Wat betalen jullie aan stalgeld?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

GetDown

Re: Wat betalen jullie aan stalgeld?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 16:10

Wij betalen 330 voor mijn paard en 280 voor mijn pony per maand

Meloen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 16:14

Ik betaal nu 160 euro voor de pensionsstalling voor mijn paard, dit is incl. stro, hooi, mesten, binnen/buitenzetten, "verlichte" buitenbak. Excl. biks. (meestal ben ik 180,- eu p mnd kwijt incl.)

Ik ga straks naar een Pensionsstalling voor 250,- euro in de maand, dit wordt inclusief alles! Mesten, voeren, in en uit weiland, buitenbak.. MAAR OOK binnenbak en molen!

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 18:26

Binnekort verhuis ik naar een nieuwe stal.
Hier gaan de paarden in de zomer 24/24 naar buiten, bij echt slecht weer 's nachts op stal. In de winter hele dag weidegng, 's nachts op stal. Paarden gaan in kleine kuddes naar buiten.
Er is een buitenbak en longeercirkel. Poetsplaats. Incl. vlas. Voor voer zorg je zelf, of je betaalt een extra bedrag per maand.
Stal wordt dagelijks uitgemest, enkel in het weekend moet je dit zelf doen.
Stal ligt in een bosrijke omgeving, achter de stal liggen wandelpaden naar het bos.

Hiervoor betaal ik 120€.

Ik ben echt blij dat ik niet in de randstad woon als ik die bedragen zo lees. Wow!

___Kelly___

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 18:35

Ik betaal 160 Euro inclusief vlas, biks, weidegang, uitmesten, naar binnen laten en naar buiten zetten. Verder houden ze alles in de gaten, dus als er een dierenarts moet komen kan dat ook zo snel mogelijk.
O ja wormenkuur etc. doen zij ook allemaal. Heerlijk! Pling

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 19:59

sokje87 schreef:
Ik betaal € 280 in de maand.

Daarvoor krijg ik:

Box 3x3
1 baal zaagsel
2x havensbrok
3x hooi/kuil

Maandag tot vrijdag 's ochtends een half uur stapmolen. Kan mijn paard daar zelf ook nog in zetten als ik wil

Grote binnenbak in een U-vorm. Meestal is 1 bak 20x60, 1 20x40 en een longeercirkel
Enorme buitenbak, welke 's zomers ook als springtuin is opgestel, met agterberg bodem
2 paddocks

Wasplaats
Eventueel met warm water (€0,75 voor 8 minuten)

laat me raden: stal groenendaal...
ben er laatst geweest met de anda-dag. mooie manege hoor

liseth

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 08:19

hoeveel zou je moeten betalen om je pony in een weiland te zetten?? Ach gut

Rosa__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 08:22

Sommige mensen hebben het wel erg goedkoop. Nagelbijten / Gniffelen Mijn moeder betaalt 275 euro dacht ik.

Marjo_Wystan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 08:44

285,00 euro

- stallen van 3 x 3
- paddock
- mooie binnenbak
- kastje

redelijke uitrijmogelijkheden en dichtbij (6 km van mn huis)..., wel zelf uitmesten; maar dat vind ik zelf eigenlijk beter om te doen, kan je het tenminste in de gaten houden...

Helaas waarschijnlijk geen weidegang Boos! Maar goed, dat zien we straks wel hoe we dat gaan doen... Ik heb het er zeker voor over, het is een mooie nieuwe en vooral kleine pensionstal...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 09:03

betaal nu 185 per maand voor een d pony incl:

Binnenbak 20x40 (wordt verbouwd naar 20x60)
Buitenbak een hele grote
longeering
Ruime stal van 3 bij 3,5
wasplaats
elke dag opstrooien
elke week uitmesten
2x per dag biks
2x per dag hooi
heel veel weiland elke dag daar van 7 tot 4 in
mooie uitrijmogelijkheden

Natasjavegas

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 09:07

ik betaal 200 euro voor paard en pony dit is inclusief voer hooi elke dag weidegang(ook swinters)
we hebben rijbak(buiten) en boxen van 4 bij 4

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 09:08

225 voor overdag in de wei en 's nachts op stal, incl. voer, stallen uitmesten. en de paarden worden voor je binnen en buiten gezet.
Edit: En met 2 binnenbakken en een buitenbak Lachen

San

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 09:08

245 euro.

3x3.10 stallen
2x per week wordt er uitgemest
Rest van de week mag je zelf een beetje de stal bijhouden en opstrooien.
20x40 rijbak
20x40 losgooi & longeerbak
Kast
Trailerstalling
3x daags voer
In seizoen weidegang

Leeuwnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 09:10

Ik betaal €75 per paard (en er staan er nu drie)

Wij krijgen daar voor terug: Weidegang en hooi, een inloopstal met paddock en een weiland. Rijden in een bak mag bij de buren óf lekker buiten. Verzorging doen wij zelf, met uitzondering van de vakanties/weekendjes-weg. Ja, wij staan prima, ben erg tevreden!

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 21:10

frankiej schreef:
sokje87 schreef:
Ik betaal € 280 in de maand.

Daarvoor krijg ik:

Box 3x3
1 baal zaagsel
2x havensbrok
3x hooi/kuil

Maandag tot vrijdag 's ochtends een half uur stapmolen. Kan mijn paard daar zelf ook nog in zetten als ik wil

Grote binnenbak in een U-vorm. Meestal is 1 bak 20x60, 1 20x40 en een longeercirkel
Enorme buitenbak, welke 's zomers ook als springtuin is opgesteld, met agterberg bodem
2 paddocks

Wasplaats
Eventueel met warm water (€0,75 voor 8 minuten)

laat me raden: stal groenendaal...
ben er laatst geweest met de anda-dag. mooie manege hoor

Inderdaad. Haha!
Wat ik prettig vind is dat het stalgedeelte van de manege pony's een aparte hal is. Dan heb je niet steeds dat gedoe met al die kids om je heen. Lachen

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 19:16

wij betalen 330 euro per maand, daar komt nog de wei (70 euro per maand, zetten ze je paard iedere dag 2 uur buiten) bij als je wil dat je paard daar op komt. solarium moet je apart betalen (1 euro is 6 minuten) en warm water ook (1 euro is 6 minuten) de paarden worden gevoerd en de stallen worden iedere dag gedaan, we hebben 2 binnenbakken en 1 buitenbak Lachen

wij hebben er nu 2 staan, de merrie heeft nog 42 euro veulentoeslag erbij (extra voer) en straks wordt dat 60 euro per maand er bij, want dat betaal je dan voor het veulen...

in totaal dus 720 euro per maand, zonder wei, zonder solarium en warm water ( mijn paarden gaan er iedere dag onder, ik betaal iedere dag 10 euro per dag voor die 2, dus reken maar uit 7 dagen in de week...) en zonder dierenarts kosten en hoefsmid.

eigenlijk absurd als ik het zo terug lees, gelukkig hoef ik het niet zelf te betalen, anders stond ik allang ergens anders!

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 20:38

als ik goed tel ben jij zo'n 1100 euro lichter elke maand aan je paarden?? Het moet niet gekker worden hier zeg. Ik vind 215 nogal stevig. Zo erg veel kost het hooi/gras, brok en stro nou ook weer niet hoor. Pakje hooi doet zo'n 2,5 euro en een zak brokken een tientje. En daarmee kun je toch heel wat voeren.

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 12:21

Door je prijzen hoog te houden selecteer je ook je publiek...zie je wel op meer plekken.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 13:12

IK dacht dat ik veel betaalde maar het valt voor Rotterdamse begrippen eigenlijk nog wel mee.
Op 10 minuten van het Kralingse en Bergse bos Vingers aflikken
Box 3x3.5
incl. kuil, muesli, brok
excl. mesten
- spuitplaats
- poetsplaats
- buitenbox
- goede bak
- zeer grote paddock, waar ze wisselend in mogen staan, of gezellig in groepjes.
Op 15 minuten fietsen van ons huis Haha!
En we staan maar met z'n 4-en.
Voeren wordt gedaan, 3x ruwvoer, 2x brok/muesli.
Stro mag je gebruiken zoveel je wilt (plm. 1 pak / 2 dagen).
Kost: 250 Euries.

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 15:33

rockey schreef:
wij betalen 330 euro per maand, daar komt nog de wei (70 euro per maand, zetten ze je paard iedere dag 2 uur buiten) bij als je wil dat je paard daar op komt. solarium moet je apart betalen (1 euro is 6 minuten) en warm water ook (1 euro is 6 minuten) de paarden worden gevoerd en de stallen worden iedere dag gedaan, we hebben 2 binnenbakken en 1 buitenbak Lachen

wij hebben er nu 2 staan, de merrie heeft nog 42 euro veulentoeslag erbij (extra voer) en straks wordt dat 60 euro per maand er bij, want dat betaal je dan voor het veulen...

in totaal dus 720 euro per maand, zonder wei, zonder solarium en warm water ( mijn paarden gaan er iedere dag onder, ik betaal iedere dag 10 euro per dag voor die 2, dus reken maar uit 7 dagen in de week...) en zonder dierenarts kosten en hoefsmid.

eigenlijk absurd als ik het zo terug lees, gelukkig hoef ik het niet zelf te betalen, anders stond ik allang ergens anders!

Gestoord

Iemand in jouw familie kring moet wel een heel riant salaris hebben Haha! Haha!

SuzanLarissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 15:39

ik betaal , nja mun ouders 150 euro in de maand met stro hooi en voer onbeperkt , s'ochtends op wei en s'avonds eraf en mesten zelf , dagen dat je weg bent wordt het gedaan .
En heb dan buitenbak met verlichting spuitplaats, en springmateriaal.

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 18:42

Kendra schreef:
Door je prijzen hoog te houden selecteer je ook je publiek...zie je wel op meer plekken.

hm, dat doet onze pensionhouder gewoon op inzicht en indien nodig wordt overlegd met enkele op dat vlak objectieve bestaande pensionklanten.

YantheMente

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 18:49

Wij betalen voor 2 paarden 890 euro in de maand. Hierbij zit inbegrepen 6 x in de week manegeles als je dat wil. Er wordt voor je uitgemest, 2 x per dag kuil en 2 x per dag biks met een beetje haver(als je paard daar tegen kan;)) en dat was het wel zo'n beetje:D win ik nu? Tong uitsteken

connie1964

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 22:03

60 euro per maand incl voeren binnen en buiten zetten incl hooi en stro.
Zelf betaal ik zn muesli a 12,50 per zak per maand en zelf wormenkuur.
Zelf uitmesten.
Buitenbak en veel buitenrijden.
Altijd weidegang (groot!) en s nachts binnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 11:20

frankiej schreef:
als ik goed tel ben jij zo'n 1100 euro lichter elke maand aan je paarden?? Het moet niet gekker worden hier zeg. Ik vind 215 nogal stevig. Zo erg veel kost het hooi/gras, brok en stro nou ook weer niet hoor. Pakje hooi doet zo'n 2,5 euro en een zak brokken een tientje. En daarmee kun je toch heel wat voeren.

Nou dan zal ik wel de prijs winnaar zijn, samen met mijn stalgenoten. Wij betalen namelijk per paard, per maand 420 euro!
Daar is wel alles inclusief bij.. (Behalve rijden etc)

Pascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 13:42

250 euro, zelf uitmesten, buitenbox, incl. brokken, zaagsel, kuil. grote buitenbak, binnenbak, niet druk (4 pensionklanten) dus altijd kunnen rijden.Kantine, Longeercircel, spuitplaats (warm en koud water), stapmolen, paddocks, weide, elke dag buiten minstens 2,5 uur.