Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
boemel schreef:Lynn_Nikita schreef:zitmaaier met een strooikarretje erachter
kalk en mest kan ik zo strooien en onkruid en te hoog gras wat ze niet eten maai ik af
wei was 8000m2 ( nu minder en doe ik het meeste met de hand)
Klinkt handig!
En hoe doe je de rijbak/paddock?
boemel schreef:Hoe houden jullie het weiland en de bak netjes?
Zat al een beetje te kijken naar minitrekkers en krachtige zitgrasmaaiers.
We hebben natuurlijk maar een totaal perceel van 6500m2, dus een enorm apparaat hoeft er niet te komen, maar alles met de hand doen, lijkt me ook best pittig.
Akshay schreef:Hier heeft mijn vriend, gelukkig, een oude trekker aangeschaft. Inmiddels een frontmaaier, een hooi schudder, een hefmast en een grondbakje eraan.
Het is een kleine International (en meer weet ik niet, wel met cabine in elk geval, dat wilde hij/we wel perse)
[ [url=m/ZHJebX.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ik ben benieuwd hoe mijn stuk er straks bij ligt...het was niet het ideale seizoen om hierin te gaan rijden, maar helaas zaten we ook aan de gemeente deadlines vast dus ''het moest maar''.
@lorette, wij hebben in verband met teveel plantengroei de toplaag laten afschrapen. Die laag was niet ''kaal'' meer (meer lichtbruin aan het worden ivm humus/voeding erin) dus het was een blijvend ''probleem'' geworden.. Wel heel veel aan gehad! Daarna waren het slechts sporadisch wat polletjes, en die kregen we eruit gesleept met de grasmaaier en een stuk gaas erachter (de trekker kon niet gedraaid komen in mijn zandbakje)
_Lorette_ schreef:Ik zoek tips voor de aanschaf van een minitrekker! Na de ervaringen van Jade ben ik bang geworden.
Ik sleepte ook met auto + pallet, maar dat voorkomt niet dat er gras in de bak groeit. Het moet juist losgetrokken worden. Daarnaast zou ik zelf graag kunnen bloten.
_Lorette_ schreef:Ik zie zelden meer dan 16 pk als ik naar advertenties kijk.