het paarden aan huis topic deel 9

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-24 21:46

DubbelFun schreef:
Kunnen ze het abces niet aanprikken en afzuigen of spoelen ??

Nope, niet er als meerdere zijn..

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-24 21:48

boemel schreef:
Jeetje Marit, wat een lang traject zo.
Ik had er eigenlijk nog nooit van gehoord.

Mir begint echt ons knuffeltje te worden. Ze wil vooral heel veel kusjes <3
[ [url=m/gFpQ98.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/nV2AA6.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik ook niet.. en toen het richting nier wees, dacht ik: 5 dagen ZH, net als toen onze zoon 8 weken oud was. Voor nierbekkenontsteking is totaal 10 dagen AB waarvan bij baby’s 5 dagen minimaal met infuus.. dat vond ik toen al heftig..

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-24 09:09

marit, fijn dat hooi geleverd is en ze meegdacht en geholpen hebben
Hoop dat je snel dichter bij huis kan komen met de kleine

Gisteren weer gedoe met de oude buurman 85+ altidj in en om huis bezig, huis ziet picobello uit maar verwacht dat ook van iedereen om hem heen.
Dezelfde buurman die problemen had mijn mijn boom, toen die gekapt was problemen had dat die op een stal uitkeek, erna dat ik mijn mestkar moest verplaatsen etc
hele tijd rustig geweest en ook leuk contact, op zioch zijn ze niet verkeerd maar alles MOET op zijn manier.

Ik heb aan de achterkant van de stal geen dakgoot, omdat het aan golfplaten moet ik een speciaal ophang systeem en die 12 meter kosten mij 300 euro.
Het water loop achter af op mijn eigen terrein, achter een stoeprand op een zandstrook van +- 30cm wat wel grenst aan zijn kant waar hij een tuin heeft waar onkruid uit ten boze is.

Nu sprak hij mij aan, op boze toon wanneer ik een dakgoot aan de schuilstal ging maken. Ik gaf aan dat ik die nog aan het bouwen was, het dak ligt er pas 1 dag op en dat ik daar eigenlijk geen goot aan wilde maken. ja zegt die, en aan jouw gewone stal dan.... want door mijn gebrek aan dakgoot had hij onkruid :?
Ik gaf aan dat ik die connectie niet echt begreep. ja door al dat water wat er dan stond, groeide daar meer onkruid.
Toen zei hij dat ik maar moest gaan schoffelen tussen onze afscheiding in. Ik moest dat ook maar bijhouden.
Gezegd dat ik een weiland over een lengte van +- 200 meter echt niet ga schoffelen. Ik hou het netjes kort, maar schoffelen gaat mij echt te ver.

Nu kan ik alleen nergens vinden of een dakgoot op een stal verplicht is, Een huis wel, maar ook aan een stal als dat op eigen grond afloopt op een stuk zand waar het de grond in kan trekken?

Als mij nu gewoon op een normale manier gezegd wordt, goh buuf, ik heb last van dat water, zou het mogelijk zijn dat er een goot komt, had ik dat gedaan ( ook al is dat belachelijk veel geld)
Maar als het alleen is omdat hij denkt dat er daardoor onkruid groeit vind ik dat absurd.
Er groeit idd weer gras, dat klopt, ik wil dat zelfs uittrekken als hij dat vraagt maar verwacht niet van iemand die 5 dagen pw werkt met een gezin, huishouden en paarden dat ik net zo veel tijd heb als 2 gepensioneerden om alles bij te houden.
_-:( _-:( Buren!!!

DubbelFun

Re: het paarden aan huis topic deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-24 09:18

De achterkant van mijn stal heeft ook geen dakgoot en ik heb de buren nog nooit horen klagen of gezien dat daardoor extra onkruid groeide.
Het kan al wel een stuk schelen als je een geultje graaft en daar wat grind in gooit. Het water zal dan sneller op die plek de grond in lopen mits er niet overheen gelopen wordt, want dan trap je het weer aan.
Ik weet wel dat een dakgoot aan een huis verplicht is, maar aan een stal kan ik niet vinden.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-24 09:34

Ik ben toch eens gaan bellen.
ik hoef niet mijn gelijk te krijgen, als het verplicht is zal ik het doen, maar zo niet, ga ik niet ruim 300 euro uitgeven aan iets wat onnodig is en wat ook niet gaat helpen tegen onkruid,

De gemeente gaf ook aan dat aan een stal het niet verplicht is, maar gaf aan rechtsbijstand te bellen ivm burenrecht om alles zeker te weten.
Hun gebeld en ze zeiden ook, dakgoot niet verplicht maar het water mag niet op zijn perceel uitkomen. en dat doet het niet
Ook schoffelen is niet verplicht en onredelijk wat hij verwacht.

Daar grind plaatsen was zelfs al de bedoeling maar dan moet ik eerst de stoep bandjes herstellen en dat is inderdaad iets wat ik aan uitstellen ben.

Er wordt daar niet gelopen, nu af en toe om daar onkruid uit te trekken. is ook weinig ruimte, tussen de paaltjes met stroomdraad en stal in. dat is ook de reden waarom ik de stoepbandjes herstellen uitstel, je komt er zo lastig aan

Ik hou alles tussen ons in netjes kort, paarden knabbelen het kort, zal niet langer dan 1 cm zijn maar nee, er is geen net geschoffeld overgangetje tussen onze tuinen.

Ik ga dat vandaag maar eens doen, gooi er grind neer en ga afwachten wat zijn volgende probleem word.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-24 09:38

Lijkt me meer dan voldoende, dus gewoon netjes zeggen dat ie niet moet zeuren :) Onkruid hoort bij het buitenleven net als hanen :)

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-24 09:40

Hier gaat het omAfbeelding

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-24 10:19

En achter de paaltjes met stroomdraad is zijn grond ??
Dat is wel heel dicht op zijn erfgrens dan en dat kan dus wel een probleem zijn, want hemelwater mag je niet afvoeren via de grond van een ander.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-24 11:34

Vanaf de schutting dat 70/89 cm vanaf de stal. Zijn grond ligt hoger. Er komt geen regenwater op zijn stuk

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-24 11:57

Dan klinkt als ruim voldoende en moet ie dus gewoon niet zeuren :)

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-24 12:15

@Malenka, wat jammer dat ze nu niet volledig is beleerd.
Kun je niet een stukje van wei of paddock gebruiken om verder te gaan?

@Marjan, toch officieel te koop.
Knap van je, maar snap het wel :j

@Marit, want een lange adem hebben jullie nodig zeg.
Hopelijk mag ze iig weer naar Helmond, dan ben je toch een stuk dichter bij huis :knuffel:
Fijn dat ze het hooi wel netjes hebben geleverd.

@Boemel, wat een lieve foto

@lynn Wat een zeurende buurman zeg...pff
Duidelijk dat hij de hele dag niets beter te doen heeft

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-24 12:31

Goed dat je het hebt uitgezocht Lynn.

Wat ontzettend zwaar voor jullie Marit. Hopelijk knapt ze wel goed op.

DuoPenotti, nee. We hebben alleen een track. Dat is voor de dagelijkse huisvesting ook echt veel gunstiger. Maar als het om trainen gaat helaas nadelig.

rover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-24 13:05

Wat een gedoe LN. Goed dat je geïnformeerd hebt.
En grind is nog beter voor de natuur ook dat een dakgoot ;-) mooi argument erbij.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-24 13:42

Wat een gezeur LN. Aan zulke dingen wil je eigenlijk geen energie besteden, maar ja je wilt ook geen gedoe met de buren.
Goed dat je uitgezocht hebt wat je verplichtingen zijn. Je daar lekker aan houden en verder niet. Jouw grond!

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-24 14:19

Lynn_Nikita schreef:
Hier gaat het om[ [url=m/7PS0ut.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik zag laatst op insta hier een hele mooie oplossing voor. Je zaag zo’n ronde buis door, gewoon zo’n rioolbuis. De zet je vast om de platen en dan heb je voor weinig een afvoer.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-24 14:29

Kun je daar een foto van terugvinden? Ik heb er wel een beeld bij, maar zou het graag in de praktijk eens zien :)

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-24 15:39

Maar als je er een goot doet en die laat je niet in het riool stromen dan komt alles op 1 plek juist gecentreerd neer. Regenton is leuk, maar ook bij 1 bui vol en stroomt die over. Dan heeft hij juist kans op water in de tuin.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-24 15:41

DubbelFun schreef:
Kun je daar een foto van terugvinden? Ik heb er wel een beeld bij, maar zou het graag in de praktijk eens zien :)

Ik heb gezocht maar probeer op het www. Maar eens iets terug te vinden.
Ik heb een tekening gemaakt
Afbeelding

Die buis snij je dan open en vouw je om de golfplaat heen. Bij de lage delen van de golfplaat gaat het water dan de afvoer in.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-24 16:33

Ik snap het principe, maar die golfplaten zijn ong 5 a 6 cm hoog en ik denk niet dat je een afvoerbuis zoveel open gespreid krijgt. maar ik heb het nooit geprobeerd dus kan me vergissen :)

Maar wat DP ook zegt; het regenwater loopt dan mooi in die goot, maar aan het eind heb je dan wel een goede opvang nodig die op één plek veel meer water kwijt moet kunnen dan wat er anders van de lage golfkant bij meerdere 'geultjes' af komt.

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-24 17:05

Nou, we kregen om 0820 te horen dat we weer naar Helmond mochten. De Ambu zou om 13u komen.
Ik wel gelijk ingepakt, stonden de om 0910 op de kamer.

We weten nu dat we sowieso tot en met vrijdag hier zijn. Dan weer echo en weer overleg met de infectioloog. Daarna een plan voor infuus naar huis of wellicht toch orale AB..

Helaas komt er ook nog een onderzoek naar nierfunctie en blaas, dat is ook donderdag of vrijdag.

We zijn optimistisch en gaan gestaag door :)

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-24 17:24

DubbelFun schreef:
Ik snap het principe, maar die golfplaten zijn ong 5 a 6 cm hoog en ik denk niet dat je een afvoerbuis zoveel open gespreid krijgt. maar ik heb het nooit geprobeerd dus kan me vergissen :)

Maar wat DP ook zegt; het regenwater loopt dan mooi in die goot, maar aan het eind heb je dan wel een goede opvang nodig die op één plek veel meer water kwijt moet kunnen dan wat er anders van de lage golfkant bij meerdere 'geultjes' af komt.

Als je hem verwarmd kan je hem wel meer open buigen.
Maar je hebt hoe dan ook afvoer nodig. Al kost deze constructie geen €300

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-24 17:52

Fijn dichterbij huis marit.
Hopelijk is haar nierfunctie niet verstoord.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-24 18:58

Wat al genoemd wordt, het water moet dan worden opgevangen en ik heb al op 2 plekken dakgoot naar een ibc vat lopen wat ik ookw eer als drinkwater gebruik. Deze lopen nu al regelmatig over met al die regen en als het langer staat is het groen en laat ik hem ook leeg.
Als ik dan een goot heb, zal ik die over dr grond alsnog weg moeten laten lopen, dan heb ik het liever de grond in verdeeld dan op 1 plek richting het huis

De buis hack begrijp ik wel, slim idee, al zal dat bij een dunnere golfplaat beter werken dan bij de vezelcement, die golfjes staan echt ver uit elkaar en het is over een stuk van 12 mtr

Ik heb grind gekocht, de bandjes zitten weer stevig.
Er was eigenlijk best weinig onkruid, het "hooi"wat je ziet is oud onkruid wat ik vorige keer heb uitgetrokken. Het zijn vooral wat gras sprieten die er staan maar omdat het straatzand is groeit er eigenlijk amper wat op. Er is ook een betonnen afscheidingband tussen ons perceel dus via wortels zal het ook niet doorgroeien zijn kant op

Marit wat fijn dat ze verhuisd

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-24 19:07

Als het een stukje is waar niet wordt gelopen of dagelijks tegen aan wordt gekeken zou je kunnen overwegen om er een strookje anti-worteldoek neer te leggen (dubbel werkt nog beter :) )
Scheelt iig in hoeveelheid werk.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-24 21:12

Hmm dit topic was verdwenen uit mn lijst. Even snel door gescrold.
Weet niet meer wie maar bedankt voor de reacties op curafyt!