Tinky12 schreef:Elan

kom maar op met die foto's

Zal even kijken of het lukt, vast wel wat foto's op de telefoon staan
Wauw, mooie foto. Ik wilde er ook uit gaan, ben het gewoon vergeten, gewoon ook omdat het pas in 2033 weer gebeurd, jammer ..
MarijeR; Hier heeft vriendlief laatst de bak ook al even dus met de verreiker vlak gemaakt en een geultje gegraven, nu mooi droog en precies genoeg hard. Geen drek geploegd meer dus.
Hier ook al hoog gras, maar hebben zo'n gazonmaaier, die rast er zo door. Maar idd erg nat.. bah
PalousaB; Hahah, helemaal met de neus er in. We hebben een keer een veulen gehad, die ging er dan ook met de neus in en dan blazen.. allemaal bubbels en dan schrikken en wegrennen
kvulden, het veulen? Die er al was komt thuis of nog een dragende merrie?
Hier idd ook erg veel bladeren in de tuin en op het terras, zal vandaag even buiten het terras doen. Had de vlaggenmast al schoon gemaakt, zal de bbq en stoelen maar even opruimen. Even vegen en gras weghalen, staat weer lekker netjes. Daar word ik blij van.
Simone0308 schreef:Hier inderdaad ook (veel!) Elzen langs de wei en de bak, dus al behoorlijk wat blad. Paardjes zijn er gek op, grote eet zelfs uit de bomen. Bladblazen doe ik dus niet aan, daar heb ik stofzuigers voor

In de zin van de huis en tuin stofzuiger? Heb nl wel eens gehoord van zo'n buiten stofzuiger, lijkt me ideaal! Toch nog maar eens kijken.. ben wel van de handige hulpmiddelen.
kvulden schreef:Gebruikt iemand van jullie ook een zeecontainer als stal?
Ja, mijn ouders tenminste als inloopstal naast het paddockje, daar staan trouwens ook nog 3 van mij
Twee shetjes en een welsh hengstje. Maar de verzorging doet mijn vader, echt top.
Ze kunnen dan vanuit de paddock weer in het land komen, is het te nat, dan kan het hek dicht. In de winter heeft hij dan voor de helft houten platen over het zand in het paddock liggen, kunnen ze mooi droog op staan.
Tegen het vocht e.d. hebben we bovenop de container nog doorzichtige dubbelwandige golfplaten liggen, geen enkele drup aan de binnenkant, tegen de zijkanten hebben we hout en op de vloer ligt een rubber mat, de zijkanten zit een gootje in, die voert het water af. Dus je kan de container op zijn tijd ook nog even lekker soppen en uitspoelen.
Zou over dat laatste voor je hem plaatst zeker over nadenken, eventueel buizen e.d. aanleggen, ideaal! Ook in de zomer, schoonmaken, muggenspray en ze kunnen in de schaduw mugvrij even bijkomen.
En door die golfplaten bovenop dus met lucht er in blijft het in de zomer heerlijk koel daar.
Wij hebben ook gewoon van die ronde automatische waterpotjes, bij het oude huis hadden we bij eentje er een buis voor handen, die merrie schuurde steeds en dan had je dus lekkage.
Mentjuh, mooi huis hoor! Ideaal voor de paarden. Wij hebben een woonboerderij, voorkant is wonen en achterin o.a. dus de paardenboxen, maar ook gewoon nog ruimte voor boot, crosmotors van de heren en menwagens (inmiddels 3) van vriendlief. Fietsen kunnen binnen staan en dan hebben we nog een ruimte waar mijn vriend dus zijn werk o.a. doet, eigen bedrijf en heeft daar ruimte voor nodig.
De nieuwe loods staat al in onderdelen klaar.. staat een losse houten schuur achter, een bouwval gaat er dan af en deze komt er dan te staan. Kunnen dan daar de spullen mooi droog staan en gedeelte dus voor mijn vriend zijn spuiterij. (Maar ja, tijd om dat te doen
)
kristelhans, mijn vriend wil ook nog kippen.. inmiddels een hele dierentuin hier. Paarden, 4 honden, papegaai, vissen en twee varkentjes..
Heb op het moment luxe.. of semi. Heb nl geen werk meer, was te ver voor waar we naar toe zijn gegaan en nu dus breng ik de kids naar school, fiets of auto en dan kan ik als ik thuis ben de beesten mooi doen. Als ik weer werk heb (HOOP snel, ben geen thuiszitter), dan zal het voor de tijd moeten. Dan is het een kwestie van 's avonds zoveel mogelijk voorbereiden.
Ben semi aan het switchen, oosten van friesland, naar westen van Groningen (vrij dicht bij elkaar dus) en nu noorden van friesland echt 2km van de zee.
Zal even foto's zoeken.
*Het lijkt inmiddels idd meer op een huiskamer topic*