Het Paarden-aan-huis-tips-topic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kristelhans

Re: Het Paarden-aan-huis-tips-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 10:45

Jaa, gezellig topic geworden dit! :)

Kippen zijn leuk! Die van ons leggen allemaal 1 ei per dag, dus iedere dag 3 eitjes. Lekker!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 11:35

Pfffff nou ik denk dat ik alles bij gelezen heb....

Nieuwkomers WELKOM *\o/* , gezellig hoor. Hoe meer zielen hoe meer vreugd.

Ik ben geboren in Amsterdam en daarna verhuist naar de [***] en woon daar nog steeds.

Wat een supergaaf plekje (ik denk dat het mentjuh) was.

Heb de laatste weken nogal wat "gezeur" op mijn werk achter de rug en dat vreet energie -O- . En het is nog niet voorbij helaas.

Verder heb ik de hele maansverduistering gemist....

Wat een gaaf filmpje van dat paard bij de waterbak! Ik zou een snorkeltje voor hem kopen.

Leuke foto's kristelhans. Die tokkies zijn echt schattig. <3

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 11:49

Ik zit ook in mijn derde provincie. En gier zullen we wel blijven. Dat kinderen zijn hier geboren en ik vind vastigheid erg belangrijk. Gezien ik dat zelf niet heb gehad vanwege een verhuizing. We wonen nu net buiten Twello. Helaas niet veel grond, maar moet hetcer mee doen.

Volgende week komt het veulen die ik gekocht heb. Ze is in mei geboren. Heb er reuze veel zin in.

Nog een vraagje. Hoe diep hebben jullie de palen van de omheining in de grond? Ik moet even wat nieuwe palen plaatsen. ;-)

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 11:59

mentjuh, Gefeliciteerd! Dat is echt een paleisje, gaaf!!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 12:04

kvulden schreef:
Nog een vraagje. Hoe diep hebben jullie de palen van de omheining in de grond? Ik moet even wat nieuwe palen plaatsen. ;-)

1/2 van wat er boven de grond staat :)
Dus 1 meter hoog is 50 cm diep.

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 12:05

Kvulden, volgens mij hebben wij ze een meter of iets meer zelfs in de grond.

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 12:09

Wij hebben ze niet zo heel diep zitten denk ik. Ik geloof zelfs maar 30 of 40 cm.

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 12:10

Wij hebben hoge palen, denk dat het dus wel afhankelijk is van hoe zwaar en hoog de palen zijn die je wilt plaatsen.

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 12:16

Inderdaad afhankelijk van de lengte en het gewicht van je palen en de ondergrond. Hier op de zachte veengrond gaan ze wel een aardig stukje de grond in, dacht bij mij ongeveer een meter. Maar hier zakt alles zo de grond in :+

AshleyM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 12:33

Ik heb 2 shets aan huis, veulentje 5 maanden en jaarling. Gewoon voor de leuk!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 12:40

Leuk Ashley!

En niets zo lekker als een kakelvers eitje op je geroosterde bammetje in de ochtend, KristelHans!

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 12:48

Ik kom ook uit Amsterdam...vanwege mijn gezondheid moeten verhuizen.In de randstad was alles sowieso onbetaaldbaar of je zat met een huis op pachtgrond.

Dit is dus mijn 2e provincie,soms moet je verplicht keuzes maken.Gelukkig maakt de omgeving hier wel veel goed.Wonen aardige mensen en de jongens fijn aan huis.Baal wel dat ik zover weg van vrienden en familie zit.

Ne lekker weer buiten...jongens staan op het gras.Straks mogen ze wel weer lekker in de tuin spelen.Even genieten van het weer :)

Kipjuhs <3

Hier zijn de palen ook niet zo diep,heb niet zulke lange staan en zit op zandgrond,zakt echt niet weg :+

DoubleVv

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 13:09

Kipjes zijn geweldig.
Heb pas 8 nieuwe kipjes waarvan er al weer 2 dood zijn ( verdenken een vos ervan) ons vorig groepje heeft hij ook vermoord. Zelf op klaar lichte dag :(

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 13:29

Wij hadden ook kipjes. Die zijn allemaal in 1 nacht gedood door een marter. Had een gaatje gevonden om erin te komen, maar kon de kippen niet meenemen. Die lagen dus dood in de ren.

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 13:31

Aaahhh, nare verhalen! :') Bij de buren is er ook wel eens een gepakt en bij de andere buren ook maar tot nu toe bij ons nooit. Ze gaan ' s avonds zelf op stok in het hok en die doe ik dan dicht als ik paarden ga voeren. 's Ochtends doe ik het hok weer open. :j Maar als er een gepakt wordt dan is het zo, dan hebben ze een kort(er) maar heerlijk leven gehad!

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 13:31

*afkloppen* :') :')

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 13:35

Marter zat hier al jaren oa bij ons in de kapschuur. Ren was net een fort. 1 klein gaatje was voldoende. Hier stond het nachthok met legplekken in de ren, dus deed die nooit dicht.

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 13:37

Ons hok is ook een ren met een trapje omhoog naar een groot hok met kleinere leghokjes en een stok. En een raam. Je ziet ze tukken 's avonds, te koddig. :')

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 13:38

Hier staan de palen zo diep als dat ze gaan :P soms is dat 20cm en soms stop ik maar na 50 cm, maar de ondergrond is hier heel wisselend. De ene keer heb je gewoon grond en soms stuit je op een groot blok graniet onder de grond en dan kan je maar beter stoppen ;)
Het eerste stuk duw ik er met de voorlader van de trekker in de grond en als het nodig is geef ik ze nog een paar klappen met de hamer, maar als ze enigszins vast staan vind ik het wel goed, de paarden blijven er toch vanaf.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 13:46

kristelhans schreef:
Ons hok is ook een ren met een trapje omhoog naar een groot hok met kleinere leghokjes en een stok. En een raam. Je ziet ze tukken 's avonds, te koddig. :')

Foto <3

Palousa...hier moeten we echt met de boor aan de gang,zandgrond wil niet wijken.Aan de andere kant is het ook weer niet zwaar...boor gaat makkelijk de grond in.

Graniet...och met een beetje doorzettingsvermogen kom je een heel eind hoor...als je maar wil :')

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 13:54

Hihi, zal vanavond even een foto maken, als het niet al te donker is, flits is zo knullig dan. :P

Wij hebben het ook met een hand grondboor gedaan, was soms wel pittig, grondwater zit op sommige stukken niet zo diep dus dan krijg je zuig toestanden maar dan zit je paal wel goed vast.. mooie zinnen zijn dit. :')

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 14:01

Hey ik lees een vrijwilliger voor het palen slaan in onze wei. Er moeten er nog zo'n 200+ in :Y)

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 14:12

Ik heb ze een hele grondboor diep. Geen idee hoeveel cm dat is.

We zijn aan het maaien. Onder het motto nu of nooit. :=

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 14:21

Wij hebben een stuk gazon waar nu de shet op mag het is een stuk van ik denk 40*15. Ik heb het paard er ook wel eens op. Maar toen ze laatst zo schrikkerig was en in het gras door gleed koos ze ervoor om er overheen te gaan. Dan komt ze wel gewoon op het erf terecht. Maar toch ik ben er niet gerust over. Ik kon mijn paarden altijd overal neer zetten met wat prikstokjes ;-) maar nu ze het een keer heeft gedaan, al hoe wel ze nu met de magnesium veel rustiger is. Heb ik er zelf wel de kriebels van. Ik dacht aan een hoogte van 1,30 of zo op die plek. Ze staan nu op 0,90 dan kan er 1 lijntje boven.

Net lekker buiten gewerkt op mijn vrije dag. De berm langs de bak helemaal kaal gemaakt. Enkele jaren geleden hebben we daar een hele rij met dennen weggehaald. Helaas kwam ik alle stronken nog tegen. Had gehoopt dat ze weg waren. Zie optie voor zo'n 40m2 extra voor de paarden .

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 14:49

We hebben gelukkig een grondboor met een motor :o Er zijn de afgelopen jaren ook wel heel wat palen in de grond gezet, dan is zo'n ding het geld ook wel waard.

We hebben hier ook wat kippen lopen, meer m'n vaders hobby.
Hij heeft een gruwelijk grote brahma haan, ooit nog eens zelf in de broedmachine uitgebroed. Maar hij werd zo zwaar dat ie alle brahma hennen heeft plat gewipt:\ Dan weer gebroken poten, dan weer gebroken vleugels... Nu heeft m'n vader voor zijn verjaardag 6 nieuwe hennen erbij gekregen, 4 Jersey Giants en 2 Bielefelders.
Ze lijken iig groot genoeg voor de haan.
En anders hebben we binnenkort heel veel kippensoep van Hendrik.

Zag vanmorgen nog een marter vlak voor de auto langs gaan. En bij huis hebben we ook hermelijnen. Schattige diertjes behalve als je een kip bent. Vossen zitten hier ook, ooit nog eens sporen in de sneeuw kunnen volgen toen hij bij de kippen was geweest :(