[FOTO]Show je paddock paradise!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 17:06

Mooi actie hier net, de paarden mogen dagelijks 1 of 2 uur op het stuk met langer gras. Vandaag zeikweer dus ze stonden in de schuilstal rond te kijken en wat hooi te snoepen. Mijn vriend liep rond het middag uur door de wei dus vanuit de schuilstal werd hij nauwlettend in de gaten gehouden, 'zou hij het hek openen voor ons?'. Toen dat gebeurde toch maar op een drafje de regen in het gras op.

Haal ik ze net van het gras af, in één streep in rengalop de schuur in! Hilarisch. Gras is blijkbaar lekker genoeg om voor in de regen te staan maar verder toch liever binnen. Echt, ik ben zo gelukkig met onze schuilstal! En de paarden dus ook. :D

Daihyo

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 17:11

Watjes _O-
Tenzij gras. Gras is heilig :Y)

Lotte_Wessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 19:03

Hier is inmiddels het zand gekomen, hele weekend druk geweest 22 kuub zand verspreiden maar het ligt.

Vandaag is ook de schuilstal geplaatst, nu aankomende dagen/ komend weekend bezig met track afbouwen, afrastering goed/netjes doen rondom paddock en hoekpaal wordt wel een dikke eikenhouten paal zodat die de spanning van koord aan kan (die prikpalen trokken gelijk iets krom). Puntjes worden dus deze en volgende week op de i gezet en dan komen 2 van de paardjes 3 januari al. Vind het ene kant wel super spannend, andere kant ook wel heel veel zin in.

Paddock - 20x10 meter ongeveer.
Afbeelding

Schuilstal wordt gebouwd
Afbeelding

En klaar!
Afbeelding

neile

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 20:00

Toffe stal! Dat soort stallen heb ik hier in de ruime omgeving nog niet veel gezien, zo gebogen. Van waar heb je hem?

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 20:04

Die is van schuilstal.com. Bestaat in verschillende hoogtes, dieptes en breedtes en je kan ‘m met en zonder luifel nemen. Het opslagdeel is ook optioneel.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 20:25

Die schuilstallen heb ik al zeker 10 jaar

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 20:27

Fijn dat het zand er ligt!

Mijn paarden vinden met dit weer ook dat ze stalpaarden zijn :D Wel vooral mijn merrie trouwens.

Eerst met z'n drieën in het kleine stalgangetje (zo'n 3 * 3 ) wat ik er nu bij heb getrokken wegens nieuw paard sinds vrijdag (de IJslander);
Afbeelding

Omdat het nu zo goed gaat, blijft hij vanaf nu 24/7 erbij (eerste dag apart gehouden en daarna nog twee nachtjes apart en overdag erbij). Daarom voor nu de deur tussen de schuilstal en de stalgang eruit gehaald zodat ze "rondloopschuilstal" hebben :D . Volgend winter dan weer "alleen" de schuilstal, maar die eerste paar maanden wennen is de extra uitwijkruimte wel even prettig.

En dat werd duidelijk gewaardeerd :D
Afbeelding

Lotte_Wessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 20:52

De stal is inderdaad van schuilstal.com. De man die hem kwam leveren en in elkaar heeft gezet zei dat ze zeer veel kunnen doen, veel meer dan ook op hun website staat. Ook tussen schotten, zonnen panelen (verhuur) op dak, meerdere zadelkamers en alles heeft ook een slot (tevens mijn opslagruimte) dus ideaal. Op de website staat het tot 6 meter in breedte maar de mijne is 7 meter dus ze kunnen vanalles. Er zit ook een grote luifel op dus paardjes zullen hier straks happy staan hoop ik. Heb ook al 3 slowfeeders (grote plastic containers zegmaar die ook worden gebruikt voor aardappelen en dat) en dan met groot net erover met fijne maas en dan eraan geklikt. Hopelijk bevalt het ze straks en hopelijk valt het een beetje mee qua weer.
Wel fijn te weten dat andere ook een stal hebben van schuilstal.com en dat het goed bevalt.

Marlies wat staan ze daar heerlijk bij zeg! 1 van mij is ook wel echt een goed weer pony haha, die staat vast de halve dag binnen straks.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 20:59

Mooi Lotte_Wessel! Ziet er goed uit. Mooi stalletje ook.

MarliesR ook mooi! Ik besef me net ineens dat ik jou op Facebook heb. Ik dacht: volgens mij heb ik dat eerder ergens gelezen :+

Bij ons komt er nog een 3e hooibak bij, bij de stal. Omdat de 2 die we nu hebben zo midden in de open bak staan dacht ik, ik maak even 2 droge eetplekken in stal en een beschutte plek voor de stal.
Afbeelding

Afbeelding

Ze hebben het alle 4 bekeken. En waar gaan ze eten? :roll:
Hufters :')
Afbeelding

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 21:04

:))

Dat sta je dan met je goede gedrag en vol liefde :j

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 21:22

Zulke hufters had ik ook vandaag. Ik voerde 20 kg in de paddock en 20 kg in de schuilstallen. Met z’n allen in de paddock om dezelfde bak. Alleen m’n merrietje stond in haar schuilstal, maar ja, die had daar extra lekker eten :9
Die doet dat heel slim trouwens, loopt haar stal in en schuift net zo lang met de voerbak tot ze zelf weer buiten kan staan en alleen haar hoofd binnen in de bak. En dan na elke hap omkijken of de anderen er nog staan. Ga dan binnen staan, dan kijk je zo naar buiten en kun je de anderen veel beter zien, maar nee :roll:

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 21:24

Hahah prachtig is dat altijd he, doe je zoveel moeite :') :')

Zo zijn wij een halve dag bezig geweest met stevig ingraven van een krappaal met scratchers er aan. Er heeft nog steeds geen één paard zich aan geschuurd :+

Lotte_Wessel, op de PP waar mijn merrie een paar maanden heeft gestaan voor ze mee naar huis kon hadden ze ook twee van die inloopstallen van schuilstal.com! Daar maakte mijn merrie er ook echt heel erg veel gebruik van :D

neile

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 21:38

Ja daar sta je dan toch op te kijken en te wachten hé Marlies. Ik heb laatst zo nog een borstel bijgehangen en dan is het zo teleurstellend als ze er gewoon niét mee bezig zijn x)

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 21:46

Stelletje hufters zijn het. Allemaal _O-

Ik had later wel succes. 5 happen *\o/*
En toen sjokte hij weer naar de bak :x :+
Afbeelding

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 09:47

Hier thuis ook. Ze hebben een schuilstal. Vinden die aanhoudende regen duidelijk niet grappig. Maar zijn te lamlendig om de 140 meter te lopen naar de schuilstal......
Ik geloof dat een meter of 40 de maximale afstand is die ze willen overbruggen.
Gevolg is dat ze in de zomer heeeeeel veel in de schuilstal staan. En in de winter amper :roll:

In de wei dan althans. Als ze achter het huis staan, komen ze niet meer onder de overkapping uit. Dan wandelen ze alleen overdekt wat op en neer. Dan gaan ze niet eens meer naar buiten om te poepen.

Ze kunnen echt het bloed onder mijn nagels vandaan halen op die manier }:)

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 13:20

Ik ben ze juist dankbaar! We hebben aardig wat besteed aan de verbouwing van de schuur zodat het geschikt is voor ze en als ze er dan liever niet in staan is dat een beetje zonde geld. :') Verder lopen ze veel op de track (brááááááf!!!), ook die heeft wat gekost dus ook daar fijn dat ze het gebruiken... :')

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 14:37

*\%/*
Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 14:37

Wat een mooie binnenplek ook zeg.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 14:39

Je had zeker buiten niet bijgevoerd? :P

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 14:42

Robijn: Ja super. Er kunnen 3 afzonderlijke boxen gecreëerd worden, met of zonder uitloop. In geval van nood. Dus afmetingen zijn ongeveer 9x3m.
De hoge instap is voor mijn veulen nog een uitdaging, maar dat is goed voor haar :D
Dit is prima voor 4 paarden. En de verharde uitloop ervoor is ook vrij beschut, dus ze hebben een aardige ruimte om droog en beschut te eten :j
Het is gewoon heel fijn dat ze droog kunnen staan. Het hoeft niet, maar het kan wel.

Prairy: haha jawel, die bakken zitten ook nog half vol. Daar staat het andere coronaproof groepje van 2 :))

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 15:25

Ik ben trouwens wel benieuwd hoe groot jullie (schuil) stal is en voor hoeveel paarden dat is?

Mijn schuilstal is ongeveer 6x4 meter. Idee is 2 grote en 2 kleine paarden.

Nog geen paarden erin, maar dan weet ik of ik eventueel later nog wat bij moet gaan bouwen :)

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 15:50

Bij ons is dus ongeveer 9x3 (ik gok iets kleiner dan 9) en er staan 4 pony’s. Ik zeg altijd wel paarden, maar het zijn 3 grote pony’s en mijn paintveulen :+
Idealiter had het wel iets groter mogen zijn. Maar goed, ze zouden er in theorie alle 4 prima in kunnen. Als alles gewend is en ze elkaar wat liever vinden :+

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 15:59

Prairy schreef:
Ik ben trouwens wel benieuwd hoe groot jullie (schuil) stal is en voor hoeveel paarden dat is?

Mijn schuilstal is ongeveer 6x4 meter. Idee is 2 grote en 2 kleine paarden.

Nog geen paarden erin, maar dan weet ik of ik eventueel later nog wat bij moet gaan bouwen :)

ruim 10x20. Nu voor 2 paarden in de toekomst voor 4.

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 16:02

Mijn inloopstal nu is ongeveer 3,5 * 7 meter (met twee doorgangen van ongeveer 1,5 meter breed). En omdat Sógi dus nog aan het wennen is even een stuk stalgang à 3 * 3 erbij getrokken.

Voor dit stuk verbouwing voor de inloopstal klaar was gebruikte ik een groter deel stalgang als inloop. Dat was ongeveer 3 * 5 meter. Daar gingen ze ook gerust met drie paarden in staan (toen nog met mijn warmbloed van 1.70 erbij).

Ik wil er graag nog een tweede overkapping bij op de track, deze zal wel simpeler worden. Het bouwsel wat er nu staat is 4,4 * 6, die maat wil ik aanhouden.

Het lijkt me over een aantal jaren wel mooi om er nog een vierde paard bij te hebben (ik gok dan een kleine (men)pony) zodat ik ook met twee paarden weg kan op buitenrit (vriendin mee of wie weet zelfs ooit mijn man). Dan vind ik het wel prettig dat er twee aparte schuilopties zijn.

Toevoeging;
Op de Paddock paradise waar Vi stond voor ze naar huis kon komen hadden ze dus ook van de metalen Schuilstal.com stallen. Die was 5 meter breed en stonden ze gerust met 5 paarden op een rijtje naast elkaar in/onder :D . Ik vind het alleen wel jammer met die stallen dat die van zichzelf heel ondiep zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 17:39

Wij hebben een schuilcontainer en 2 overkappingen. Allemaal kleintjes maar ze staan ook eigenlijk altijd 3 aan 2 aan 1 :+