en goudeerlijk. Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Robijntjah schreef:Qua karakter: heel nuchter, sensibel maar niet zozeer op de omgeving alswel de gemoedstoestand van de berijder, lekker voorwaarts en mensgericht (vaak op 1 persoon). Heerlijken goudeerlijk.
En zo weer kalm aan het touwtje mee terug naar de paddock.
En dan wel het liefst een hengst.. vind ik 1. het mooist en 2. het fijnste karakter hebben
Al ben ik ook erg gecharmeerd van een flink barokke PRE (hengst) en kan ik sowieso heel veel paarden mooi vinden, zo ook Haflingers
Maar een Fjord... nee, daar kan ik niets leuks aan vinden
Maargoed, ieder z'n ding... het is wel de rots in de branding voor haar, en dat geloof ik dan weer wel.. dat een Fjord dat kan zijn
telt dat ook.

Leuk om te lezen!
Leek meer op mijn panische KWPN'er dan op je andere mooie PRE
Hahaha. Maar inderdaad: hoop herrie, maar uiteindelijk gebeurd er altijd vrij weinig 
Wel bizar dat hij zo'n aversie tegen mannen heeft!
Die inmiddels al 20 is, en een raar leven heeft gehad, waarvan de laatste jaren voordat ie bij mij kwam in het manegewerk liep... zit een steekje los bij dat dier
Maar stiekem issie wel lief
En een hele 'chille' Quarter.... apart dier, je kan hem stilzetten, en dan blijft hij met gemak een half uur precies zo staan
Maar als je klikt met je tong, zit je in een seconde aan de andere kant van de bak
Waarna ie na een 'whoaa' weer een half uur stil kan staan
Kan heel explosief zijn (dus ook als ie uit z'n panty gaat in de paddock, of op buitenrit, als ie dan een keer schrikt
), maar ook heeeeeel at ease... vooral die laatste eigenschap is heel fijn. Toen ik hem net had, vroeg ik dagelijks aan de (toen) staleigenaar of ie écht niet ziek was, omdat ik hem zo vlak vond
Nu ik hem heb leren kennen, heb ik gezien dat ie helemaal niet vlak is
En 2 mini's, die ook allebei helemaal anders zijn
Colien schreef:Doe mij maar een wat lompere boerenknol zoals we dat zeggen. Heb een (klein uitgevallen) Fries x Haflinger. Lekker lomp, maar heerlijk rustig in zijn koppie, is niet snel onder de indruk van iets (ooh wat heerlijk, met het vuurwerk keek hij niet op of om maar at rustig verder), en wanneer ik eens wat minder tijd heb er geen moeite mee hebben als hij een weekje niet aan het werk gezet word, enige nadeel is dat je zonder stalenneuzen de wei echt niet kunt betreden.
Verder is het echt de grootste knuffelkont die ik ken
edit: Sorry al hele tijd niet gereageerd, laatste reactie was in vorig topic zie ik haha
De haf was compleet in de stress en paniek tijdens de jaarwisseling terwijl de KWPN-er gewoon stond te vreten met d'r kont naar het vuurwerk. Volgens mij kan je daar een bom naast afsteken, als er eten is vind ze het allemaal best.
Maar (mini) shetlanders zijn toch echt mijn grootste zwakte. Ik vind ze zooo leuk, heerlijk karakter, echt genieten