Het Paarden-aan-huis-tips-topic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 10:35

Elan :wave: kom maar op met die foto's :D

Ik ben vannacht "stout" :o geweest,ben naar de maansverduistering gaan kijken( en nu rekening betalen maar wat was het mooi om te zien) Helaas aan het begin en einde veel wolken maar in het middenstuk toch wat plaatjes kunnen schieten :)

Afbeelding

De jongens vonden het allemaal wel best dat ik aan het rondscharrelen was buiten.Ze zaten zelf flink in de slowfeeder te roethanen...stelletje vreetschuren :P

DubbelFun

Re: Het Paarden-aan-huis-tips-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 10:38

Ik heb zowaar eens doorgeslapen.. zul je altijd zien.. is er eens iets te zien 's nachts ben ik niet wakker :D

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 10:41

Ik had mijn wekker gezet :o wilde erg graag zien.Houd enorm van dit soort natuurverschijnselen :)

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 12:46

Tinky12 schreef:
Maar goed dat je zo'n lang hek hebt Marije :D
Gebruik je Sandclear??Veel te duur :P Je kunt beter psylliumzaad of vezels los kopen.

Ik kocht de vezel bij:

http://www.makana.de/nahrungsergaenzung ... -kg-beutel

Nu heb ik zaad bij pitenpit weg :D ...Wie verkocht hier ook weer in het topic??
Hier hebben ze ook hun eigen plekje voor de voerbak :j

Het is ook iets van hele fijne psyllium poeder ofzo, volgens mij bij paardnatuurlijk gekocht in een 25kg zak.
Noem het alleen altijd sandclear :D
Werkt iig prima aangezien het al heel wat jaartjes geleden is dat er eentje zand in de mest had. Ze krijgen zodra het gras kort is 1x per 6 weken een kuurtje.
Mocht iemand 25kg verpakkingen goedkoper kunnen leveren houd ik me aanbevolen :j

Chasey, mooi stukje land! Ik zou denk ik beginnen met een veilige omheining en dan eventueel 1 deel opknappen en 1 deel gebruiken. Of als je het van het voorjaar pas nodig hebt direct het hele stuk aanpakken.

Caily, idd in de buurt :)
De rest van de paardjes bestaat uit een groepje van 4 veulens, 2 dekhengsten waarvan 1 nog een van zijn merries erbij heeft lopen en 2 jonge hengsten + jonge ruin.
Dat zijn dus kleinere groepjes. Met zoveel hengsten kan niet alles bij elkaar.

Tinky12, klinkt super die tegels!
Ik heb ze van 4cm hoog en de paardjes liggen er heerlijk op.

DoubleVv, hier ook een IW fan. We hebben er in het verleden 2 (eerst 1,5P daarna de extra grote 2P) gehad. Altijd super mee gereden, ook lange afstanden (veel buitenland).

Natalie36, dat is een mooi systeem!

Heerlijk die foto's en verhalen van buitenritten.
Dat mis ik ook wel.

Tinky12, zo zijn spinnenwebben wel mooi.
Hier vooral die onzichtbare waar ik 's ochtends vol met m'n gezicht in loop, die zijn minder :+
Had vannacht ook de wekker gezet maar het was bewolkt dus kon zo m'n bedje weer in.

Met een paar dagen droog weer beginnen de paddocks weer lekker droog en los te worden. Scheelt een hoop tijd met uitmesten. Hoop dat het gras op het erf en in de tuin nog een beetje wil drogen vandaag, kan ik dat nog maaien. Maar het blijft deze tijd van het jaar erg lang nat en dan loopt de maaier vol :(

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 12:46

Mooi! Het was bewolkt bij ons. :( Lekker doorgeslapen dus. :j

Ik heb de foto's van de lichtmast even opgeslagen en stuur ze straks even door naar mijn handige familielid om te vragen of hij iets kan maken wat daarop lijkt. En anders ga ik zelf knutselen..hahahah! *boer met kiespijn*

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 12:48

Oh en dt grasmaai-euvel heb ik hier ook! :') Heb woensdag onverwacht de ochtend vrij en wil dan de tuin even aan kant maken maar.... dat gras is dan nog zo nat.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 12:51

Hier waren de sterren een beetje te fel ;) maar ik heb van tevoren wel een mooie volle maan gezien die alles verlichtte hier.

Net zo gelachen, gingen even een andere waterbak naar de paarden brengen omdat de automatische niet genoeg druk had om het goed te doen.
Hadden hier in de wei nog een grote trog van 100 liter staan dus die staat nu daar.

Maar ze waren er erg blij mee. Ik was net te laat met filmen, maar de kleinste die stond er bijna in om te gaan rollen ofzo.
Dit was er nog vlak na:

Ook stond ze al bijna op de aanhanger, 1 voet stond er al op :D

Verder doen ze het erg goed tot nu toe.

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 14:44

Wat een geweldig dier is die vos! <3
Hier heb ik mini veulens die nog wel eens in bad gaan in cementbakken met water _O-

kristelhans, deze tijd van het jaar probeer ik pas eind van de middag te maaien.
Maar het is de hele dag al bewolkt en net kwamen mijn honden nog met natte poten binnen dus het zal vandaag nog wel niets worden. En ondertussen groeit het maar door...

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 16:06

Jaa, het gras gaat hard he, in de tuin maar ook in de wei zag ik vanmorgen! Dat is wel fijn na zo'n natte kwakkelperiode. Tot vorige week hadden we de paarden alvast op een hoger stuk land gezet omdat het vooraan gewoon echt te nat was maar nu, sinds vandaag hebben ze een stukje voor gekregen, nu werk ik weer wat naar achteren en wellicht groeit het voorste stuk nog even bij voor de winter zodat er niet zo 'kaal' uit ziet. :')

En eind van de middag maaien kan ook van de week wel een keer hoop ik. Hebben jullie ook alweer zoveel blad dat valt? Wij hebben om/in de tuin hele mooie hoge Elzen staan en die zijn alweer als een malle aan het 'verbladeren'.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 16:11

Elzen had ik langs de wei, was ik niet blij mee. Hier beginnen de beuken en eiken al.

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 16:13

Ja het geeft wel troep maar goed... even bladblazen en grasmaaien... :') En dan volgende week weer. :P

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 16:23

Stond vanmorgen ergens met m'n auto waar zoveel eikels tegelijk naar beneden kwamen dat het leek of ik beschoten werd :D
Hier gelukkig bij de paarden geen last van blad in de wei. In de tuin duurt het nog even, daar staan voornamelijk eiken en die verliezen hun blad altijd laat. En die gaan straks prima met de grasmaaier dus daar zit weinig werk in. Als het maar af en toe droog is.
Hazelnoten gaan wel heel hard. Heb al aardig wat verzameld.
Laatst bijgewerkt door MarijeR op 28-09-15 16:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 16:31

Hier al stukje baan afgezet voor de eikeltjes,valt nog mee maar zal eerdaags wel los gaan denk ik.
Blad valt hier ook nog mee.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 16:37

Ik heb vanochtend al 5 hoopjes eikels en blad op de PP-gang bij elkaar geveegd :D
Het blad zit er ook al aan te komen.
De wei (en de tuin) moet ik nog wel maaien, maar ik krijg hem gister niet gestart |o

AshleyM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 16:39

Zo 4 pagina's gemist en even terug moeten lezen om weer helemaal bij te zijn hihi.
Lijkt wel een groeps app hihi, jullie zijn volgens mij allemaal bekende inmiddels van elkaar? leuk :D

Ik moet nog een beetje wennen aan Bokt, maar begin het al te snappen.
Wel leuk om zo me hobby te delen er over te praten.
Ben verhuisd van het westen naar het oosten(sibculo,overijssel) dus al mijn (paarden) vriendinnen achter gelaten, en nu weer nieuwe vriendinnen opgebouwd maar helaas niemand die iets met paarden heeft :( ..
Leuk dat dit dan bestaat en ik een beetje meiden leer kennen.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 16:44

Zit ook in Overijssel :) Vlakbij Steenwijk.
Echt paardengebied hier :j

Jongens hebben gister de tuin gemaaid hier...alles weer lekker gemillimeterd en geferticuteerd :D

Lisa_vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 16:52

Het is mijn kleine teen....
Vrijdag tijdens het rijden waren 2 andere fjorden mee.
Die ene sprong opzij voor een plas en kwam schuin voor Hjala terecht, bedacht blijkbaar ineens dat Hjala niet leuk was, want ze haalde uit naar achter en daar zat mijn voet tussen.
Best knap eigenlijk ook nog wel als je bedenkt dat ik stalen neuzen aan had....

En idd de verhuisweek....
Lucky is er al. Kleine ventje staat in het stalletje en het gaat goed.
Vanmiddag aan het touw naar buiten geweest, want het stroomapparaat wilde niet... Zo balen... Accu wordt opnieuw geladen vannacht, maar vrees dat ik met spoed een andere ergens vandaan moet halen. Anders was Hjala vandaag ook al over gegaan.

Morgen wordt er hooi gebracht. O Dear... Soms loopt het allemaal soepel en dan zie je even door de bomen het bos niet.

Rust houden met pootje omhoog zou beter zijn zeg maar...

WhatsUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 17:06

Mooie foto's van de maan! Ik heb hem gemist, maar heerlijk geslapen, dus vond het niet zo erg.

Hier inderdaad ook (veel!) Elzen langs de wei en de bak, dus al behoorlijk wat blad. Paardjes zijn er gek op, grote eet zelfs uit de bomen. Bladblazen doe ik dus niet aan, daar heb ik stofzuigers voor :D

@Palousa: Haha, lekker beest. Die blijft trouwens lang onder water met z'n neus zeg, dat 'ie geen lucht tekort krijgt! :P

@Lisa: Auw, niet fijn! En idd best knap met stalen neuzen aan. Heb met een Enjoy the Ride ook een keer zoiets gehad, paard trapte precies op mijn beugel gelukkig, anders had er ook wel eens wat gebroken kunnen zijn.

@Ashley: Haha, ja soms gaan topics heel hard, dan weer wat minder. Je krijgt het gauw genoeg door :) Jammer dat je verder geen paardenvriendinnen in de buurt hebt!

AshleyM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 17:24

Ja denk het wel, het is al wel gezellig! leuk mensen hun ervaringen lezen. En fotos te zien

stefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 17:27

Wat een leuk topic, net gevonden!
Mijn merrie gunde mij vannacht blijkbaar ook een kijkje op de maan, ze vond weer eens dat middenin de nacht een extra hooivoerbeurt nodig was, retourtje stal in pyamabroek... (ze eet 's nachts wisselend weinig en veel) Maar zonder lenzen in zag ik niet zo helder en voordat ik bedacht om even een bril te pakken sliep ik alweer. Nou ja toch een glimp opgevangen :-).

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 17:37

Lisa...is hij gespalkt?

Ook een keer zo'n geintje gehad in de bak...mormel van een kind op een ongeleid projectiel van een pony even "showen" aan opa en oma hoe goed ze het wel niet deed.

Had haar al een paar x gewaarschuwd dat er niet voor niets bakregels waren en als ze zo doorging dat het fout ging.
Dat ging het ook,pony haalde uit met achterbeen...gelukkig vol tegen mijn beugel aan.
Heb haar toen op iets minder subtiele wijze verteld dat ze op moest waaien,reden verdorie met z'n 2en in een megabak en ze had mij al meerdere malen gesneden. -:(-

Ze is toen inderdaad opgewieberd :o

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 17:44

Gebruikt iemand van jullie ook een zeecontainer als stal?

AshleyM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 17:55

nope.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 18:07

Vroegah wel jaren gehad als stalling Kvulden; Een 40ft Highcube container, speciaal omgebouwd hiervoor...

En tjonge jonge wat gaan jullie rap hier zeg, welkom alle nieuwe binnenkomers, dit houd deze ouwe truus niet meer bij hoor, :D

Hier trouwens nog een import Overijsselaarster, vlakbij Hardenberg...

DoubleVv

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 18:08

Wij zijn weer een eindje verder. Tussen muren van de stallen zijn af. Nu de voorfronten nog en dan het traliewerk en duren en dzn kunnen de paarden in principe al erinAfbeelding