Citaat:Als jij ammoniak op de pisplek ruikt,dan is dat omdat je geen tarwestrokorrels gebruikt.
Dat is natuurlijk ONZIN. Het heeft eerder te maken met de verzadigingsgraad van de bodembedekker - dan met het materiaal waaruit de korrel bestaat. Ik kan je garanderen dat mijn Strovankorrel nét zo hard stinkt als ieder ander.
Mij werd bij het in gebruiknemen overigens ook aangeraden de natte plekken terzijde te schuiven en deze te laten drogen. Als je zuinig wilt doen is dat best te doen, het droogt inderdaad wel op als je het goed losschudt. Echt doorweekte plekken haal ik er liever uit - en vul de gaten op met oud strooisel van de droge plaatsen.
Tot op heden nog niets bijgestrooid - de bodem is nog steeds behoorlijk dik.
Overigens.. mijn Strovan-leverancier raadde mij aan ook minder dan 6/7 zakken per stal te strooien bij de start - zijn ervaring was dat je gerust met 4 zakken toe zou kunnen.Gezien het feit dat er nu nog steeds zo'n 15 cm bodem opo de rubbertegels ligt, denk ik dat ik bij een volgende ronde dat 's ga proberen. Bijstrooien kan altijd nog én de minder dikke bodem zal wellicht ook beter 'uitluchten'.