Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
DubbelDun schreef:Heel toevallig heb ik al zitten zoeken naar iets dergelijks. Ik heb nl het stuk voor het hek afgesloten met 2 linten van 4 cm en die zijn 7 á 8 meter lang. Dat is met openen behoorlijk onhandig.
Die rollen vind ik te groot én het grote nadeel is dat je zelf moet rollen.
Ik wil dus iets met een veer er in, die als je het lint uittrekt door de veer op spanning wordt gehouden en bij loshalen uit zichzelf weer oprolt.
Op die manier kun je dus 2 rollen tegelijk openen. Wat niet lukt met het systeem uit die linkjes.
Ik snap de lol van die speciale hoekpaal niet eigenlijk. Daar kun je net zo goed een normale houten paal voor gebruiken, want ook bij deze paal heb je speciale zijsteunen nodig.
joyce B schreef:Ik heb zo'n dure gallagher haspel, die gaat tot 15 meter. Bij de agradi heb je ook kleinere haspels, een stuk goedkoper, maar nog steeds prijzig en beduidend minder soepel werkend dan die van Gallagher. Die van Gallagher heb ik nu 2 jaar in gebruik en is nog zo goed als nieuw. Die van Agradi slijt het lint nu op een plek en werkt het oprolmechanisme minder soepel. Moet het af en toe even helpen om weer op te rollen.
Ik heb veel semipermanente afrastering en gebruik dus ook veel van die hoek-haspelpalen. Ik heb er 1 gekocht, vrij aan de prijs, en toen heeft mijn man van hoekprofielen zelf nog een stuk of wat bijgemaakt. Ik gebruik deze palen om mijn striplint of koord opgespannen te houden. Ik heb houten palen om de 15 meter en deze palen staan er dan tussen en kan ik precies daarheen opschuiven tot hoeveel gras ik de paarden erbij wil geven.
Ik gebruik ze ook om de hoek om te gaan. Die witte palen buigen om, met deze palen kan ik alles precies zo uitzetten als ik wil en het staat bijna net zo stevig als een houten paal. Zo ben ik heel flexibel in mijn omheining, zonder palen te hoeven plaatsen en heb ook geen gevaarlijke gaten als ik de palen verwijder omdat ik alleen die v vorm van het hoekprofiel en 2 extra pinnen in de grond heb staan. Van boven af gezien heb je dus ook een V en bij de punt het hoekprofiel dat de grond in gaat en op de uiteinden dus ook een stalen staaf of profiel wat de grond in gaat zodat de paal stevig staat en niet makkelijk omgetrokken wordt.
DubbelDun schreef:@Wuswa: dat is idd wat ik bedoel, maar niet voor dat geld zeg![]()
Iets rond een tientje vind ik mooi genoeg. Ik heb alleen het ding nodig, lint heb ik zelf wel
Ik heb er sowieso al 4 nodig nl.
joyce B schreef:ik zal even kijken of ik er foto's van heb, anders maak ik er morgen wel wat. Ik gebruik niet de officiele haken om de katrollen aan te hangen. Die had ik wel gekocht, maar heb ik niet in gebruik. Wij hebben er 1 tot 2 ronde isolatoren in gedraaid. Ik kan het koord en het lint mooi strak spannen over de hele breedte van mijn binnenweiland, dat is zo'n 60 meter. Ik heb dan wel vaak de draad van de binnenwei ook door de isolator. Ik zoek wel even morgen. Die katrollen kun je vaak voor zowel lint als koord gebruiken. Zit soms een extra "haakje" waar je het lint aan vast kunt zetten in het begin, zodat het niet mee rolt. Bij de goedkopere katrollen heb je dat weer niet en dat werkt niet fijn, want met veel spanning op het lint gaat het dan meedraaien en kun je hem niet goed spannen.
@dubbeldun, ik vind het ook te hoge prijzen, maar vooral bij de doorgang naar de bak was het zo handig dat ik het er wel voor over had. Die doorgangen staan namelijk heel vaak open zodat de paarden zelf heen en weer kunnen en worden vaak open en dicht gedaan voor het rijden. Dan is dat stukken handiger dan losse stukken lint of koord die je weer ergens aan moet hangen als de doorgang open is, en op de grond komt als je hem open en dicht doet.
jolandje schreef:nou Ht2009, da's een kale boel dan