukkig is Nick weer beter. Hij moet ook gewoon niet zo schranzen. Maffe maflinger.
En wat frusterend zo'n loonwerker. Zou er ook slecht tegen kunnen.

Claudia fijn dat hij terug is. Lekker laten opknappen en van hem genieten.

ClauH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 16:51

Wat een leuke baby's allemaal, gefeliciteerd!!!
En fijn dat hij nu mag blijven Claudia.

Kippen stelen om op te eten? Heel vreemd :-(