Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

meggiemeg

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 17:33

Of kippen of eventueel andere dieren!

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-15 17:35

Het is maar een kleintje O:)

Gelukkig maar voor haar want als ze 1.80 was geweest weet ik niet of ik haar gehouden had, met sommige van haar streken. :=

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 17:50

Gasselternijveenschemond!

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 17:52

gypsy :)) :(:)

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-15 17:55

Dat is niet ver genoeg zeg, straks kom ik haar per ongeluk alsnog een keer tegen ja!!!

Niemand hier die iets verder woont, us, canada, zoiets?

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 17:56

Gypsy schreef:
Gelukkig maar voor haar want als ze 1.80 was geweest weet ik niet of ik haar gehouden had, met sommige van haar streken. :=

Wij noemen onze Willem met zijn 1.84 altijd shetland sjonnie...

Femia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 17:57

Haha, zo ben ik aan mijn eerste paardje gekomen. Wij gingen naar de boerderij verhuizen en een kennis die weet dat ik gek ben van paarden, brulde keihard " dan heb ik een paard voor je". Nou is dat zo iemand die altijd gekke dingen zegt, dus als ze had gezegd ik heb een olifant voor je, had ik net zo hard gezegd is goed. Totdat gevraagd werd of we eens konden praten, kijken en wanneer het paard zou kunnen komen.
Zo kwam Wyrna bij me, een schat van een ijslander. Helaas is ze intussen overleden en mis ik haar nog altijd.
Maar, pas op als iemand zegt ik heb een paard voor je _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 18:00

kvulden schreef:
Voor diegene die zelf de eitelling doen. Welke microscoop hebben jullie? Waaraan moet die voldoen. Ik zie er zo veel voor zoveel verschillende prijzen. En natuurlijk zegt iedereen de dure, maar kom ook berichten tegen van een microscoop van de Aldi die goed schijnt te bevallen. Die zijn niet meer verkrijgbaar.

Ik heb een microscoop van www.wormtest.nl
Daar heb ik ook zout van.

Ze geven cursussen, maar toen ik hier mee begon, waren die voor mij onbereikbaar. Ik heb een middagje gezeten met iemand die het al langer deed.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 18:01

Gypsy schreef:
Dat is niet ver genoeg zeg, straks kom ik haar per ongeluk alsnog een keer tegen ja!!!

Ik heb nog wel connecties :D

Ooooooooo...wat een prachtige kipjes <3

Molzebeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 18:02

Die kipjes zijn zo leuk! Ben alleen altijd bang dat ze opgegeten worden. En dan bedoel ik niet als hondenvoer..

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 18:03

Oei, dieren die worden doorgeschoven. :+

Kippen heb ik ook. Hanen ook. Momenteel 4, een beetje teveel. En ik heb een krieltje die op eieren zit. Na 2 weken vond ik haar, dus ze mag ze nu uitbroeden. Want dat is levensvatbaar. Zo laat heb ik nog nooit kuikens gehad, ik ga maar een lampie regelen denk ik. Ook wij krijgen aanloopdieren. Maar zijn wel selectief. Poezen komen er niet bij, honden eigenlijk ook niet. 8-)

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 18:04

Molzebeer schreef:
Die kipjes zijn zo leuk! Ben alleen altijd bang dat ze opgegeten worden. En dan bedoel ik niet als hondenvoer..

Ja, dat gebeurd hier dus. In oktober weer 2 kippen kwijt aan de roofdieren. Dat zijn geen leuke grappen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 18:10

_O- gypsy toch...

Ik heb dat in het eerste jaar nog wel eens gebruld naar de vorige eigenaar en fokker van Mien, hij was trouwens een maatje van mij hoor, dus wij hadden toen nog regelmatig contact;
"Haalt in vredesnaam dat pokkebeest weer op!" Na haar zoveelste etter letter sloop en ontsnap actie.

Kom ik savonds laat nog even op stal kijken, MiniMe weg! Lona compleet over de zeik en ik toen ook, want die had ik even niet zien aankomen...
Heb moeten banketstaaf als brugman om haar weer terug te krijgen gewoon... :j :j

Dus ik zeg zoiets nooooit meer!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 27-11-15 18:28, in het totaal 1 keer bewerkt

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 18:24

Gypsy schreef:

Als hij groter is dan 1,2 mtr mag je hem hier wel komen dumpen :j

Onze kippen hebben we onder andere voor het vlees dus wij slachten zelf.

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 18:31

Antheman heb je dan de basis microscoop? Van 119,- het zout kan toch gewoon met keukenzout? Ik las ook met suiker dan pak je er nog een paar extra wormen bij, die anders niet te tellen zijn. Het telraam heb je daar ook vandaan? Of heb je echt zo'n kit gehaald.

Gypsy _O- wat een verhaal muiter _O-

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-15 18:34

lizy29 schreef:
Gypsy schreef:

Als hij groter is dan 1,2 mtr mag je hem hier wel komen dumpen :j

Onze kippen hebben we onder andere voor het vlees dus wij slachten zelf.

Proest, probeer het maar. Ik weet niet wie wie gaat slachten. :')
Ben je bereid een juridische verklaring te tekenen waarin je verklaart 't geheel op eigen risico te accepteren en me niet voor doodslag te laten vervolgen? }>

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 18:37

Een dagje bij onze senior merrie in de wei en hij is zo mak als een lammetje joh :Y)

Maar de kippen waren eigenlijk een losse opmerking over de kippen voor de honden. Waarschijnlijk had ik beter even gequote :')

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 18:54

Als we Dan toch aan dieren doorschuiven doen heb ik nog wel een hele lieve kat in de aanbieding. .

Enige mankement is dat ie met veel overtuiging overal tegenaan pist...

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 19:00

karev schreef:
Als we Dan toch aan dieren doorschuiven doen heb ik nog wel een hele lieve kat in de aanbieding. .

Enige mankement is dat ie met veel overtuiging overal tegenaan pist...

Niet geschikt als buiten/boerderij kat?

Wij hebben een moeilijk plaatsbare uit het asiel die gericht handen aanviel. Na twee weken zat ze op schoot en wilde ze geaaid worden :') (vooruit het blijft een karaktertje apart want het aaien dient wel te gebeuren met de juiste hand, met de juiste druk, op de juiste plek op de juiste manier)

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 19:06

Nee denk ik niet..
Hij woont hier al 14 jaar van kitten af aan. Is geen jager en en dikke schijterd. Als ie op schoot ligt en je niets, dan schrikt ie zich al lam, met als gevolg opengekrabde benen...

Hij slaapt snacht's buiten omdat ie anders in de bijkeuken pist. .
Hij weet niet anders. Gaat keurig voor de deur zitten rond 22.30

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 19:12

Och als we toch aan doorschuiven gaan doen. Mijn man is nog op zoek naar een bombproof leerpaard. :D

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 19:57

kvulden schreef:
Antheman heb je dan de basis microscoop? Van 119,- het zout kan toch gewoon met keukenzout? Ik las ook met suiker dan pak je er nog een paar extra wormen bij, die anders niet te tellen zijn. Het telraam heb je daar ook vandaan? Of heb je echt zo'n kit gehaald.

Ik heb denk ik een basis microscoop. Je hebt floutingzout nodig, geen keukenzout. Ik had een alles in 1 pakket voor 200 euro.

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 20:19

Antheman schreef:
kvulden schreef:

Ik heb denk ik een basis microscoop. Je hebt floutingzout nodig, geen keukenzout. Ik had een alles in 1 pakket voor 200 euro.

Ok, ik lees overal dat het ook met gewoon zout kan NaCl. Ook op de YouTube filmpje zie ik dat. Maar ik kijk het nog even goed na. Bedankt voor je reactie.

Foreverkliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 20:27

_O-
Dames jullie zijn weer hilarisch !

Arme Gypsy, paarden hebben toch een ander gevoel voor humor dan wij.

Veel plezier met alle kippen allemaal! Hier hebben de katten daar een veto tegen uitgesproken. Dat heb ik maar serieus genomen.

Een van de katten is trouwens net zo vervelend als die van jou karev. Zeker als je hem s nachts opsluit pist hij alles onder. Dus die loopt s nachts buiten. Heeft een paar jaar geduurd maar inmiddels kan ik dan slapen. Overdag mogen alle katten het huis niet in. Ze brengen graag verassingen voor me mee wat ik in de schuur prima vind maar niet op mijn bed. Stinky binky is recent begonnen met ook dan in huis plassen, sproeien deed hij altijd al buiten maar sinds een jaar ook binnen. Die gaat over 1,5 week dus naar de da voor een volledig onderzoek }:)
Er zijn grenzen.

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-15 20:32

lizy29 schreef:
Een dagje bij onze senior merrie in de wei en hij is zo mak als een lammetje joh :Y)

Maar de kippen waren eigenlijk een losse opmerking over de kippen voor de honden. Waarschijnlijk had ik beter even gequote :')

Oh ik vond het heel logisch.... :')
Modena heeft idd ook al een hoop aan de opvoeding meegeholpen, opzij gaan etc. heeft zij maar aangeleerd. Voor de rest maakt ze zich er geloof ik niet zo druk om wat die gekke kleine witte diva allemaal vind. Zal haar worst zijn.

Hier het monster:
Afbeelding

Lelijk he... Nouja als alles naar mevrouw haar wens is kan ze wel blij kijken. Moet wel alles echt naar wens zijn hé.
Afbeelding

Ik weet nog altijd niet wat ik er mee moet als stiefdochter eruit gegroeid is. Verkopen iig niet. Het word vrees ik een blijvertje ook al riep ik bij aankoop nog zo hard van niet. :=