Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 14:22

xXutopiaXx schreef:
Jaaaa ook mijn slee staat alweer klaar! :D :D Ik heb alleen carnaval-herinneringen vandaag _O-

Knap.. dat je herinneringen hebt van carnaval betekent dat je te weinig op had toch :')

@df; braaf paard klopt. Ik vergeet dat nog wel eens, maar Dids is echt een kanjer. Draven en zelfs galop met de slee gaat net zo braaf!

Al was met 2 sleetjes lastig toen. Bij snelheid ging de laatste slee wel heel hard de buitenbochten in :')

DubbelFun

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 14:28

Middelpuntvliedende kracht aan het werk ;)

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 14:30

Jeetje Olympia, wat schrikken. Fijn dat er lichamelijk niks was. Heb je veel schade aan je auto?

Oooh wat leuk, sleeen met je paard <3

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 14:32

Afbeelding

Maar heb er nu echt geen zin in.

manolito10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 15:04

Hier echt pech: vandaag zou de mest opgehaald worden, kan de vrachtwagen de draai niet maken bij de oprit -O-
Terwijl ze luchtfoto’s van de situatie+ afmetingen hadden gekregen. Heel stom, nu dus opzoek naar een alternatief...

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 15:33

Belker schreef:
Jeetje Olympia, wat schrikken. Fijn dat er lichamelijk niks was. Heb je veel schade aan je auto?

Oooh wat leuk, sleeen met je paard <3

Gefeliciteerd Belker!

Niet veel, maar toch zou ik de deur aan de passagiers kant moeten laten spuiten (krassen) en mis een stuk uit mijn bumper (plus krassen). Schatting is rond de €500,- Toch niet leuk voor een auto die nog geen 20.000 op de teller heeft. En ook niet voor mijn portemonnee, want de fietser is hoe dan ook beschermd.

manolito10 schreef:
Hier echt pech: vandaag zou de mest opgehaald worden, kan de vrachtwagen de draai niet maken bij de oprit -O-
Terwijl ze luchtfoto’s van de situatie+ afmetingen hadden gekregen. Heel stom, nu dus opzoek naar een alternatief...

Of naar een betere chauffeur? Als ze eerst dachten dat het wel kon?

manolito10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 15:37

Ze hadden denk ik gewoon niet goed gekeken, vrachtwagen was veel te lang. En ze hadden geen kleinere voertuigen :\

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 16:06

@manolito10: Balen!! Op zoek naar een loonwerker die met een tractor/aanhanger komt en een losse 'grijper'/bak om de put te legen...

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 17:04

Dat is wel een flinke tegenvaller als je denkt je mesthoop weer vrij te hebben aan het eind van de dag.

rover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 17:13

~Waardeloos Olympia, dat is flink balen.

Bah Manolito wat een misser van dat bedrijf, zwaar irritant.

Hoe doen jullie dat met de sneeuw. Er wordt nu echt veel verwacht.
Voorheen schoof ik een deel van het erf vrij naar de zijkanten. Paarden staan niet in de box dus wandelen over erf van overdekte paddock naar buiten paddock, schuilstal etc.
Vind het altijd zo’n ijs bende worden als het begint te dooien etc. weet niet wat nu het handigste is als er zoveel valt.

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 17:31

Ik ga proberen de stoep voor de stal en de beide ‘terrassen’ aan weerszijden van de stal sneeuwvrij te maken/houden. Dan hebben ze in elk geval de stal en een stukje uitloop zonder sneeuw. Als ze dan in de paddock de sneeuw in willen, dan moeten ze dat lekker zelf weten.

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 17:46

hmm ik heb er eigenlijk nog niet zo over na gedacht, anders dan stoepje voor stal vrijmaken. misschien heeft wendely tips voor ons :D

olympia, wat schrikken zeg, gelukkig issie er goed vanaf gekomen. Wel jammer dat je zelf schade hebt -O-

manolito, balen, kan je de mest nog wel kwijt nu?

DF, wat leuk! ik heb ook naar een nubische geit gekeken als gezelschap voor mijn kwpner, maar ik was bang dat ze teveel snob is om zich aan een niet-paard te hechten :+

werkt dat met een pallet duopenotti? ik heb ook geen slee, maar wel een pony en tuig :7

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 17:56

Ik zit ook een beetje met wat te doen met de sneeuw. De oprit heb ik liever wel sneeuwvrij, want dat wordt een ijsbaan als je er overheen gaat rijden en dan vriezen.
Hetzelfde geldt eigenlijk bij de paarden. Zolang het gewoon sneeuw blijft ligt er af en toe een harde kluit van onder de hoeven vandaan, maar kunnen ze prima lopen. Maar als het plat gelopen wordt en het gaat dan vriezen worden het een scherp maanlandschap. Het pad naar de stallen en voor de staldeuren maak ik wel altijd schoon al was het maar dat ik er zelf fatsoenlijk kan lopen.
Maar ik zie me 20 cm sneeuw niet met de hand weg scheppen uit de paddock ;(

manolito10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 18:43

Jep, enorm stom. Hadden speciaal vorig weekend de inloopstallen helemaal leeggehaald omdat de mesthoop toch geleegd zou worden...
Heb morgen een afspraak met een loonwerker die ik via internet heb gevonden, die komt even kijken en een prijs bepalen, maar ben heel bang dat hij duurder zal zijn. Dat paardenmanagement is toch echt een parttime baan erbij hoor :+ zo veel geregeld en geplan

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 18:49

Belker gefeliciteerd :D

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 19:37

@belker: op de valreep... gefeliciteerd !!

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 19:38

Ook vanuit mij een felicitatie

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 19:41

Gefeliciteerd Belker!!

Hier toch ook maar wat strooizout gehaald. Vanavond het stoepje bij de paarden met veegmachine. Morgenavond de paddock nog slepen en alvast een bak water wegzetten. Ze staan daar volledig beschut van oostenwind dus zou ook prima moeten zijn.
Ik hoop vooral dat er gewoon sneeuw valt en geen ijzel..

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 19:44

Jade

Er zaten nog 2 weidepalen onder met de punt naar voren om te glijden.
Daarom zo'n lange afstand slee-paard.
Het aanstappen was wel zwaar maar dan ging het goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 19:58

Gefeliciteerd belker!

Lotte_Wessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 19:59

Gefeliciteerd Belker!

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 20:02

Ooh belker is jarig. Sorry voor mijn late reactie. Gefeliciteerd! *\o/*

turtlelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 20:03

Gefeliciteerd Belker!

Hier ook wat hoofdbrekens over de aankomende sneeuw/ijzel. Het stukje precies tussen stal en paddock is super nat, dat wordt echt een maanlandschap als het gaat vriezen.

Er is wel een alternatieve uitgang via de weide, als het maar echt goed vriest moet dat wel kunnen. Ik volg alle berichten op de voet, maar iets in mij zegt dan toch "eerst zien en dan geloven". Wel strooizout op voorraad, kranen alvast afgesloten zover nodig en paardjes hebben altijd stallen en overkapping waar ze kunnen staan.

Tot ik dan weer een topic tegen kom hier op Bokt over dekens. Dekens? Die heb ik niet eens.... Kan altijd nog een kacheltje in de stal zetten toch? :D Volgens mij maak ik me drukker dan de paardjes......

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 20:18

Dank jullie wel. :o +:)+

manolito10 schreef:

Heel herkenbaar. Ik heb nu een plaatselijke loonwerker maar de communicatie verloopt wat moeizaam. Ik wacht nog op een prijsopgve van de mestbak.

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 20:27

Hebben jullie niet een Facebook pagina van jullie dorp? Of omliggende dorpen? Zo ben ik met een oproep aan een boer gekomen die weinig vraagt voor het ophalen. Kreeg meerdere aanbiedingen. Zelfs 1 die wilde betalen als we kwamen brengen haha.