Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

xXutopiaXx

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 23:14

Wauw wat een sfeertje op je foto's Solleke! :D :+:

Handig al die hooidingen!! Vind het nu ineens alleen zo zonde om ergens in te gaan schroeven :')

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 23:23

Ik heb hetzelfde Utopia, dus ik koop iets wat los staat (maar wel wat weegt, het moet geen speeltje worden :P ). Kan ik het ook makkelijk verplaatsen als ik het schoon wil maken.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 23:26

Hier een trekker met 155 PK, maargoed m’n vriend heeft die dan ook ongeveer dagelijks nodig. Hooien, mesten, slepen en alles doen we (hij dus) zelf. Maargoed onbetaalbaar natuurlijk voor de fun :+

Mooie omheining Solleke!
En wat een handige hooibakken staan op de vorige pagina! Ik heb een slowfeeder in de stal hangen en dat bevalt goed

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 00:13

Ik gebruik de jeep voor het eruit trekken van palen O:)
Vandaag druk bezig geweest met vloerverwarming leggen. Het ligt, het is aangesloten en het werkt *\o/* nu even niks, een nachtje goed slapen.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 00:35

Solleke_Noah schreef:
Vandaag hebben we de wei verder omheind met hout. Voornamelijk voor een extra visuele barrière naast de bestaande omheining. Ben er wel heel blij mee <3

Aan het werk met heel wat supporters ;)

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Mooi! En gezellig werken zo.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 00:39

Truste Belker :D

rover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 09:51

Wat mooi Solleke, span je een draadje langs de balken om aanvreten tegen te gaan?
Moest lachen om de hond, keek snel en dacht dat het een mini pony was.

Heerlijk Belker, dat is genieten. En mooie planning want wordt nu toch echt frisser.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 10:09

Het was idd vannacht al aardig fris.

Vloerverwarming lijkt me heerlijk.

In de stallen heb ik gewoon netten hangen, die nemen het minste ruimte in en sinds ik Missy eens op een plastic bak vond waar ze blijkbaar al uren op gelegen had heb ik het niet meer zo op die dingen op stal.

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 10:22

Hoe bedoel je dat DF dat je haar op een bak vond?

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 10:24

rover_ schreef:
Wat mooi Solleke, span je een draadje langs de balken om aanvreten tegen te gaan?
Moest lachen om de hond, keek snel en dacht dat het een mini pony was.

Heerlijk Belker, dat is genieten. En mooie planning want wordt nu toch echt frisser.

Draadje ervoor gaat nog komen :j hebben we in de paddock ook gedaan voor het hout. Aanvreten ben ik minder bang, maar hun dikke kont ertegen parkeren en schuren daarentegen... :P

Haha ja, Nera is vooral veel haar. Een beetje een uit de kluiten gewassen labradoodle :')

Bedankt allemaal, ben er mega blij mee!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 10:33

@Olympia96: ze was gedurende de nacht blijkbaar gestruikeld over de hooibak en er boven op gevallen. Toen ik haar 's ochtends vond kon ze er ook niet af komen en toen ik de bak eenmaal onder haar vandaan had kon ze niet meer staan. Heel verhaal met een staartje, maar uiteindelijk is ze nog een jaar ouder geworden.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 10:58

Dames, wat gaan jullie hard zeg. :')

Ik zie in ieder geval een leuk filmpje voorbij komen van racende paardjes over de nieuwe track met heuvel, gaaf!

Allemaal creatieve ideeën voor hooi. Handig voor inspiratie!

Mooie afrastering solleke, en ik moest ook even 2 keer kijken. Dacht ook dat de hond een pony was. :')

Volgens mij vroeg Karin een aantal pagina's geleden of het kadaster al was geweest, die komen als het goed is volgende week... Het duurt erg lang allemaal. Maar geduld is een schone zaak... :Y)
Met en beetje geluk kunnen we c.a. 200m2 bij kopen voor de moestuin. De boer van wie we dat willen kopen komt morgen langs om te kijken en bespreken.
Als dat lukt, kunnen we de moestuin opschuiven en die 200m2 bij de weide aantrekken. Het liefst wilden we een hele strook bij kopen, maar dat wil hij niet. Dus maar overleggen wat wel lukt, anders houdt het gewoon op.
We hebben in ieder geval een mooi stukje om wat leuks van te maken en daar moeten we het dan maar mee doen :)

Ben een bestelling aan het plaatsen voor afrastering spulletjes. Voor de loonwerker komt duurt het nog wel even, maar nu is er black friday korting. En ik moest toch nog het eea bestellen voor die man met die witte baard ;) Dus neem ik gelijk wat afrastering spulletjes mee in de bestelling. Komt altijd wel van pas.

Morgen gaan we de oude kippenhokken slopen en de kippen verplaatsen naar het nieuwe. Althans, we maken een begin met slopen. Dat zal niet in één dag klaar zijn. Asbest moeten we allemaal apart houden en inpakken in plastic. De toestemming om het eraf te halen is er in ieder geval.
Gaat alleen om het asbest op de kippenhokken. Het asbest van de grote schuren, moet tzt een bedrijf voor komen.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 11:09

Black friday korting op afrastering?! Waar?! :D Want ik moet ook nog e.e.a. hebben... want......:

Afbeelding

Afbeelding

:oo :):) :oo :):)

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 11:12

xXutopiaXx schreef:
Black friday korting op afrastering?! Waar?! :D Want ik moet ook nog e.e.a. hebben... want......:

[ [url=m/Pw9PuX.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/9rThm3.jpg]Afbeelding[/url] ]

:oo :):) :oo :):)

Beste balken!

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 11:13

We hebben ook hele wilde paarden :P

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 11:19

Goed bezig!

Nou ja, meer de kleine dingetjes. zoals handgrepen etc. Koordverbinders. Op agradi.nl
Koord had ik eerder al besteld. Dat ligt nog ongebruikt in de stal. Ben op dit moment met oud koord en losse stukjes bezig.
Zodra alles definitief afgerasterd wordt, pak ik het nieuwe koord :) Maar die handgreepjes ed. zijn altijd makkelijk. Zeker als je zo'n knol hebt die handgreepjes pakt en open maakt :') Nick..............

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 11:20

Ja, maar precies die dingen hebben wij nu nog weer nodig! :D Dus dat komt mooi uit <<)
Oh! Zo een hebben wij er ook staan _O- Heel fijn is dat haha :=

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 11:21

Woensdag middag was ik bezig met hooinetten ophangen. En achter de schuur hoor ik al wat gerammel aan die poortgrepen. Komen die twee knollen ineens de hoek om! Had Nick alles 'netjes' opengemaakt!!!
Diezelfde ochtend liepen ze ook al bij de buren. En ik gaf Daan al de schuld dat hij die k*t dingen eens dicht moest doen als hij de paarden uit de wei had gehaald. :') :')

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 11:24

Hahaha :') Ja, wij zijn een keer wakker geworden met Tamme onder het slaapkamerraam _O- Die had een verkenningsrondje door de nieuw ingezaaide wei gedaan 's nachts en was bij ons uitgekomen, gelukkig.. en niet bij de Friese merrie die aan de andere kant van 't erf staat _O- :oo

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 11:52

@xXutopiaXx: leuke mollenhopen maakt dat ding :)
Qua ontsnapping; zeker weten doe je dat pas over 11 maanden natuurlijk ;)

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 12:09

Zo`n merrie heb ik ook. Ik had altijd een ijzerdraad over het handvat heen in een boogje, zo kon ik mijn hand erdoorheen steken maar zij kon het niet meer vastpakken zonder stroom te krijgen. Nu ze oma is heeft ze het niet meer geprobeerd dus inmiddels weer normalen poortgrepen overal

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 12:12

Nou! Gaten boren is zo een stuk leuker ja! :D +:)+
Whaha ja, da's waar :')

Ohh dat is echt heel erg handig LN!! Ga ik onthouden :D

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 13:09

Wij zijn net met zowel Peppy als Boon even naar de brievenbus gewandeld. Peps schrok wel wat van fietsers die achterop kwamen; soms van de bel om te waarschuwen en soms omdat ze elektrisch waren en hij dus niets hoorde :) En ik schrok dan net zo hard omdat die ineens langs je kwamen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 13:13

Wauw mooi Natasja!

Hier zijn onze nieuwste aanwinsten ook weer binnen _O-
Afbeelding

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 13:15

Hier ook een poos extra draad erbij gehad omdat Jewel poortgrepen openmaakte.
Heel onhandig. Heeft ze nu al poos niet meer gedaan gelukkig *klopt af*.

@Chasey, je geduld wordt wel ernstig getest!

@Natasja, je bak?? :D