Het Paarden-aan-huis-tips-topic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 14:53

Ik ben blij met m'n buurtjes :D

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 14:55

Hier zitten ze soms tot over de knieën onder de modder, maar dat zal wel komen door het stroompje onderaan de wei waar ze dan doorheen lopen :P

Bij ons is het niet alleen maar regenwater, maar ook water uit de bron bovenaan de wei, en dan het stroompje onderaan die de boel zo nat maken. Op sommige plekken heeft het nooit de kans om op te drogen door de constante toevoer van water.

Mosh

Re: Het Paarden-aan-huis-tips-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 15:22

Toch mooi voor elkaar hoor Sure_lee!

Eerste vracht zand voor de bak gestort. Ze proberen het voor de ergste nattigheid klaar te hebben denk ik :)) Zou voor mij ook wel mooi uitkomen.

Volgende week komt een Wabo adviseur langs. Moet nog een vergunning aanvragen voor een aantal dingen. Nu ben ik zelf wel van de regeltjes (gezien mijn opleiding), maar bij deze gemeente zijn ze helemaal gek van regels en ben bang om iets over het hoofd te zien. En het is de gemeente van deze zaak Winkie @ [ON] College blundert met paardenbak Andijk dus ik kan maar beter goed beslagen ten ijs komen :P

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 15:47

Shirley, ik vind het bij jullie echt mooi! En de modder valt reuze mee... :) Die goede wei ziet er zooo uitnodigend uit! :j

En fijn van de buurmangrasboer! Wij hebben ook zo'n buurman! Onze paarden lopen ook iedere dag een paar uur tegenover ons huis, ook wat palen gezet en wat prikpaaltjes en lint erbij gekocht. ZO blij mee!

Santos_05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 23:12

Alles is echt hartstikke nat, maar de bak was droog, dus net nog even gereden!

Vroeg me alleen af, wat waren ook al weer de regels met slepen? Als de plassen erin staan niet slepen, maar anders kan het wel toch?

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 23:13

Of om de plassen heen slepen :)

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 23:49

Idd niet slepen als het nat is.. Word sompig :( je trekt her dicht en nog natter.

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 08:17

Als het stormt ook niet slepen...stijgt je paard op.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 08:39

Met zwaar materiaal slepen wij hier alleen als de bodem droog is,anders druk je het alleen maar in elkaar.

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 09:33

Mijn man gaat proberen dit weekend iets ineen te knutselen dat we zelf kunnen trekken om in de zomer als de bodem helemaal vastligt hem toch iets los te kunnen trekken in de bovenste 2 cm ofzo :D
Ik ben benieuwd!

Wat een wind zeg. Mijn stal en paarden gaan bijna waaien.. De shetlander is tijdens het eten echt 3x de stal uitgelopen omdat hij schrok van de wind..

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 10:19

Ja echt verschrikkelijk die wind. Ik heb er sowieso al een hekel aan. Maar net waaide al het hooi uit mijn kruiwagen -:(-

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 10:32

Ik waaide zo'n beetje met kruiwagen en al om vanmorgen :') Leuk zo'n slowfeeder bijvullen voor het werk :+

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-15 10:37

Wind is echt vreselijk. Wij wonen nu aan de kust en gaan straks iets meer het binnenland in, één van de dingen die ik niet zal missen is die vreselijke wind..

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 10:48

Hier diep in het binnenland waait het ook hard mallootje..:D maar doorgaans iets minder hard als aan de kust gok ik..
jemig wat een woei zeg. Ben nog niet bij de paarden geweest. Doe ze vandaag maar niet in de prikpaaltjes wei. Denk dat die wel plat waaien vandaag :D

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 10:50

Hier moest ik ook met mijn 'brede' rug voor de kruiwagen gaan staan anders was ik ook een deel van de inhoud kwijtgeraakt. Als het eenmaal nat is blijft het wel liggen :D
Nu nog droog, maar dat is vanmiddag ook weer anders.

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 11:00

Afbeelding

:D

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 11:02

Het kan veel erger...ze heeft nu wind mee ;)

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 11:03

haha mooi plaatje!

damian23

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 11:40

En dan valt het vandaag wel mee, met de wind (hoewel je hier al uit je panty waait). Morgen is het echt storm. Bha....

Cloud

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 11:44

Hier in Zeeland valt het nog mee met de wind. Het kan harder..
het hooi zal weer overal liggen op stal ;)

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 11:50

Blij dat de kapschuur de juiste richting opstaat en dat ik het afdak aan een kant heb dichtgemaakt.Hier wel enorme woei maar beschut door de bomen en schutting.
Moet mijn hooi ook natmaken,waait dan wat minder snel weg.

Jongens hadden verder niet zo'n moeite mee aangezien ze net aan het spelen waren en na het hakken-bijten als een malloot door de plassen scheuren :P

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 11:57

Haha, dat plaatje is echt goed!

Hier manlief weer aan de schuilstal klussen.
Met de sneeuw laatst stond de wind er precies op en stonden ze dus achter de schuilstal.
Nu gaat hij de voorkant van het luifel dichtmaken. Kunnen ze er alleen nog links en rechts uit.
Hoop dat ze straks nog allemaal naar binnen gaan, anders moet er nog een luifel naar opzij gemaakt worden....

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 12:10

Het "leuke" aan dit weer vind ik dat de paarden altijd zo lekker gek worden. Ik riep ze zostraks voor het hooi. Karev springt met 4 benen gelijk de lucht in, gevolgd door een hoogeschool dressuur sprong en een knetterharde bokkende galop :D

vanmiddag gaten boren in de betonvloer vior de drainage in de stal en dan de rubbertegels er op.
scheelt een dik pak stro hoop ik (als ik het aankan een mider dikke laag te strooien haha)

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 12:12

M'n schuilstal moet ik ook nog een keer voor gaan zitten hoe en waar we die gaan zetten.

Het zal eerst wel een simpel hok worden dat we steeds een klein beetje uitbouwen tot echte stal.
Begin met een stuk fundering en een dak op palen denk ik :P
Dan stukje voor stukje de buitenmuren eerst van simpele betonblokken denk ik, later zet ik daar dan nog een mooie laag natuursteen omheen zodat het bij de rest van de gebouwen hier in de omgeving past.
Het dak twijfel ik ook nog over, of ik dat nog functioneel als zolder ga gebruiken of alleen maar om de boel binnen droog te houden en dus een open constructie maak. Misschien wel half, zodat ik daar m'n stro nog kan opslaan.
Nog iets bedenken voor m'n draaischotten, staldeuren etc etc Pff ben voorlopig nog niet zo ver :P

Het weer hier is nat, niet veel wind maar al 2 dagen van die net niet regen. Die kleine druppels waar je na een uur buiten toch heel erg nat van kan worden.

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-15 12:19

karev schreef:
Hier diep in het binnenland waait het ook hard mallootje..:D maar doorgaans iets minder hard als aan de kust gok ik..
jemig wat een woei zeg. Ben nog niet bij de paarden geweest. Doe ze vandaag maar niet in de prikpaaltjes wei. Denk dat die wel plat waaien vandaag :D

Hier vaak 7 beaufort, ik hooooop dat het in het binnenland toch iets minder wordt!

We hebben wel gekeken hoe we alles gaan zetten zodat ze paarden zoveel mogelijk uit de wind staan, maar valt ook niet mee als je midden in de velden gaat zitten :D