Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
chalinka schreef:mijn papa wist de afmetingen van de stallen:
ze zijn beide 3m60 lang
de grootste stal is 3m80 breed
de andere 2m50 breed
StableDoor schreef:chalinka schreef:mijn papa wist de afmetingen van de stallen:
ze zijn beide 3m60 lang
de grootste stal is 3m80 breed
de andere 2m50 breed
Maar... Dat is al te klein voor 1 paard! Niet gemeen bedoeld, maar hoe kom je erbij om ee 2 paarden in te zetten? De minimale afmetingen voor 1 paard vind ik 3,5 x 3,5. Daar passen nooit 2 paarden in! Chalinka, kan je niet beter een grote schuilstal op de wei maken in plaats van heel veel te kleine binnenboxen?
chalinka schreef:zal het anders eens zelf opmeten, denk persoonlijk dat ze groter zijn mijn vader kan ook fout zijn
ze zijn zeker veel ruimer dan de stallen op de zomerwei (waar ze allemaal apart in staan natuurlijk) daar kunnen ze wel alle 3 in liggen, dus groot genoeg zijn ze wel, ik denk dat de grote stal 3x zo groot is
SteffiiY schreef:chalinka schreef:zal het anders eens zelf opmeten, denk persoonlijk dat ze groter zijn mijn vader kan ook fout zijn
ze zijn zeker veel ruimer dan de stallen op de zomerwei (waar ze allemaal apart in staan natuurlijk) daar kunnen ze wel alle 3 in liggen, dus groot genoeg zijn ze wel, ik denk dat de grote stal 3x zo groot is
Wel apart dat je aan je vader twijfelt als er een aantal hier fel reageren op het feit om 2 paarden in een stal van iets groter als 3.5 x 3.5 te zetten.
Petra_O schreef:Mijn oude haf heeft ook jaren prima met twee andere merries gestaan en dat ging altijd goed... tot ze in een hoek werd gezet en in elkaar werd gemept. Ze heeft nooit meer normaal met ze in een paddock kunnen staan, alleen op de wei lieten ze haar met rust omdat ze afstand kon nemen. Paarden hebben de ruimte nodig, ook al zijn ze nog zo lief tegen elkaar.