Het Paarden-aan-huis-tips-topic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 18:09

Dan woon je niet ver bij mij vandaan ojahjoh. Woon net buiten Coevorden.

Anoniem

Re: Het Paarden-aan-huis-tips-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 18:12

Hihi, ik ben nu aan mijn 3e provincie toe, maar ik geloof dat ik het hier wel gevonden heb hoor.
Heerlijk wonen, vooral ook voor de paarden en lekker gemoedelijke en vriendelijke lui. En ze kunnen nog bijna allemaal tegen die Rotterdamse stresskip die ik in vergelijking nog steeds wel ben...

AshleyM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 18:13

wauw, ziet er nu al mooi uit!! leuk

AshleyM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 18:14

ohjajoh6 ; kom je uit rotterdam? en hier komen wonen?

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 18:22

Het gaat hier inderdaad soms hard.... Eigenlijk best vaak hihi..
Ik ben ook al aan mijn derde provincie bezig. Van brabant naar utrecht naar overijssel. Hier wil ik niet meer weg hoor. Of ik miet de staatsloterij winnen. Dan wil in een huis aan de veluwe haha

Ik heb van het weekend een 2e hands Barefoot arizona gekocht. Helaas past hij niet lekker op allebei mijn hafjes vind ik... Dus ga hem maar weer verkopen. Als ik straks lekker verdien als ik weer werk heb dan laat ik wel een boomloos zadelpasser komen en tot die tijd hobbel ik lekker rond met de zadels die ik nu heb.

Lisa_vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 18:24

Tinky12: tape heb ik eromheen gekregen. Zit dus aan de teen ernaast vast.

Kvulden: ik heb een halve zeecontainer, geïsoleerd en met ramen. Erg mooi!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 18:50

@lisa: wat apart dat je teen gebroken is terwijl je stalen neuzen aan had.

Net nog 'even' het gras gemaaid nadat huisgenoot hem aangetrokken had :) . Hopelijk voor de laatste keer dit jaar (wishful thinking :D )
Meteen de wei ook maar gedaan, want de dagen dat ze er van kunnen eten worden er ook alleen maar minder met die koude nachten.

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 18:56

Ik ben net terug uit Berlijn. Marcel mijn man heeft net de Marathon daar gelopen en ik met de kinderen met de trein ed. langs het parcours lopen toe juigen. Erg leuk. Maar nu weer thuis.
Het is nu wat rustiger met mijn werk. Dus tijd voor klusjes. Volgende week komt als het goed is het veulen. De trailer schiet al best op. Las-werk is af en de kap is ook bijna klaar. Zit te wachten op het houtwerk. En in de tussentijd dus aan het bedenken hoe en wat met een nieuwe/andere stal. Marcel dacht dat een zeecontainer wel handig was en mij tijd zou besparen, maar ik vraag het me af. Ik zie ze bv op MP voor 500. Maar dan moet hij nog hierheen en dan moet je er nog van alles aan doen. Het moet een inloop stal worden. Dus iemand met tips of foto's. Ben erg benieuwd en ik hoop het deze winter klaar te hebben ;-)

DoubleVv

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 18:56

Wie o wie kan mij helpen. Ik ben al een tijdje aan het rondkijken voor electrische waterbakken maar zie Door de bomen het bos niet meer. Zoveel keuze. Wie kan mij een goede stevige waterbak aanraden voor op stal

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 18:57

Ik heb in zuid Holland, Gelderland en Brabant gewoont.. En nu in Frankrijk :D

Soms denk ik weleen dat je schoen hard stoten meer zeer doet dan alleen je teen.. En toch loop ik hele dagen met stalen neuzen.

Sure lee, welke maat is het? Ik zoek nog een xxxxxxxl ;)

En ja die kleine blijft best lang onder water, maar ze had er erg veel lol mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 19:02

Ik zou het niet doen Kvulden; vooral in deze tijd van het jaar of in de lente, is het condens vaak zo erg dat het binnen harder regent als erbuiten...
Plus het is metaal dus juist als het zomers bloedheet is, hebben ze amper verkoeling in hun schuilhut.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 19:05

DoubleVv schreef:
Wie o wie kan mij helpen. Ik ben al een tijdje aan het rondkijken voor electrische waterbakken maar zie Door de bomen het bos niet meer. Zoveel keuze. Wie kan mij een goede stevige waterbak aanraden voor op stal

Bedoel je misschien automatische waterbakken... want elektriek en water is niet zo'n beste kombi :D

DoubleVv

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 19:11

DubbelDun schreef:
DoubleVv schreef:

Bedoel je misschien automatische waterbakken... want elektriek en water is niet zo'n beste kombi :D

Haha ja inderdaad. Zit op telefoon en deze bepaald soms zelf wat ie typt

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 19:13

ohjajoh6 schreef:
Ik zou het niet doen Kvulden; vooral in deze tijd van het jaar of in de lente, is het condens vaak zo erg dat het binnen harder regent als erbuiten...
Plus het is metaal dus juist als het zomers bloedheet is, hebben ze amper verkoeling in hun schuilhut.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik er ook niet zo'n voorstander van ben. Maar zie ze toch wel veel. Dus moest toch even rond vragen. En een stal maken is weer een hele klus. Dus een handige oplossing is ook welkom ;-)

Ik heb een 180liter waterbak. Het is een dubbele met flotter. Deze bak staat in de paddock en de pomp staat in de schuur op Electra. Bij hele erge vorst halen we hem eraf. Of als het maar een nachtje of zo is dan zet ik er even een kacheltje bij.

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 19:21

Haha jeff... Het is helaas een maat 1 met L fork.

Hihi elektrische drinkbakken... Ik heb 3 automatische hangen... Maar ze hangen er voor de sier. Ze drinken liever gewoon uit kuipen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 19:27

Ik had 2 autom. bakken, maar heb ze er uit gesloopt omdat ik elke keer ellende had met lekkage + dat ik nooit kon kontroleren hoeveel ze nu eigenlijk dronken. Nu heb ik gewone grote bakken op stal staan die ik vol laat lopen.

Foreverkliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 19:47

Ik vul hier idd ook bakken bij. Toen de oude merrie nog leefde ging ze bij elke seizoensovergang of plotselinge temperatuurswisseling aan de diarree wat weken kon duren. Om in de gaten te houden hoeveel ze drok zijn de automatische drinkbakken toen naar de onderkant van mijn prioriteiten lijst verdwenen. Ik verwacht niet dat ze op korte termijn weer boven komen drijven.

Ashley heb je geen leuke rijvereniging in de buurt? Is ook een van de eerste dingen die ik gedaan heb na mijn verhuizing en zo leer je paardenmensen kennen in de buurt. Al is dit idd ook errug gezellie

AshleyM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 19:51

Natalie36: Ik heb geen idee, ik wil niet op een manege rijden. Heb wel een verzorgpaard maar daar rij ik 2x per week op en sta ik alleen op stal.
Of bedoel jij geen manege?

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 20:08

Lisa_vera, kleine teentjes zijn altijd de pineut :P
Net als middenvoetsbeentjes. Wel pijnlijk :(:)

Vroeger ook wel eens paarden in een zeecontainer gehad maar dat was alleen voor de winter en dan met isolatie maar nog steeds een hoop condens helaas.

En ik ben ook aan de 3e provincie bezig, na Gelderland en Utrecht nu 16 jaar in Groningen en daar mogen nog wel wat jaartjes bij komen.

Voor automatische bakken gebruik ik in alle stallen vlotterbakjes. Met mini's wel handig, de jonkies kunnen zo'n lepel niet altijd voldoende indrukken. En er kan niets onder de lepel blijven hangen en makkelijk met schoonmaken.
Wel met een kraantje bij iedere stal zodat ze afgesloten kunnen worden als ik bij bv ziekte oid wil weten hoeveel een paard drinkt. Dan geef ik ze tijdelijk uit een emmer water.
En in de winter kan ik bij de lege stallen de bakjes afsluiten zodat er minder kans is op bevriezen als het heel hard vriest.

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 20:15

Haai!

Shirley, voor je 'm verkoopt zou ik het wel eens willen passen om te zien hoe dat op Viool staat! :j Is het met VPS? Wel jammer voor jou dat ie niet past.
Ik heb ook wat eiken rondom de wei, ik ruim niks op, het is niet heel veel (jonge bomen) en ze hebben zat gras en op mijn oude pensionstal stonden ook mega veel eiken en nog nooit gehoord dat een paard er echt last van krijgt. Neemt niet weg dat ik wel voorzichtig ben.. als het echt bakken zouden zijn zou ik het even wegharken denk ik. :')

Hoe zou het met Daan en de zandkwestie zijn?

Lisa, nog een keer au!

En hier nog een Overijsselaar, altijd geweest, wel een tijdje in het buitenland vertoefd vroegah en in de Amsterdam en Grun gestudeerd maar altijd in de omgeving van Zwolle blijven wonen. Daar werk ik nu en woon in het Vechtdal, vlakbij Shirley! :P

Wij hebben hele fijne automatische drinkbakken in onze stallen. Groen, van kunststof met een vlotter en een anti-vries ding erin (kabel die ervoor zorgt dat de leidingen niet kapot vriezen. De vlotter was afgelopen winter 2 keer vastgevroren maar met een waterkoker heet water was dat ook weer opgelost, heel oppervlakkig dus. Mijn lompe ruin schuurt zijn kont nog wel eens aan waterbakken maar tot nu toe zit alles prima vast. Kan morgen wel een foto maken als je wilt? Nu zit ik lekker op de bank met thee, stroopkoeken en dekentje. <3

Kvulden, Berlijn is tof!! Maar ook lekker om weer thuis te zijn. En het veulen onderweg (alsof het een pakketje is! :') ) en ik ben wel weer benieuwd naar een trailer foto update straks hoor! :j

En containerstal... ik heb het gezien bij de vorige baas van mijn merrie maar vind het persoonlijk niet mooi.. dat was ook super rommelig en het was zomer toen we gingen kijken bij de merrie en het was echt een sauna daar... paarden stonden er ook nooit in. Wel uit de wind aan de zijkant naar wat ik begreep.

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 20:23

Ik heb hem al te koop staan Kristel. Hij is zonder Vps.
Hier ligt hij op Roos..
Afbeelding
Je mag hem wel passen hoor.

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 20:25

Ah mooi zadel! Maar ik wil met VPS. :P Je bent 'm vast zo kwijt! Kun je geen andere pommel kopen of ligt ie op een andere plek niet lekker?

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 20:29

Ja andere fork zou voor roos misschien wel een oplossing zijn. Maar dat zou ik eerst willen proberen voor ik er 1 koop. Voor Anton vind ik hem te lang. En kort gezegd vind ik de zadels die ik nu heb beter passen, mooier en lekkerder zitten. Dus het was leuk geprobeerd haha

Foreverkliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 20:34

Ashley weet niet hoe het bij jou is maar hier in de omgeving,= grensgebied Utrecht en Gelderland, hebben we naast heel veel maneges ook meerdere rijverenigingen. Sommige met eigen accommodatie de rest op het terrein van bv een pensionstal. Ben zelf lid van een vereniging met eigen accommodatie en rij hier elke week in een verenigingsles. Alleen maar mensen met eigen of verzorgpaarden van ieder niveau maar wel allemaal serieus aan het rijden. En bij pokkenweer heb ik de beschikking over een 20x80 binnenbak ;)

Foreverkliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 20:34

Ashley weet niet hoe het bij jou is maar hier in de omgeving,= grensgebied Utrecht en Gelderland, hebben we naast heel veel maneges ook meerdere rijverenigingen. Sommige met eigen accommodatie de rest op het terrein van bv een pensionstal. Ben zelf lid van een vereniging met eigen accommodatie en rij hier elke week in een verenigingsles. Alleen maar mensen met eigen of verzorgpaarden van ieder niveau maar wel allemaal serieus aan het rijden. En bij pokkenweer heb ik de beschikking over een 20x80 binnenbak ;)