Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 08:40

Wat een heerlijke foto's <3

Afgelopen donderdag kwam de hoefsmid; ze zou eerst bij mij thuis komen voor ons mini paard, daarna naar de pensionstal voor mijn paard. Ik kreeg ineens het idee om mijn paard die dag naar huis te halen :)* veel gemakkelijker voor de hoefsmid, alles is inmiddels netjes afgezet, oud materiaal verwijderd en genoeg gras! Dus zo gezegd zo gedaan. Oooohhh wat was het heerlijk om ook mijn ventje aan huis te hebben <3 <3 en het ging super samen met ons mini paard. Eind vd middag bracht ik hem weer terug naar de pensionstal. Niemand ging over de zeik, deden alsof het de normaalste zaak vd wereld was.

Dus gisteren hem weer naar huis gehaald. Deze keer zochten ze elkaar echt op en was ik bang dat ze nu wel aan elkaar zouden plakken als mijn paard weer naar de stal terug moest. Maar dat ging eigenlijk supergesmeerd <3 we hebben afgesproken dat mijn paard tot de definitieve verhuizing een paar keer per week naar huis komt *\%/*

Afbeelding

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 08:58

miss yvette wat heerlijk zo samen Hond er ook nog bij haha

Britjuh heerlijk het strand!! helaas voor mij is het te ver weg met de trailer, zou ik ook graag nog eens doen

Mer1980

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 12:00

Mijn weide staat ook vol met paardenbloemen, maar moet dus ook wat distels en zuring uit gaan steken / wegbranden / spuiten... zucht...

Strandrit dat is voor mij zeker 15 jaar geleden, ziet er heerlijk uit en je had het weer ook helemaal mee!

Heerlijk Yvette dat je paardjes nu zo af en toe lekker al samen staan, fijn proefdraaien ;)

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 12:08

Loonwerker had onze afspraak niet in zijn agenda gezet, dus wij pissen nu naast de pot en moeten langer wachten. Ik baal en ben pissig. Want Daan heeft er wel vrij voor gevraagd. Hij zou morgen 3 dagen achtereen komen, zodat het ook allemaal voor elkaar is!
Nu komt hij gespreid tussen de bedrijven door... bah! En gaat het nog wel weken duren voordat alles klaar is. -:(-

Yvette, ligt daar nou een hond op de onderste foto te rollen? :') Fijn dat het goed gaat met de paardjes.

Britjuh, gaaf zo naar het strand.

Anke wat leuk Elfia, nog nooit geweest! Maar daar zou Marloesje ook helemaal tussen passen. Die is helemaal fan van sprookjes, fantasie, mooie jurken ed.

Gisteren liep Marloes ook weer als een echte prinses tussen de paardjes. Dat vindt ze prachtig.
Afbeelding

Zapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 12:19

<3 prachtige foto chasey!

Balen van de loonwerker.

Moet ook spuiten tegen zuring en boterbloem. Waar spuiten jullie mee? Te veel om uit te trekken helaas.

Land lijkt eindelijk droog genoeg voor drijfmest. Willen het graag tegelijkertijd met de buurman doen maar die wil varkensmest en ik runder. Wat raadden jullie aan? Land zal gehooid worden straks, paarden komen er niet/nauwelijks op eerst.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 12:36

Rundermest.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 12:38

Geen varkensmest!

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 12:53

Lynn_Nikita schreef:
miss yvette wat heerlijk zo samen Hond er ook nog bij haha

Chasey schreef:
Yvette, ligt daar nou een hond op de onderste foto te rollen? :') Fijn dat het goed gaat met de paardjes.

Hahaha ja dat klopt :D Lexy heeft een beetje een gekke gewoonte: ze komt aanrennen, laat zich op haar schouder vallen, rolt om en rent vervolgens weer verder :):) dat was net het moment dat ze zich op d'r schouder laat vallen _O-

Mer1980 schreef:
Heerlijk Yvette dat je paardjes nu zo af en toe lekker al samen staan, fijn proefdraaien ;)

In eerste instantie durfde ik niet te proefdraaien omdat Jocky (mini paard) 2 jaar alleen heeft gestaan en ik bang was dat ze van streek zou raken als haar nieuwe vriend steeds weer weggaat. Maar ze hinnikt een keer en graast weer rustig verder <3

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 13:11

zoefie schreef:
Mizzmontana, ik ben (helaas) dazenexpert :D Ik heb 3 dazenvallen van paardnatuurlijk. Ik vind het wel handig dat ik deze makkelijk kan verplaatsen. (en dat alle onderdelen los te bestellen zijn :') )

Thanks voor de tip! Ik heb hier nog een paar onderdelen van een dazenval liggen van de vorige bewoner maar mis ook wel een paar onderdelen haha.

Wat een mooie foto Chasey <3
Balen van de loonwerker..

Van de week komt de aannemer een berg zooi uit de tuin halen dus dan kan ik eindelijk serieus gaan kijken en rondbellen voor de bestrating zodat daarna de omheining kan *\o/*

Afgelopen weekend hebben ze de deuren in het bijgebouw vervangen. Ik had 1 enorme rotte deur, 1 nutteloze deur dus die is dichtgemetseld en 1 garagedeur die niet werkte :Y) Nu 2 mooie openslaande deuren.

Afbeelding
De oude garagedeur

Afbeelding
En de nieuwe :D

(het is nog niet klaar hoor, vandaar de rommel/niet afgewerkt :D)

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 13:42

Dat ziet er strak uit :D netjes hoor en een andere deur dichtgemetseld zie ik.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 13:43

En een ander dak zit er intussen op? :D Is wel een nette deur!

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 14:46

Dat is mooi opgeknapt Karin!

Wat ontzettend balen van de loonwerker chasey... :(

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 14:46

Oh ja ook nog een ander dak :D bijna gewoon een hele nieuwe schuur :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 15:04

Ziet er strak uit Karin!!!

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 15:09

Mooi hoor!

Bij jullie gisteren begin avond ook hoosbuien? Het ging hier tekeer! Heeeel veel water in korte tijd maar alles was ook zo weer weg en vanmorgen alles nooggggg groener en al het stof weg!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 15:19

Bij ons geen druppel regen......

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 15:26

Dat is mooi balen Chasey :(

Bij ons gisteren ook 2x een flinke bui maar je ziet er niks van weer.
Net voor de bui klaar met de omheining. iig het stuk wat klaar moest

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 15:30

Ach ja. Het komt uiteindelijk wel.
Kan me er wel verder druk om maken, maar dat helpt toch niet. Heb het al naast me neer gelegd dat het wat langer gaat duren.

Ja bij ons ook eindelijk regen!!! Na dik 1,5 week van droogte was dat wel fijn.
Echt een korte, maar krachtige onweersbui.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 15:51

Wat een lieve foto Chasey!

Mooi geworden Karin! Dat wit is meteen een stuk frisser.

Hier helaas ook geen regen. De paarden staan overdag de gehele dag in het gras en 's avonds zijn ze zo vol dat ze er als makke lammetjes uit zichzelf vanaf komen :=

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 16:01

Hier in Lelystad ook nog geen regen...

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 16:49

Ja er lag asbest op het dak, en omdat de dakconstructie nogal zwak was waardoor ik een nutteloze hooizolder heb hebben we besloten om er een plat dak van te maken.
Over een kleine 2 jaar willen we een dakkapel achter over de gehele lengte van het huis dus dat is nu ook wel mooier met een plat dak :)

De deur hebben we inderdaad dichtgemetseld want die gaan we toch niet gebruiken nu ik die 2 openslaande deuren heb. Heb namelijk aan de zijkant ook nog een deur en via mijn gang kom ik ook in de garage. 4 deuren was beetje overbodig :Y)

Heb in 2 van de 3 boxen trouwens een soort stalmatten liggen, herkent iemand ze?
(zal zo foto uploaden via mn mobiel).
In de middelste box liggen ze nog netjes en aangesloten maar in de meest rechtse box sluiten ze niet helemaal aan en zit er ergens een gat.
Tevens wil ik de wand ertussen uithalen zodat het 1 box wordt dus dan mis ik ook een stuk.
Zit er over te denken om ze eruit te halen, ben wel benieuwd wat voor smurrie er onderuit komt..

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 16:52

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 17:09

Ik ben wel benieuwd naar je stalmatten! Hier lag ook al wat in, echt een soort matrassen, geen idee welk merk maar wel fijn spul.
Ah, ondertussen staan de foto’s er Karin, ziet er ook fijn uit die matten.

Hoosbui hebben we hier ook gehad en dat is te zien ook, het gras schiet omhoog en de tuin bloeit helemaal op.

Gisteren en vandaag zuring uit de wei gehaald. De fijnste tactiek vond ik uiteindelijk met een bats goed diep om de zuring heen steken, die hele plag op de kop en dan het zand en gras tussen de wortels uit weer terug in het gat.
We konden wel wortel salade eten :D
Afbeelding

En ik geloof dat dit gereedschap ook nog ergens voorbij kwam in het topic, dat was na drie keer steken al helemaal krom, dus toen maar verder met de bats.
Afbeelding

Kan je uitgestoken zuring het beste afvoeren in de groene container of kan het op de mesthoop?

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 17:14

Zuring gaat bij mij in de container, maar dan zitten er vaak al bloemen in. Wellicht dat op de mesthoop goed begraven ook kan.

rover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 19:50

Mooi geworden Karin.

Zuring doe ik in de groencontainer. Zeker als je mest op je eigen land uit wil rijden, krijg je anders straks heel veel ervan terug. Heb begrepen dat het oliehoudend zaad is en dat dit wel 50 jaar kan overleven...