Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Caatje87 schreef:Hahah jullie zijn allemaal gek geworden! Heb je wel eens gekeken hoeveel paarden er nu al te koop staan. Als we daar alle paarden bij doen die 4 uur per dag bijkomen, dan weten we zeker dat we ze aan de straatstenen niet kwijt kunnen en er nog meer naar de slacht gaan, omdat mensen hun paard niet verkocht krijgen... Goed bezig Typfoudt|!
Caatje87 schreef:Hahah jullie zijn allemaal gek geworden! Heb je wel eens gekeken hoeveel paarden er nu al te koop staan. Als we daar alle paarden bij doen die 4 uur per dag bijkomen, dan weten we zeker dat we ze aan de straatstenen niet kwijt kunnen en er nog meer naar de slacht gaan, omdat mensen hun paard niet verkocht krijgen... Goed bezig Typfoudt|!
Gini schreef:Echt waar! Dus jij verkiest de dood boven een situatie waarbij een paard in jouw ogen onvoldoende naar buiten komt. Wauw, dat is wel heel radicaal.
Persoonlijk denk ik dat een paard jou die gedachtengang niet in dank afneemt.
Tiepfoudt schreef:Hallo? Leasen? Iets in die richting? Mensen, tel eerst ff tot tien en lees wat er gezegd wordt...
Gini schreef:In dat topic valt men voornamelijk over het rijden (en dan nog op het harde). Ik heb mij bij dat topic al dikwijls afgevraagd hoe het gelopen zou zijn moest TS een pijnvrij paard lekker grazend in een weiland had laten zien.
En niemand keurt hier 24/7 binnen op stal goed. Maar een kerngezond paard laten afmaken omdat het mogelijk nieuwe baasje op dat moment maar 4 uur weidegang kan aanbieden, daar kan ik inderdaad met mijn kop niet bij. Misschien vindt die nieuwe eigenaar een halfjaar later wel een stal waar het paard langer buiten kan blijven, maarja, dat weten we niet want het paard ligt al met een kogel door de kop bij de slachter.
Isegrim schreef:Ik ga uit van een hypothetische situatie waarbij de nieuwe eigenaar het paard voor de rest van zijn leven maximaal vier uur per dag naar buiten zou laten. Dán vind ik slachten inderdaad een vriendelijker oplossing en daar blijf ik bij.
[***] schreef:Een stal een paar uur per dag .. Hoe zie je dat dan voor je? Moet je midden in de nacht je bed uit om je paard een paar uur op stal te zetten? Of moet dat 's morgens of 's middags?