Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

meggiemeg

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 15:09

Daar zeg je wat Dubbeldun, ik kan niet veel met mijn knie, er door heen gaan zakken is leuk, kom alleen niet zo snel weer omhoog.

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 15:24

gister wezen shoppen bij divoza,een ander 2dehands wintec zadel voor mijn oudje gekochte en een dekje.ook nog even bij epplejeck in drachten geweest.en nog 2 dekjes en cap gekocht.daar hadden ze leuke koopjes.ik gebruik zelf geen dekens.enkel een zweetdeken soms.maar daar was mee een keus.ze hadden daar grote opruiming.

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 15:46

In stal ga ik op mijn hurken zitten. Van die mestvork krijg ik een lamme arm. Karev schijt olifant bulten hsha

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 15:49

karev schreef:
In stal ga ik op mijn hurken zitten. Van die mestvork krijg ik een lamme arm. Karev schijt olifant bulten hsha

Op mijn hurken komt er geen bloed meer door mijn benen dus voor mij gaat dat helaas niet :(
Hopelijk bevalt de mestboy, heb een grote kruiwagen met wielen gehaald gisteren, nu nog even denken hoe ik mijn hooi niet inwrijf met mest elke dag (ik moet de mest weg doen en het hooi halen bij de buren)

Overigens is de weide min of meer klaar, wat er nu nog moet gebeuren kan of nu nog niet of iemand anders moet het doen.
Afbeelding
Afbeelding

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 15:51

2 kruiwagens? 1 voor mest en 1 voor hooi. :o?

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 15:52

Sure_lee schreef:
2 kruiwagens? 1 voor mest en 1 voor hooi. :o?

Maar ik heb nu net een mooie grote gehaald zodat ik maar 1x hoef te lopen :+ :')

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 15:53

Ik heb 2 grote... 54,95 bij cranenbroek. 2 wielen. Heel fijn.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 15:54

Ik heb ook 2 kruiwagens, idd 1 voor hooi nat te maken en 1 voor mest.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 15:55

Gewoon even uitspoelen met de tuinslang of handdoek er doorheen. Ik deed ook altijd uitmesten en dan baaltje hooi erin. Maar een baaltje raakt de bodem vd kruiwagen niet dus valt mee.

Netjes Azmay! Hoeveel paarden komen erop? Het lijkt niet zo groot :o

Bah, regen hier, op mn vrije dag. Vanavond zou het droog zijn, dan even longeren en daarna stukje zonder zadel naar buiten is mijn plan. Hopelijk valt de nattigheid in het bos mee.

Sure_Lee, cranenbroek? Waar is dat? Is wel heeeeeel goedkoop!

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 15:57

Wij hebben inOosterhout (dacht ik) ook een Cranenbroej. Die is inderdaad heel goedkoop (met het gevolg dat je daar heel veel geld kwijt bent, want alle goedkope dingen neem je mee. :D

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 15:59

Caily schreef:
Gewoon even uitspoelen met de tuinslang of handdoek er doorheen. Ik deed ook altijd uitmesten en dan baaltje hooi erin. Maar een baaltje raakt de bodem vd kruiwagen niet dus valt mee.

Netjes Azmay! Hoeveel paarden komen erop? Het lijkt niet zo groot :o

Bah, regen hier, op mn vrije dag. Vanavond zou het droog zijn, dan even longeren en daarna stukje zonder zadel naar buiten is mijn plan. Hopelijk valt de nattigheid in het bos mee.

Sure_Lee, cranenbroek? Waar is dat? Is wel heeeeeel goedkoop!

2 paarden, dadelijk 3 maar dan vergroot het ook van 500 naar 800 vierkante meter :j
Er moet nog iets zanderigs in maar ik heb geen idee hoe ik het betaalbaar droog ga houden :+

Oja en ik moet nog aparte weide regelen (is er volgend jaar zeker maar ik hoop dit jaar al)
Laatst bijgewerkt door Azmay op 29-03-16 15:59, in het totaal 1 keer bewerkt

DubbelFun

Voor een kruiwagen met 2 wielen is dat idd niet duur... hoeveel liter is dat ??
Overigens zou ik voor uitmesten geen grote kruiwagen willen, dan krijg ik hem niet meer omhoog de bult op :D

Sure_lee

Zit voornamelijk in Brabant... Maar loont wel om even op een neer te rijden. Maar inderdaad ben je daar altijd wel veel geld kwijt omdat het zo goedkoop is.... heb ik ook altijd bij de action haha

http://www.cranenbroek.nl/

prijs is voor 150 liter

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 16:00

"Budel, Dongen, Landgraaf en Schijndel. De Belgische vestiging staat in Opglabbeek."

-O-

Azmay, en voor hoe lang dan, of voor altijd? :o

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 16:02

Caily schreef:
"Budel, Dongen, Landgraaf en Schijndel. De Belgische vestiging staat in Opglabbeek."

-O-

Redelijk permanent, maar er komt nog wel weide bij waar de hopelijk overdag op kunnen.

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 16:05

Caily schreef:

-O-

Als ik een keer ga kan ik wel een seintje geven en inventariseren hoeveel mensen zo'n ding willen?
Hang ik de trailer wel aan de auto :+

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 16:06

Wij komen ook vaak bij cranenbroek.. echt een geweldige winkel :D
Ik wil best een keer iets voor iemand meenemen en opsturen hoor.. voor mij is het niet zo ver.. alleen een kruiwagen opsturen is misschien niet handig :')

Edit: zie dat sure_lee het ook al aanbied :D

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 16:07

Tinky: mag ik vragen hoe groot jouw stuk is in are? (of vierkante meter, ook goed). Sterkte nog met de diagnose :(:)

Huizenzoektocht gaat hier door, dat ene mooie huis met het weiland op een helling wordt hem niet (problemen met de vergunningen)

We vinden veel huizen met 11-15 are grond bij, maar dat is voor vier paarden gewoon te weinig denk ik, zelfs al is het zo knap ingericht als sommigen hier..

Wie heeft er nog meer zoals Tinky wat kleinere stukken en wilt zijn aantal are of vierkante meter delen? Kan 'k een betere inschatting maken wat realistisch is met een goed stuk verharding erbij.. (Monmaster, hoe groot is jouw stukje, verharding, wei en stuk zand bij elkaar?)

Net nog een huis met 1,5 hectare gevonden, wel een kanshebber maar die gaat per opbod dus kan weleens bizar duur verkocht worden.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 16:10

Azmay schreef:
heb een grote kruiwagen met wielen gehaald gisteren

Dat lijkt me wel zo handig met het legen enzo dat er wielen onderzitten :P

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 16:10

@solleke: als iedereen af haakt omdat ze dat denken kon het wel eens meevallen ;)

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 16:11

meggiemeg schreef:
Azmay schreef:
heb een grote kruiwagen met wielen gehaald gisteren

Dat lijkt me wel zo handig met het legen enzo dat er wielen onderzitten :P

Whaha, ik bedoelde natuurlijk twee wielen _O-

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 16:12

DubbelDun schreef:
@solleke: als iedereen af haakt omdat ze dat denken kon het wel eens meevallen ;)

Haha laten we dan daarop maar hopen :D

DD, jij hebt ook een kleiner stuk he? Hoeveel are (of vierkante meter) is dat? Vind dat van jou bv heel knap ingericht, nu heb ik wel twee wildebrassen erbij zitten.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 16:13

Wij hebben bijna 6000 m2 grond Sollke_noah, de meeste grond gaat naar de paarden. Heb mijn stallen direct aan de buitenbak (zie foto profiel). Die is normale maat 40x20.
Dan direct er aan vast de paddock die een 500m2 is. Dan hebben we de wei nog die een 3500 m2 is. Dat alles voor 2 grote kwpn-ers.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 16:15

meggiemeg schreef:
Wij hebben bijna 6000 m2 grond Sollke_noah, de meeste grond gaat naar de paarden. Heb mijn stallen direct aan de buitenbak (zie foto profiel). Die is normale maat 40x20.
Dan direct er aan vast de paddock die een 500m2 is. Dan hebben we de wei nog die een 3500 m2 is. Dat alles voor 2 grote kwpn-ers.

Dat vind ik al een groot stuk meggiemeg :D De huizen met een best stukje grond hebben meestal maar 1500 vierkante meter, vanaf 5000 m2 zou 'k al héél blij zijn. Mooi geregeld bij jullie :j

edit: jij ook koningspoedels zie ik, tophonden he <3
Laatst bijgewerkt door Solleke_Noah op 29-03-16 16:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-16 16:16

Spatter die vloer is echt bijzonder, je eigen ballroom als het ware! En meeeeen wat een werk hebben jullie daar zeg.

Dat brengt mij trouwens op een idee.... Kunnen we van de zomer niet eens gaan meeten bij een van ons thuis? Misschien kan iedereen een stuk gereedschap en z'n blote handen meenemen dat we de gastvrouw s'middags ergens bij helpen, wie dat niet kan helpt met hapjes en drankjes oid, en de gastvrouw organiseert s'avonds een leuke bbq als dank? Gezellig en praktisch haha. Alleen de bbq en zelf wat meebrengen kan natuurlijk ook!
Nu gok ik wel dat jullie het allemaal te druk hebben voor zoiets geks. :')

Zucht ik heb eindelijk mijn bloedtest terug, niks bijzonders alleen verhoogde spierwaardes, da had het over vit e en selenium om de spieren te beschermen, maar ben ik zo raar als ik me dan afvraag waarom die spierwaardes verhoogd zijn? Ik bestrijd liever de oorzaak dan de symptomen. Misschien had 't dier wel spierpijn van het griepje/virusje dat ze onder de leden had, dat poedertje kost vast weer 80 euro of zo, en hoogstwaarschijnlijk moet ik het dan elke dag met een spuit in z'n mond gaan peuren. Ik heb hier zo geen zin in. :roll: