Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ClauH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 18:37

Citaat:
Jouw vader had mijn foto geleend om info in te winnen over de rasters. Ik was niet op Equiday.

+:)+

Ilsey

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 20:10

Wij hebben een omheining van 1m40 hoog en 3 draden. Hier geen wolven gespot (Oost-Vlaanderen, België), maar als die zouden gespot worden dan laat ik op tijd de honden markeren langs de buiten omheining. Nu, wij hebben Gallagher schrikdraad in het bruin en dat is echt niet te druk, dat oogt zelfs heel rustig. Rondom de paddock en piste hebben we het bruin lint en zelfs dat oogt vrij rustig. Een énorm verschil met witte draad/ lint! dus voor 5 lagen zou ik een bruine draad kiezen.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 20:51

Bruin van Gallagher heb ik inderdaad uitgezocht. Vond alleen 5 draden op 1.30 best veel. Twijfel nog even verder :)

Op sommige sites lees ik weer dat een wolf zo over 1.30 springt. Hebben die draden ook geen nut haha

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 20:52

Ik heb de buitenomheining op ong 1.25-1.30m met onder en boven 40mm lint en in het midden 10mm lint.
Rijbak met bruin lint en het deel achter ons huis ook met bruin lint.
De kant aan de straat heb ik wit lint.
Ik stoor me er niet aan.
Wolven zijn hier zo'n 10km verderop gespot (begin van het jaar 1 dood gereden).
Kan me er wel heel druk om maken, maar als ie komt, komt ie toch wel.
Valt niet veel te halen hier voor hem.
Hier in de buurt eigenlijk alleen groot vee en geen schapen.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 20:54

Denk dat een wolf een zware kluif zou hebben aan Diva, die wil de uitdaging best aan denk ik }:)
Hier in de paddock staan ze nu best veilig, en ik vermoed dat de herten, schapen, geiten, kippen en ponys van de buren aantrekkelijker zijn ook. Maakte me meer druk om ongehoorzame honden die achter uitgelaten werden en mensen die voeren, daarom heb ik het dicht gemaakt met gaas.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 21:07

Voor Shirelief vrees ik niet zo nee :P maar de shet.. ik weet niet.. op termijn wil ik ook kipjes en dat is helemaal hap slik weg natuurlijk.

Fijn dat je nog geen last hebt Claudia!

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 21:07

Ik denk dat Amel wel van zich af trapt en Melle het op een lopen zet.
Of wolven ook geïnteresseerd zijn in shetlanders van zo'n 200 kilo???? Geen idee. Denk dat dat al te veel moeite is.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 21:20

Ik had vandaag een fijne buitenrit gemaakt met Nick. Lekker gedraafd en galopjes gemaakt.
Nadat we thuis waren heb ik hem een uurtje in de weide van de buurman gezet. Daar stond nog mooi gras op. Van voor de winter nog.
Maar heb toch maar de dierenarts gebeld. Het uurtje was te lang denk ik. Nick stond te knijpen met zijn buik en schopte naar zijn buik. Dus ik vertrouwde het niet.
Darmen klonken goed, die waren heeeeel actief. Heeft een spuitje gehad en nu wachten tot hij mest.
Ik ga even douchen en dan ga ik kijken of hij al gemest heeft. Hij is verder wel alert en eet ook goed.
Dus hopelijk was het gewoon te veel vers gras zo ineen keer. Terwijl dat hij toch jaar rond in de weide staat. Ik denk dat hij zich echt te vol heeft gevreten in dat uurtje...
Toch maar langzamer opbouwen in de weide van de buurman.

Ik heb nu net trouwens nog even foto's gemaakt van de weide zoals hij nu is. Ik moest namelijk van de dierenarts met Nick gaan stappen. Dus gelijk wat foto's van de situatie vanaf de weg gemaakt. Zal eens kijken of ik dat zo op de computer krijg.
Eerst even douchen.

En de wolf maak ik me niet zo druk om. Ja, die is hier in de buurt ook al gesignaleerd. Nick is er 's nachts ook een keer van door gegaan, dwars door de omheining. Wolf? Vos? Iets anders? We weten het niet. Maar ik wil me niet onnodig druk maken om een wolf.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 21:25

Wij hebben de weide dus wel al helemaal omheind met gaas en dus 2 lagen schriklint vanwege ongehoorzame honden. := we zitten naast een wandelgebied en als ik een middagje bezig ben op de weide hoor ik minstens 15 / 20 baasjes gillen naar hun hond die uiteraard niet luistert.

Ilsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 21:45

Onze weides grenzen nergens aan paden, enkel aan velden, een omheind bedrijfsterrein en een omheinde tuin. Maar anders zou ik ook wel graag gaas willen omwille van honden idd.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 21:57

Tsja het is voor mij 100 meter en dan zit ik in het bos :D en alle honden wandelaars dus ook :D

Brittjuh97

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 22:05

Hier in N-H hebben we geen wolven, wij hebben gewoon 3 draden

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 22:15

Wij zitten ook alleen maar tussen landbouwgrond.
De keren dat hier iemand langs komt met een hond zijn op 1 hand te tellen.
Enige hond die hier wel eens loopt is de herder van de buurman 900 meter verder. Maar die loopt alleen wat rond te snuffelen langs de omheining.
En die loopt hier meestal alleen als mijn teef loops is :P

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 22:17

Ik weet niet of iemand mijn vorige bericht heeft gelezen, maar ik doe een klein dansje. Er ligt mest in de paddock! *\o/*

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 22:19

Selka schreef:
Geloof mij I know. Inmiddels spijt als haren op mijn hoofd. Aannemer die niet doet wat ie beloofd etc ;)
Maar "mijn" stukje Brabant met zo veel grond was helaas onbetaalbaar.

Nu zit ik in Brabant op zand/klei met de paarden maar ook hier kun je niet een omheining plaatsen en rijden. Wordt super glad en dat is gewoon regio Tilburg.

Wat doen jullie trouwens met de omheining? Wij zitten straks in de Betuwe relatief dichtbij de Veluwe waar nu alsmaar meer wolven worden gespot. Ik heb gelezen dat geadviseerd wordt 5 draden te plaatsen waarbij de laagste <20 cm en de hoogste >90 cm is. Lijkt mij alleen zo heftig op een hoogte van 1.30 m.
Gaas langs het gehele perceel is ook zowat onbetaalbaar.

Dat heb ik zelf nu ook, en dan niet ivm wolven maar een shet en springer, hoogste is 1.50. Op zicht valt het niet eens gruwelijk op, als ik eraan denk zal ik eens een foto zoeken. 2 van de 3 draden zijn wel dun oranje en de anderen zijn wit koord

Chasey dat is ook schrikken gelukkig niks aan de hand
Laatst bijgewerkt door Lynn_Nikita op 24-04-18 22:21, in het totaal 1 keer bewerkt

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 22:20

Achja tuurlijk Chasey.
Helemaal vergeten te reageren.
Fijn dat er wat ligt *\o/*
Hoe staat Nick er nu bij?

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 22:21

Had Nick nu te veel gras op in 1 keer?Fijn dat het beter gaat *\o/*

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 22:22

Hij staat mooi voor het raam televisie te kijken :') Dus ik denk dat het wel goed gaat.

Ja ik heb denk ik de fout gemaakt om gelijk na de buitenrit hem in het gras te zetten. Ik denk dat ik hem beter eerst wat hooi had kunnen geven. Want na die rit was de maag natuurlijk ook weer wat leeg.
Maar ik was gewoon zo blij met de buitenrit. Had al lang niet met hem buiten gereden en het ging echt goed. Dus ik denk 'jij mag lekker grasjes eten, dat heb je wel verdient!'
Hij was lekker fanatiek en had er zin in. Maar het gras viel hem echt verkeerd. -O- Stom!

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 22:27

Fijn dat hij gemest heeft!

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 22:36

Yay go Nick! Wilde hij het journaal niet missen? Altijd spannend de eerste grasjes.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 05:21

Gelukkig valt het mee met Nick.

Wolven. Spelen verkopers mooi op in nu.

Lijkt me fijn als de blubber zo tegen gegaan kan worden.

Diva zichzelf het grasmomentje verpest.

Hier nog geen regen gehad.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 05:24

6 weken geleden ofzo kunstmest erop gestrooid.
Daarna ging het ineens weer vriezen.
Gelukkig goed uitgepakt. Mooi gras.
Pony's happy.

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 05:57

Oeiiii dat is altijd schrikken chasey! Fijn dat hij gewoon weer mest. Hier heb ik in het land 3 schrikdraden en aan de kant van de weg staat er nog een houten omheining voor. Rondom mijn bak een mooie houten omheining met 2 leggers en ook 2 draden. Aan de onderzijde van de bak rondom gaas, maar dat is om mijn eigen hond op het erf te houden.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 07:15

Goeiemorgen! Hoe gaat het nu met Nick? Gelukkig lijkt het gelopen met een sisser zo te lezen :)

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 07:28

Selka, voor mijn toekomstige wolfshonden wordt een hek van minimaal 180, liefst 200 geadviseerd. Nu zit daar natuurlijk niet alleen wolf in maar springen doen wolfene ook wel over 150 als ze echt willen. Maar ik zou denken dat het net als met inbrekers is, als het te makkelijk is, dan wordt er iets gehaald, bij teveel moeite wordt er verder gekeken.

Zou je er niet al te druk om maken...