DubbelFun schreef:joyce83 schreef:...Dan leggen we gelijk een stroomkabel onder de bestrating, moet alleen even goed kijken welke kabel ik daarvoor nodig heb.
Meestal wordt een YMvK-as grondkabel gebruikt.
Dank je wel Dubbelfun.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
DubbelFun schreef:Maar eten jullie paarden ze dan niet?? Die van mij blijft er van eten. Die raakt er ook van aan de diarree.
Dus staat nu noodgedwongen overdag na het eten met een graasmasker op en 's nachts op stal.
DubbelFun schreef:Hier ook geen eikels, dat is weer een hele zorg minder, maar je kent 'mijn' bomen en helaas is het geen doen om de paddock vrij van blad te houden. Als het ergens op een hoop gewaaid is haal ik ze wel weg, maar er komt helaas genoeg door het zand heen.
greendragon schreef:Oh Boemel balen. Maar misschien droogt het weer snel. Is er bij jullie zoveel regen gevallen dan?
Hier is de bak een nat strand. Lekker stevig en even geen glibberige plekken. Wel wat blaadjes, maar ik doe er niets aan. Perfect om de bennie-pony lekker te laten lopen.
Nu hij goed is gewend, ben ik hem een beetje aan het oppakken. Enkele longe doet hij nu heel goed. Dubbele longe en lange lijnen gaat ook steeds beter. Reageert steeds beter op stemcommando's. Ik loop nog wel tegen wat menpony eigenaardigheden aan...
Maar al met al: zelfs buurmeisje kan hem nu leuk longeren. Ik ben haar aan het leren hoe je een pony aan de longe kunt trainen. Met shettemans was het veel meer een strijd om uberhaupt een beetje gang er in te krijgen en ging ze vaak over op de opjaagmethode. Met deze pony kan ze zelfs wat tempowisselingen in draf oefenen en dat vinden ze allebei nog leuk ook!
Ik heb een ponyzadel kunnen lenen, dus we zijn ook bezig om hem zadelmak te maken. Gisteren zelfs een paar rondjes in stap gedaan met buurmeisje erop. ML leidt de pony en ik loop naast het zadel. Ging echt heel goed. Het scheelt dat de pony al zoveel gezien heeft voor de wagen. Hij is niet snel onder de indruk.
Mijn oude merrie had weer last van slappe mest en heel veel mestwater. Het klonk zelfs alsof ze stond te plassen.Vandaag toch maar even een emmer sop gemaakt en haar achterkant schoon gemaakt... En de Equest Pramox er maar in geduwd. Ze heeft al jaren geen wormen, maar met een nieuwe weidegenoot weet je het maar nooit. Hopelijk gaat het weer de goede kant op..