Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

DubbelFun

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 16:07

Kunnen ze ze niet voor je inkuilen ?? Dan blijven ze best wel een tijd goed.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 16:10

Idd inkuilen dan kunnen ze wel ff liggen

Ik lig ziek op de bank, t zette helaas nu eindelijk door :')

Kan mooi vogels kijken nu
Afbeelding

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 16:12

Beide beterschap... ik had afgelopen week last van maag en darmen, maar nu gelukkig weer opgeknapt.

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 16:23

Beterschap beiden!

Wij zijn weer thuis van weekendje weg.
De paarden hebben net al hun energie eruit gegooid op de wei. Lekker rennen en bokken haha.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 16:33

Beterschap beide.

Hier nog een zieke kleine meid.

gewoonmarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 20:19

Beterschap! Wij hebben vandaag eikels geharkt. En de paarden voor het eerst allemaal samen. Ging best goed op het grote land.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Voor de veiligheid en het stoppen met eikels eten even een draadje gespannen. 2 paarden zoeken ook steeds de eikels op. Geen idee waarom.

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 20:30

Ik heb vandaag de paarden laten wegen. De warmbloed weegt 640 kg en de IJslander 398 kg. Had de IJslander iets zwaarder ingeschat maar de grote had ik goed geschat.
Verder weinig gedaan want ik had nachtdienst.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 20:37

Gewoonmarie gaat het niet sneller om het met een bladblazer die greppel in te blazen?

Beterschap aan de zieken

gewoonmarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 20:51

Lynn_Nikita schreef:
Gewoonmarie gaat het niet sneller om het met een bladblazer die greppel in te blazen?

Beterschap aan de zieken

Daar zit geen greppel, beeld vertekend denk ik een beetje. Maar vraag me ook af of de bladblazer het wel weg blaast in het gras.

Maar ik kan morgen wel de bladzuiger proberen. Hoop dat ik een beetje tijd heb. Heb oproep dienst. (Vandaag ook, vandaar dat het niet klaar is) aan de hulp lag het niet :o

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 20:53

Als je een benzine blazer hebt krijg je ze wel weg, die op accu van mij is niet sterk genoeg

gewoonmarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 21:48

Ik heb inderdaad een accu bladblazer.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-23 10:05

De accu-blazer van mij krijgt ze iig niet weg. Ik moet de mini-wei hier ook nog doen, maar daar staat toch geen gras meer wat ik 'goed' kan houden.

Ze hoeven zich niet te vervelen zo te zien, er staat nog veel gras.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-23 10:35

Ijn bladblazer met accu redde het wel, maar ik liep achter met alles dus ook met eikels op de wei…… Fijn dat ze goed samen gaan Gewoonmarie. Wat een lief meisje heb je.

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-23 10:48

Zooo ook weer in het land der levenden (en op mn werk :') ) Op de een of andere manier zijn mijn weekenden altijd zo druk dat ik dan niet aan bokt toekom...

Beterschap voor de zieken
Zag nog een dikke sleep voorbij komen }>
Sneeuwplaatjes, bij ons lag er ook een goede 15cm, kon er mooi doorheen met mn zomerbandjes :+ Zal in ieder geval blij zijn als het weer weg is

Hier ook drukke weken, 32 uur werken, 2 kleine kinderen, studie, paarden en overige beesten, man eigen bedrijf en een huis wat al jaren geen onderhoud heeft gehad dus ook wat werk vraagt...
Zouden mijn weekenden daarom zo vol zitten :')

Stephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-23 11:11

Dankjewel horsii Marjan en Boemel :D

Beterschap voor de zieken, t gaat nog steeds wat rond dus :(:)

Hier gelukkig geen eikels. Lijkt mij een irritant klusje :\

Spottedpony succes met de drukte. Wat studeer je? Is dat voor omscholing?

Zometeen met de pup naar puppycursus. Volgens mij is dat de laatste les voordat ze naar de basiscursus mag. Heb een paar lessen gemist, maar we oefenen thuis ook goed door dus ze doet het fantastisch *D *\o/*

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-23 14:32

Lijkt me zo leuk om te oefenen met puppy's.

Huisgenoot heeft een nieuw 'speeltje'; een Flir warmtecamera die je onder je laptop of smartphone kunt hangen.
Ook handig om te zien of je paarden nergens een rare/onduidelijke ontsteking hebben :)

Boon staat hier (met halve halsdeken) voor de staldeur te eten. Beeld is mooi egaal warm in de benen/voeten, koud op het hoofd, onder de altijd openstaande hals en het plekje op de kont waar de deken ook meer kontakt maakt met de buitenlucht.

Afbeelding

En Jasmijn zonder deken heeft het zo te zien ook warm genoeg :)

Afbeelding

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-23 14:33

Ik studeer nog voor docent biologie, als omscholing inderdaad, werk nu al wel een aantal jaar in het onderwijs als technisch onderwijs assistent (hiervoor in de weg- en waterbouw)
Ben ook al een tijdje bezig met mn studie, 2 kinderen tussendoor krijgen is niet erg bevorderlijk voor je studieloopbaan, maar heb het nu lekker te pakken qua motivatie

Stephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-23 14:59

Wat een leuk speeltje! Vind het soms wel lastig te beoordelen wanneer je de deken er op of eraf doet bij seizoenswisseling. Zo’n speeltje zou daar goed bij kunnen helpen. Heb dit jaar geen een onder een deken, maargoed, heb ook niet geschoren en rijd momenteel niet. Heet dat aparaatje Flir?

Oh wat leuk spottedponie, fijn dat je nu ook lekker gemotiveerd bent. is het einde al in zicht? Ik ben zelf vorig jaar ook van industrie veranderd. Erg spannend vond ik dat! Ik heb dat met zelfstudie en praktijk oefening gedaan. Na zo’n anderhalf jaar de stap gezet en ontslag genomen bij mijn destijds vaste fulltime baan in de journalistiek. Ik heb er nog geen dag spijt van gehad. *\o/*

Puppy cursus was super leuk en we gaan volgende week door naar de basiscursus. Hier moest Enya de voorpoten op het bakje zetten. Deed ze mooi! Afbeelding

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-23 15:28

Interessante studie Spotted pony
Wanneer verwacht je klaar te zijn?

Mooi speeltje DubbelFun.
Groot verschil in de temperatuur van de benen tussen Boon en Jasmijn. Ik zou zelf verwachten dat koele benen beter zijn.

Knappe pup Stephanie.

Ik ben toch wel veel bezig in mijn hoofd met het onderzoek van Tess op de kliniek as donderdag.
Ze is nu een ruime week licht onregelmatig, maar volgens mij is ze in staat met een gebroken been nog licht onregelmatig te zijn, want ze is bikkelhard voor zichzelf. :( En daarom heb ik er helemaal geen goed gevoel over. Ik houd er rekening mee dat ze niet meer als rijpaard kan dienen. Hopelijk kan ze als het tegenzit nog een mooi leven hebben als fokmerrie.
Ik vind haar zelf wel een mooi type.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Maar, misschien ben ik bevoordeeld omdat het mijn eigen paard is. :D

Merk dat mijn concentratie op mijn werk niet al te best is. En het is knetterdruk, dus helemaal niet handig

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-23 15:51

@boemel: ik snap wel dat je je nu moeilijker kunt concentreren, maar meer als het beste er van hopen kun je nu niet doen. :(:)

Bij Boon zie ik graag een goede/egale doorbloeding in de benen, want met koud weer kan een slechte doorbloeding leiden tot CIL (Cold Induced Laminitis). Ze is al redelijk gevoelig op de hoeven, dus daar ben ik wel bedacht op.

@Stephanie: leuke pup!
Flir is de merknaam en die hebben heel veel modellen warmtecamera's.

gewoonmarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-23 16:35

Handig zo’n apparaat DF.
Ik vind het een mooi paard boemel. Maar technisch gezien heb ik geen verstand van Friezen, en wat ze daar graag zien in de fokkerij.
Maar laten we een beetje hoop houden dat ze gewoon goed komt.
Leuk Stephanie, is het een aussie? Ze lijkt op onze hond. Afbeelding

Ik heb de bladblazer geprobeerd maar dat is niet gelukt. Die laat de eikels liggen. Ben nu met de trekker naar achteren gereden en 2 keer de kiepbak volgeschept. Ik denk nog 2/3 x dan is dat land wel klaar.
De loonwerker is vandaag begonnen met de paddocks. *\o/*
Afbeelding

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-23 16:44

Leuke honden! Wij hebben er ook twee merles, halve stabij met een kwart aussie

Afbeelding

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-23 16:46

Lekker bezig aan de paddocks! Is hier ook nog een wens, maar alles op zijn tijd...
Boemel, ik snap je angst, ik zal voor jullie duimen dat het goed kan komen, mooi paard is het!
Stephanie jouw pup <3 , ik vond het ook erg spannend om mijn toen vaste baan op te zeggen maar beste keus ooit geweest...

Ik verwacht schooljaar 23/24 af te studeren, en ik heb de hele tijd geroepen dat ik er dan een dikke streep onder zet, omdat het toch wel erg zwaar is soms... Maar soms bekruipt me toch het gevoel om mijn Master er nog achteraan te doen :Y) }:0

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-23 16:59

Ik vind dat Merle wel een bijzonder kleur, maar dacht dat honden met Merle ook altijd blauwe ogen hadden ??

@gewoonmarie: dat is mooi geel zand in je bodem (heb ik hier op de Veluwe ook al zitten er soms wel wat grindlagen in verwerkt).

Stephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-23 17:51

Oh wat naar Boemel, maar de afspraak staat al. Je kan nu toch niets anders dan de keuring afwachten. Dus extra stressen heeft geen zin :knuffel: . Mijn fokmerrie is ook afgekeurd. Heel poedersuiker wanneer je de conclusie krijgt, maar als de merrie bij het stamboek goedgekeurd is en er geen erfelijke narigheden zijn is er nog steeds een gebruiksdoel. Ik duim voor je dat het meevalt. Soms stressen wijzelf ook te veel om iets kleins….
Al snap ik je gevoel wel hoor. Mijn fokmerrie ook helemaal door de molen gehad en een 1,5 jaar revalidatieprogramma achter de rug. Intensief, maar ben blij dat ik het voor haar gedaan heb. Ze is overigens pas goedgekeurd bij het stamboek na haar revalidatie. Dus er is altijd hoop *\o/* .

Ja gewoonmarie. Dat heb je goed gezien! We hebben twee ausholes _O- . Die van jou is ook leuk <3
Vorig jaar hadden we een nestje met Sona en daarvan hadden we een gehouden. Maar die is met 3 maanden ontsnapt en rende de weg op… ;( we misten het zo erg dat we Enya uit Zwitserland hebben opgehaald. Hadden we heel erg mazzel mee want ze was eigenlijk al verzegd… Aussies zijn echt lastig aan te komen in Nederland. Meestal sta je 1-2 jaar op een wachtlijst. Onze eerste Aus hebben we 2 jaar op gewacht.
Afbeelding

Mooi begin van jullie paddock! Dat wordt straks genieten. *\o/*

Komen ze uit hetzelfde nest Mooney? Wel allebei net een tikkeltje anders. Je ziet vooral bij de rechter echt vachtstructuur van de aus. Schattige bekkies <3

Ach spottedponie dat zie je tegen die tijd wel. Voor hetzelfde rolt er direct een fantastische kans voorbij… je weet maar nooit -:)