Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Belker schreef:Niet extreem diep. Bovenste 10/15 cm. Er zit ergens een kelder onder het zand dus dieper kan niet. En dan het nieuwe zand erdoorheen. Wordt weer ophoogzand.
Leuk. Ik ben flexibel qua dag en tijd. Dayhio wanneer kun jij?
Daihyo schreef:Gras groeit altijd sneller en beter dan bloemen. Dus als je daar bloemen wilt, moet je een zaaibed maken. Dat kan op verschillende manieren. Op karton, maaien en frezen, nu al mulchen en zorgen dat het gras afsterft.
Op karton is het makkelijkst, maar niet handig als het echt een groot oppervlakte is. Ik heb hier een zaaibed gemaakt van zo'n 7 meter lang en iets minder dan een meter breed. Reken dan een zak potgrond per meter. Maaien, karton erop, potgrond erop, zaaimengsel erop, dun laagje grond erover en aandrukken.
Met mulchen zul je daarna ook altijd de grond weer los moeten maken voor je gaat zaaien met een frees of een hark.
Ik ga volgend jaar voor maaien en frezen en dan zaaien. Dat werkte 2 jaar geleden prima en ideaal voor grotere oppervlakte (ik heb een strook van 70 meter lang).
Qua bloemen kun je van alles zaaien. Ik heb altijd een mengsel met een stuk of 10 eetbare bloemsoorten. Cosmea, zonnebloem, kamille, goudsbloem en nog wat ander spul.
Malenka schreef:Hier ook geen mineralen buffet. Het klinkt leuk hoor. Maar mijn eerste gedachte is toch echt "Wat een onzin".Terwijl er zo veel dingen zijn waar ik wel echt het nut direct van in zie dus dan focus ik me liever daar op.
Bijvoorbeeld verschillende soorten ondergrond. Daar wil ik wel echt meer mee.
Duhelo schreef:hoe doen jullie het met de graspaden in de winter? Hier de eerste regen, en ik zie al behoorlijk wat schade aan het gras. Kleigrond, dus net zoals op mijn andere plek worden de graspaden direct modder vrees ik.
Ik wil een track rondom en dan kleinere verbindingstracks, die overweeg ik in de winter af te sluiten zodat ze in de zomer beperkter op de weide kunnen en tussendoor kantjes kunnen knabbelen op die kleinere tracks. De buitentracks komt nooit terug gras op vrees ik ...
Matheno schreef:Duhelo schreef:hoe doen jullie het met de graspaden in de winter? Hier de eerste regen, en ik zie al behoorlijk wat schade aan het gras. Kleigrond, dus net zoals op mijn andere plek worden de graspaden direct modder vrees ik.
Ik wil een track rondom en dan kleinere verbindingstracks, die overweeg ik in de winter af te sluiten zodat ze in de zomer beperkter op de weide kunnen en tussendoor kantjes kunnen knabbelen op die kleinere tracks. De buitentracks komt nooit terug gras op vrees ik ...
Ik zit ook op kleigrond. Dat wordt dikke ellende straks in de winter. Nog niet eens het wegzakken, maar vooral hoe spiegelglad de boel wordt. Hier uiteindelijk alles af laten graven en spoelzand erop. Spoelzand is gratis, dus uiteindelijk voor een fijne prijs alles keurig voor de winter.
[ Afbeelding ]