Je moet inderdaad vaak wat consessies doen op eigen luxe. (Luxe is trouwens ook een subjectief begrip, ik vind het een luxe dat mijn paardje lekker buiten kan staan, waar een ander een solarium en een binnenbak luxe vind.)
Mijn paardje staat nu het hele zomerseizoen buiten, 24/7. (En ik woon echt midden in de randstad.
) Er is geen binnenbak, geen overdekte poetsplek, wel 3 goede buitenbakken van ong. 20/60. Toch vind ik het gek dat maar 13 mensen in de omgeving hun paard hier in het land zetten --> anderen kiezen dan toch liever voor 24/7 op stal, met binnenbak, solarium en alles erop en eraan. (Ik ken er genoeg in de omgeving die hun paard er zo bij hebben staan...)Ik wil niemand beledigen ofzo, maar ik vind het eerlijk gezegd wat egoistisch om op die manier (24/7 op stal) je paard te houden. Paard staat de hele dag wortel te schieten
tot jij een keer komt om wat te doen. Vaak met het argument dat het in de randstad niet anders kan. Bovendien denk ik dat dit niet alleen geldt voor de randstad maar voor het hele land. Denk dat er ook in het noorden zat paarden op stal staan.

en zijn ze de eerste avonden onrustiger omdat ze dan onwennig zijn.