het paarden aan huis topic deel 9

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-24 22:49

joyce83 schreef:
Ik dacht alles goed bedacht te hebben met het aanpassen rondom de rijbak met lint. Maar hoe hebben jullie het gedaan met lint bij de laatste paal? Met koord heb ik dat naar beneden gedaan en weer verder, met lint kan dat natuurlijk niet. Maar hoe zorg ik dat het lint op de hoek dan goed vast zit? Of moet ik dan zo'n draaiding/spanner pakken?

Ik heb daar zon spanner/draaiding inderdaad.

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-24 22:52

felicity schreef:
Zouden jullie eens mee willen denken?

Ik laat iedere 3 maanden een levering voor verpakte balen grote balen hooi komen. De laatste paar maanden valt de kwaliteit erg tegen. Ben nu aan het rondkijken of ik een andere leverancier kan laten komen. Maar dat valt nog vies tegen.

Hooi is hier veel makkelijker te verkrijgen. Helaas kan ik binnen maar 1 baal kwijt. En moet de rest buiten gestapeld worden. Is er een manier om grote balen hooi buiten op te slaan? Ik kan alleen pallets met zeil bedenken maar dat lijkt me ook een gedoe.

Of weet iemand goede balen verpakt in omgeving Roosendaal die aan huis komen leveren.

Tissubel

horsii

Re: het paarden aan huis topic deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-24 22:57

Levert Corsten niet in Tilburg?

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-24 23:09

Altijd lastig om de keuze tot verkoop te maken.
Van de andere kant … de hobby is duur en kost veel tijd. Het is dan wel fijn dat je optimaal kan genieten.

Ik had onlangs een tweedehands lens gekocht 85mm 1.8.
Dochter van mijn vriend (12 jaar) wilde wel poseren, zodat ik rustig mezelf de lens eigen kon maken.

Meisje is de rust zelve en heeft engelen geduld. En was erg serieus :o
Afbeelding

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-24 08:34

Al een echte dame met 12 jaar. Fijn zulke geduldige lieve mensen

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-24 09:07

@belker: joh.. dat is schrikken, gelukkig bleef het bij een snee!
@marjan: koopsignalen ?? :)
@Lyn: als je draagconstructie een kortere tussenafstand krijgt mogen de balken ook wat dunner zijn (omdat het er meer zijn). Hier hebben draagbalken meestal een hart-op-hart afstand van 60 cm. in Amerika is dat veelal 30 cm en gebruiken ze balken van 3 cm.
@felicity: de meest gebruikte methode werkt blijkbaar ook het beste ;)
@malenka: fijn dat ze er weer is. Hoe reageerde haar vriendje ??

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-24 09:47

@Marit, nogmaals sterkte. Klinkt als een heftige periode en pittig om alle ballen hoog te houden :(:)

@manzano, hier voer ik sinds begin juni de Curafyt Guts & Glory aan de shet.
Ik merk nog minimaal tot geen resultaat qua mestwater.

@boemel, wat een lieve foto met dat meisje <3
Mooie foto ook van de dochter van je vriend!

@Marjan, jammer dat je twijfelt over jullie klik!

@horsii, ook lieve foto's <3

@amiigo, welkom!
Ik zit ook op zandgrond en mijn stukje zandpaddock ligt ook in een hogere hoek. Wij hebben afgegraven, drainagebuizen erin en M3C zand erop. Houdt zich prachtig droog tot dusver, ook met flinke buien.
Daarnaast ligt nog een hoek waar we niks mee hebben gedaan (dus gewoon afgegraasde grond) en die wordt wel modderig en glad, ondanks zandgrond en hoger stuk.

@Belker, zo dan, flinke klap geweest :oo gelukkig alleen een snee!

@Malenka, fijn dat ze weer thuis is!

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-24 13:28

Fijn dat ze thuis is Malenka!
Heb je vertrouwen in het rijden?

Ik had net een hartverzakking. Een kwartier nadat ik de paarden in de wei had gedaan, zag ik Diekke gestrekt in de wei liggen.

Aangezien Diekke vooral van grasjes eten houdt en niet zozeer van op gras liggen. En al helemaal niet als ze net in de wei staan, vond ik het niet normaal en ben gaan kijken.

De rand weide naar bak is heel iets schuin. Ze lag met haar benen wat omhoog , klein stukje onder de bakrand. Maar, die is hoog, dus niet zo snel een probleem.

Ze deed weinig meer aan pogingen overeind te komen anders dan 1 been een beetje optillen. Verder lag ze helemaal plat.
Fijn als je dan alleen thuis bent. :(

Ik ben eerst wat aan haar gaan sjorren. Geen reactie. Ik dacht dat ze wel iets heel erg moest hebben. Allerlei scenario’s…. Van hersenbloeding tot hartaanval.

Net toen ik weg wou lopen om de buurman te halen stond ze doodleuk op. Pffff en bedankt Diekke!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-24 13:36

@boemel: jemig... 10 jaar van je leven ;( Die is diep weggeweest.
Ik heb eens iets soortgelijks gehad. Ik kwam thuis van werken en zag toentertijd Sugar plat in de paddock liggen. Meestal stond ze wel op als ze mijn auto zag, want dat betekende eten :)

Nu niet. Dus ik er naar toe, ook geen beweging op mijn stem, geen oortje in mijn richting. Pas toen ik in mijn handen klapte kwam er weer wat leven in en stond ze op |o

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-24 14:02

Dat is inderdaad eng Boemel. Ik zou me ook rot schrikken. En nee, rijden met Roos zit er nog niet in. Zo ver zijn ze niet gekomen. Maar ze moest door omstandigheden weg bij de trainer (gelukkig niks met Roos te maken) en ik heb qua financiën ook vrij plotseling nog maar zeer weinig ruimte. Dus we hebben besloten haar dan naar huis te halen en alles eerst maar eens te laten bezinken. Er kan in een bak met haar gestapt worden onder het zadel. Maar aangezien ik geen bak heb en bijna altijd alleen ben kan ik dat niet makkelijk voortzetten en uitbreiden. Dus nu eerst weer gewoon genieten van haar aanwezigheid en dan rustig aan weer vooruit kijken naar de volgende stappen.

DubbelFun, Nilay was heel blij haar weer te zien. Ze stonden al snel te kroelen.
Laatst bijgewerkt door Malenka op 15-07-24 14:18, in het totaal 1 keer bewerkt

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-24 14:09

Marjan de knoop doorgehakt zie ik. Zag filmpjes op facebook. Hopelijk kun je een leuk huisje vinden en zelf ook een leuke terug kan vinden waar je gewoon lekker mee op stap kan.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-24 14:12

DubbelFun schreef:
@belker: joh.. dat is schrikken, gelukkig bleef het bij een snee!
@marjan: koopsignalen ?? :)
@Lyn: als je draagconstructie een kortere tussenafstand krijgt mogen de balken ook wat dunner zijn (omdat het er meer zijn). Hier hebben draagbalken meestal een hart-op-hart afstand van 60 cm. in Amerika is dat veelal 30 cm en gebruiken ze balken van 3 cm.
@felicity: de meest gebruikte methode werkt blijkbaar ook het beste ;)
@malenka: fijn dat ze er weer is. Hoe reageerde haar vriendje ??

Ik heb de balken op 50 cm uit elkaar maar ze buigen door, is vezelcementplaten dak en erg zwaar en de lange is 360. Ik heb nu grotere gekocht en ga ze straks verwisselen als manlief er weer is. Alleen gaat dat helaas niet

Ik twijfel even, pony zou tot vrijdag ergens op rust staan en erna longeren en filmen voor de arts
nu komt donderdag de osteo.
Zal ik nu donderdag samen met osteo, VOOR de behandeling al longeren en filmen? Of na het weekend filmen en na de behandeling nog wat extra rust geven?
De dag na de behandeling lijkt mij geen goede keuze.

Ik neig naar de donderdag al longeren en dan behandelen.
Dan weet ik ook of het been nu goed is ( ik hoooooop het zo)

Boemel dat is schrikken!!

malenka jammer dat je nu niet bent waar je wilde komen, maar je hebt een begin gemaakt met haar

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-24 14:40

Ik zou idd donderdag longeren kan je eventueel na de fysio ook nog vergelijken :D
Boemel :=

Ja heb Hera op Facebook gezet.. ik heb er hoofdpijn van maar goed ik heb er nu ook niet het plezier in dat ik wil hebben. Mis kaat ook nog wel een beetje. Daar kon ik gerust mee naar het bos alleen terwijl ik 3 maanden niks met de had gedaan. Ze was wel kijkerig maar vertrouwde dr voor 100% als ik ho zei was het ook echt ho ongeacht wat er gebeurde. En ja ze kon wel maf doen en bokken maar ook daarmee was ho echt ho _O-

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-24 14:48

Ik zou ook donderdag dan voor behandeling filmen. Rechte stukken en longe. Idd voor het vergelijk eventueel ook qua behandeling.

En dan even met osteo bespreken of je hem zo los gaan laten of dat je dan eerst aan de hand/longe wat meer lange stukken laat stappen of dat hij zeg maar een half uurtje eerst per dag op meer ruimte mag. Weet niet hoe zijn grote vriend tegen hem gaat zijn als je hem nu los zou laten?

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-24 14:49

Ha ha DF, you know the feeling :D

Ah toch zuur Malenka. Een hoop kosten al gemaakt en nog niet zo ver als je zou willen. Jammer, maar je kijkt er gelukkig positief tegenaan.
Je hebt haar zelf nooit echt als “moeilijk “ ervaren of wel?

LN, ik zou ook voor en na longeren. Gewoon eventjes.

Moeilijke beslissing Marjan.
We zijn ook geen jonkies meer die alle gekke fratsen van paarden een groot feest vonden.
Ik heb dat ook wel gehad. Je kiest toch voor gemak en ontspanning. En dat mag ook. Je werkt er hard genoeg voor.
De beslissing is pas definitief als ze echt weg is hè.

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-24 15:11

Jawel. Roos is geen gemakkelijk paard. Ze is slim, super snel en wendbaar, bouwt snel spanning op, kan zich niet lang concentreren... Ze is wel ook het meest mensgerichte en knuffelige paard dat ik ooit heb gehad. Maar ook degene met de grootste mening. Ze is typische merrie x2.

Dus ook niet de beste keus met de beperkte faciliteiten die we hebben. Maar ik heb haar nu, ben gek op haar, ze is een super match met Nilay en we zien wel waar we uitkomen. Ik zou graag onbezorgd buitenritten maken en conditietraining oppakken en dat zit er nu nog niet in. Maar ik ben de hoop nog niet verloren dat we daar ooit nog kunnen komen.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-24 15:14

Dan hoop ik met je mee dat die tijd gaat komen.
Hoe oud is ze nu?

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-24 15:35

Dank je. Als het niet komt dan komt het niet. Ze is nu 6.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-24 17:00

Op het moment kun je beter een iets mindere konditie hebben, dat werkt meestal toch wel wat rustiger :)
Heb je geen bak in de buurt waar je onder begeleiding/met toezicht iets kunt doen ??

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-24 17:21

Helaas niet. Als ik eigen vervoer zou hebben wel. Maar ik krijg mijn man niet zo ver dat we een zwaardere auto kopen denk ik. :o Anders zou ik wel lid worden van een rijvereniging oid.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-24 17:25

Dat is wel jammer dat je en geen bak en geen vervoer hebt. Dat beperkt toch behoorlijk.
Heb je ook niet van die stadsbeelden in de buurt waar je tegen betaling gebruik van de bak kunt maken?

rover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-24 18:29

Wat een schrik Belker, gelukkig goed gegaan.

Fijn dat ze weer thuis is Malenka. Jammer dat je geen bak hebt of ergens in de buurt.

Mooie foto Boemel, goede lens ook.
Oei wat een schrik…..

Wanneer hoor je wat van de fokker Marjan?

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-24 19:52

schrikken boemel!

Succes met de verkoop Marjan.

Hier zijn de CRP waarden gedaald naar 17, dat is echt mooi. Maar 1 van de abcessen is nog best groot en AB komt daar njet makkelijk.
Bij dit soort ontstekingen zit je soms wel 4-6 weken aan infuus vast..
dat was even een klapt. We hebben gevraagd of we terug kunnen naar Helmond.

En we gaan verder vragen of we misscvien thuis AB met infuus kunnen doen. Als ik maar thuis ben, dat scheelt alweer.

Voor nu gaat de oudste maar weer even logeren bij Oma zodat papa kan werken.. en ik zit nog altijd in het ZH, ik heb 1 nacht thuis geslapen.

Vrijdag had ik Corsten gebeld en gevraagd voor levering hooi en mogelijk zonder onze aanwezigheid.
Ze hebben gelijk vanmorgen voor 09 al geleverd en is netjes binnen gezet, heel blij mee.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-24 19:57

Kunnen ze het abces niet aanprikken en afzuigen of spoelen ??

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-24 20:22

Jeetje Marit, wat een lang traject zo.
Ik had er eigenlijk nog nooit van gehoord.

Mir begint echt ons knuffeltje te worden. Ze wil vooral heel veel kusjes <3
Afbeelding
Afbeelding