Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 23:22

Leen_ schreef:
Wat is heel smal? 1m, 50 cm, 30 cm,...10? :+

:')

Het smalste kastje wat ik ooit heb gehad was 40cm, dat was echt een onmooooogelijk rotding :=

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 23:26

Leen_ schreef:
Wat is heel smal? 1m, 50 cm, 30 cm,...10? :+

Sorry. :o

Denk dat hij 50cm breed is max... Er past net 1 zadel in zegmaar.

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 12:31

Dan zou ik gewoon schapjes maken voor peesbeschermers ed, die dan eventueel in bakjes steken. Dan een groot vak open laten met een buis in voor zadel en eventueel in de andere kast hetzelfde voor het mentuig? Weet niet hoe dat gewoonlijk opgehangen wordt. Voor dekjes moet je misschien wel kijken of ze er in passen. Die van mij zijn 60 op 70 maar dat is voor full. Ik ga er vanuit dat het voor je pony's is? Dan past het er misschien wel gewoon plat in. En anders kan je dunne buisjes nemen en daar je dekjes ophangen. Zoiets als dit: http://www.ikea.com/nl/nl/images/produc ... 842_S4.jpg

Ik heb maar heel snel iets uitgewerkt. Wist niet hoe hoog, maar ik heb dit 2m gemaakt en 70 diep. De 2 onderste zijn 55cm en boven heb ik het op +- 30 verdeeld. Maar ik denk dat dat iets is wat je zelf moet meten dan. Zeker hoe je dekjes erin passen, hoe hoog het zadel is,...
Afbeelding

LS_fotos

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 12:43

Wauw top dat je dit zo gemaakt hebt!! Heel erg bedankt ben daar erg blij mee.

Voor mijn mentuig heb ik deze: http://www.divoza.com/collectie/stal-we ... ngset.html
En mijn andere kleine tuigje heb ik geen hangers.

Mijn zweetdekens en uitrijdekens moeten trouwens ook in de kast, maar die kan ik wellicht opvouwen en in zo een vak leggen ?

Als je wilt kan ik straks wel even langs fietsen en een foto van de kast maken en even opmeten.

Ik denk niet dat mijn dekjes er liggend in kunnen, is dat rekje van de ikea niet te breed?

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 12:53

Ja dat is 75 cm dat rekje, maar misschien weet je wel iemand die zo handig is om het wat kleiner te maken of iets soortgelijks? Of in andere winkels zullen ze vast wel zo iets hebben in 50 breed.

Foto en maten zijn handig ja, dan kan ik een preciezer modelletje maken. En dan hou ik ook wat meer rekening met de tuighangers.

Teunelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 13:02

Handig dat programma hoor, ga het ook maar eens downloaden vind het altijd wel leuk om dingetjes te ontwerpen.

De eigenaresse van m'n verzorgpaarden gaat zo het water even vrijmaken in de weide en dan zal ze haar cadeautje zien, zelf gemaakte zadelkast, dus straks zal ik wat foto's uploaden ! Ben heel benieuwd naar haar reactie, ze weet van niets hehe *\o/*

Teunelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 14:43

2 middagen aan gewerkt met mijn lieve papa en dit was het resultaat:

Afbeelding

Het is helemaal naar mijn 'idee' ontstaan, pap zei al eigenlijk moeten die dingen wat nu voor op de deur zitten aan de binnenkant, maar ik vond dit wel wat hebben en bovendien ook handiger met de hoofdstellen aan de deur hangen!
De eigenaresse heeft hem net ontdekt en is er super blij mee, gelukkig maar :D

Er zit overigens gewoon een dak op, maar omdat mijn vader geen tijd had om dit af te dekken met ruberoid hebben we voor nu een zeil er over heen, en boven de deur en beneden zit een opening zodat het kan luchten en dus niet hartstikke vochtig blijft in de kast zelf.

ZzzeiN

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 20:15

Eeh je weet toch wel dat steigerhout niet zo heel goee tegen buiten staan kan? Het is heel zacht hout en kan niet zo goed tegen vocht.

Teunelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 20:21

als je het bewerkt met afgetapte olie kan het jaren buiten staan. we hebben zelf een tuinset die al 5 jaar in weer en wind buiten staat is nog niks mis mee je moet het hout alleen behandelen :)

ZzzeiN

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 20:39

Oke dat zag ik even zo snel niet, heel vaak zie je van die meubels die je na 2 jaar al weg kan gooien.

Teunelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 20:42

Is zo, mijn vader zei al meteen dat het wel nog behandelt moet worden met die olie, krijg je vaak gratis bij de autogarage, nu een laag en van de zomer een laag nog stoeptegels onder de 4 pootjes en dan moet hij lang mee gaan.
Ook word het dak nog bedekt met ruberoid zodat dat ook helemaal vochtbestendig is, vooral voor de binnenkant dan vandaar dat het zeil er nu nog even op ligt. Aangezien de planken nooit 100% op elkaar aansluiten.

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 23:36

Zo vandaag erheen gegaan en foto gemaakt, ik schrok weer van hoe klein het is...
hij is ongeveer 220 hoog, maar ik ben klein dus kan daar allemaal niet bij. Ik ben 1.65 tot ongeveer 1.80 kan ik spullen pakken.

Diepte is 53
en breedte is 55 en op sommige plaatsen 58 sommige 53 dus houd maar 50 aan.

Afbeelding

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 23:38

Oef := Daar zou mijn zadel dus niet inpassen! Pony met extra brede boommaat, dat is vragen om het verzieken van je zadel. En het is zuur dat je je dekjes niet kan weghangen zonder ze op te vouwen.
Wb de hoogte, je hebt mooie inklapbare trapjes, dat overleef je vast wel :D

Maaike_Kealy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 15:32

LS_fotos schreef:
Zo vandaag erheen gegaan en foto gemaakt, ik schrok weer van hoe klein het is...
hij is ongeveer 220 hoog, maar ik ben klein dus kan daar allemaal niet bij. Ik ben 1.65 tot ongeveer 1.80 kan ik spullen pakken.

Diepte is 53

[ Afbeelding ]

Je hebt 2 kastjes toch?
Ik zou in de 1ne wat extra planken doen voor je dekens, beschermers en al dat soort en je 'dekjes rekje'
Zodat je in de ander zoveel mogelijk van je tuig kwijt kan dm van halen enzo.
En idd een makkelijk opklap trapje en je komt makkelijk bij je bovenste spullen

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 15:44

LS_fotos schreef:

Diepte is 53

[ Afbeelding ]

Of een trapje of zo'n dergelijk systeem voor je dekjes oid :
Afbeelding
Maar dan met zo'n rekje wat hier vaker in het topic voorbij komt.
Je kan ze ook zo maken dat je een bakje bovenop maakt maar dat is een stuk lastiger

Zadel zou ik hier idd ook niet in doen
Je zou de wanden moeten bekleden en zadel bescherming om je zadel moeten doen om beschadigingen te voorkomen, en dan nog loop je kans op vervormingen.

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 19:43

Hah! net bij Ikea maar even een handdoekenrekje gehaald voor mijn shabrakjes, en een veiligheidshesje en nog een prullenbak met allemaal gaatjes waar ik mooi als mandje mijn natte peesbeschermers e.d. in kan leggen om te laten drogen ;-)
Ik zit nog te twijfelen over iets moois voor op de wand.. daar hebben ze namelijk ook van die stickers met grote bloemen o.i.d maar ik weet niet of dat goed blijft zitten in een koude ruimte!! (wel droog, maar t vriest daar niet veel minder dan buiten :P )

Edit: als ik de ruimte, het geld en vooral zoveel paarden had wilde ik wel zo'n kamer!
http://www.sebointeriorequipage.com/equipage/equipage/zadelkamer#!prettyPhoto
Inclusief keukentje enzo he? ;-)

lauraatjxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 19:16

Ik heb vandaag mijn nieuwe zadelkast ingepakt :) Hij is 1.40 breed, 2.30 hoog en 75 cm diep.

voorkant: (bovenste plank liggen dekjes op, zie je maar een klein randje van op de foto)Afbeelding
Schapjes aan de binnenkant:
Afbeelding

Djeradalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 19:51

Woow, daar kan je helemaal in gaan staan of niet?

lauraatjxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 20:07

ja ik wel, ik ben ook maar 1.60 :+

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 23:45

Dat ziet er handig uit!

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 00:31

Mijn zelfgemaakte zadelkast... (incl. rommel :+ )Geen kast om veel te verplaatsen, ze is zwaarder uitgevallen dan gedacht, maar voor mij de ideale kast. Passen 2 zadels in + daar achteraan en opzij nog longeersingel + lijn, berg dekjes, dekens evt. op de bodem. Hoef niet meteen een andere. :)
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 00:56

ik zou echt nooit met een zadelkast kunnen werken, ik heb hier thuis een muur waar een tafel voorstaat met daaronder vanalle bakken & daarboven zadelsteunen waar er onder hoofdstellen hangen & dan nog een schraag voor men australian stock zadel en dan is het nog een rommel :p
op de wei heb ik een kotje van 3 op 4 of zo

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 01:31

Tsja, niet iedereen heeft alle ruimte om zijn/haar spullen groots uit te stallen...
Ik heb thuis ook veel ruimte, maar nu mijn paard in de winter op een stalling staat kan ik het met die kast ook prima eens worden! Als je maar niet te veel voor 1 paard wilt hebben... 5 zadels en 26 hoofdstellen passen idd niet in 1 kast, maar das natuurlijk ook totaal overbodig dus je wordt gewoon wat kritischer op je spullen! Soms juist ook wel handig hoor.
Kapotte halster e.d. bewaarde ik altijd met het idee 'die kan ik vast nog maken'... Maar nee, gooi maar gewoon weg, die maak ik namelijk niet meer... dus als je minder ruimte hebt gooi je ze weg, en als je (te)veel ruimte hebt blijf je alles maar bewaren!
T fijne aan een kast is dat de boel niet zo stoffig wordt als in een hokje,container of kamer...Je bent gewoon verplicht om je rotzooi op te ruimen :P

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 11:09

Inderdaad, toen ik een hokje had was het echt een rommelboel. Daar hing een dekje te drogen, daar hingen peesjes op te drogen, alles wat nat was moest ergens drogen en ik legde ze nooit terug. Want ik had toch plek zat.
Nu met mijn kast, die is (en moet van mij) kraaknet. Alles heeft zijn plek. Singel hangt aan de buitenkant te drogen, dekje op de baar voor paard zijn kast. Peesjes liggen soms op de voederbakken. Maar wanneer ik de dag erna terug daar ben gaat alles de kast in. Mede uit schrik dat iemand het zou meenemen.

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 20:05

Ja je leert je troep wel opruimen dan! Zeker als er ineens spullen verdwijnen....
Ik ga mezelf voornemen om het thuis ook netjes te houden dit jaar! ;-)