Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 14:41

[***] schreef:
Monmaster schreef:
Ja ik heb ook een ritje in de planning, maar zou willen dat het eerst droog werd.... hier miezert het al de hele ochtend.

Jep! Hele ochtend regen en miezer.

Heb net even mijn puppypaard gelongeerd, maar verder doe ik lekker niks. Beetje op de bank hangen (gisteravond laat geworden en een glas witte wijn teveel gedronken :o ), houtkachel lekker opstoken en mandarijnen eten :D .

Lynn dat heb ik ook aan mijn voeten en in mindere mate aan mijn handen. Wist niet dat er naam voor was. Het is in ieder geval erg vervelend en pijnlijk.

Altijd net dat ene glas teveel.
Het heet syndroom van raynaud Google maar eens

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 14:49

Ja, ha, ha! We zaten zo gezellig na te kletsen (waren uit eten geweest met onze boerenbuurman) en toen dacht ik; ah, doe mij nog maar een glaasje..... Dat moet ik nu bekopen met een brak gevoel.

Ik ga zeker even googlen. Ik heb ook vaak in mijn hielen van die witte plekken. Zit dan gewoon totaal geen gevoel meer in. Als ze weer wat opwarmen dan worden mijn vingers vaak ook wat dik. En vooral rood!

Monmaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 18:20

Nou ik ben toch gegaan.... 1 1/2 uur weg geweest en toen nog gefietst met mijn jonkie
Afbeelding
Het was de eerste keer langs de weg... ik word saai: weer zo braaf zowel in draf als stap.
Oja, en voor wie nu in verwarring raakt... er is 30 cm van mijn haar af sinds twee weken.

Foreverkliek

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 21:44

Staat je leuk monmaster!

Nee fabster, maar met haar gedrag heeft twix dit weekend haar eigen glazen ingegooid. Sinds de laatste keer heb ik er geen zadel meer opgehad. Rug helemaal nagevoeld maar daar geeft ze geen enkele reactie op. Ook met borstelen reageerde ze nooit terwijl kliek ooit bijna door zijn benen zakte toen er bij hem een spier niet goed was. En ik ben echt niet voorzichtig geweest.
Gister was ook met wandelen dat ze liep te klieren niet onder het zadel. Vandaag wilde ik eigenlijk met kliek naar het bos maar het regende hier eigenlijk net te hard dus ik had bedacht hem te laten springen. Daarna dus ook twix maar even aan de longen over de balken. Sprongetje wat ze linksom probleemloos doet, doet ze rechtsom in draf ook maar in galop niet. En dan ook gelijk naar me toe draaien en omhoog komen. Ja echt heks??? Ik heb een longeerzweep in mijn andere hand domme doos! Om jullie gerust te stellen, ja ze leeft nog, nee ze is niet gewond (behalve haar ego misschien een beetje ~~}> ), en ja ze is over de sprong heen gegaan en zelfs nog een fractie hoger en breder. Maar ik weet in ieder geval nu wel echt heel zeker dat ze me aan het uittesten is. Let the games begin.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 22:02

Rechts geen galop kan duiden op problemen in de blinde darm. Had (heeft) Caj ook. Zij heeft een schimmel. Zijn we nu mee bezig. Maar zou ook iets anders kunnen zijn. Uitprobeten kan, maar specifiek op 1 kant in een bepaalde gang, vind ik altijd verdacht. Laarakker zit bij je om de hoek....

Foreverkliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 22:45

Met loswerken galoppeerde ze prima, problemen ontstonden pas toen er een kruisje stond. Later met steil en oxer ook niets aan de hand.

Maar ik hou je tip wel in gedachten. Op het rechterbeen kan ze ook nog wel eens narrig reageren al heb ik het vermoeden dat dat samenhangt met hengstigheid. Vanaf volgend voorjaar wil ik haar aan de supplementen hebben om dit iets beter onder controle te krijgen dus dan kan ik goed testen of die gevoeligheid er dan uit is. Ervan uit gaande dat ze me tegen die tijd weer laat rijden :P

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 23:08

Caj galoppeert los ook goed op rechts, maar rijdend niet. Al problemen met een aantal zadels gehad op rechts. Het is lastig zoeken altijd. Inderdaad gewoon in je achterhoofd houden. Wie weet is het niks, wie weet is het wel wat.

Wil je supplementen niet eerst laten uitzoeken, wat ze nodig heeft?

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 10:43

Gisteren voor het eerst in mn eentje met Stef weg geweest. Vond het best spannend, had ik nog nooit eerder gedaan. Maar nu Rachel weg is moet ik wel wil ik hem houden. Dus gewoon gedaan. Ik moest hem uit de wei met IJslander hengstjes vangen, dat vond ik ook al spannend. Maar dat was helemaal geen probleem, meneer hoorde mij roepen en kwam in volle galop op me af gestormd, sliding stop vlak voor mn neus <3
Daarna geborsteld (voor zover mogelijk met zijn teddybeervacht), opgezadeld en weggereden. Hij was super braaf. Beetje dansen toen ik langs de grasmaaier van de buurman moest, maar daarna liep hij als een klokje. Een dikke twee uur gereden. Dat had ik even nodig.
Afbeelding

zoefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 10:46

Zaterdag een kort stapritje gedaan. Brrrr ik dacht dat die witte voeten die bij het opwarmen pijn doen wintertvoeten/handen zijn. Dat je ze vooral niet voor de kachel mag opwarmen ect.
Gistermorgen samen met de kuds naar jim in het mec maastricht, dat was geweldig. Race met shetlanders enzo enorm leuk. De jongste wilde zelfs op een paard zitten (voelt wel raar om daar 20 minuten voor in de rij te staan terwijl meneer thuis nooit naar de paarden omkijkt)

Abbeybleus wat fijn dat je zo lekker gereden hebt

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 11:43

Wat heerlijk AB! Leuke foto van een braaf peerd en blij baasje dus! :j

Zoefie; :') Haha!

Iemand vroeg of ik zin had in werken. Ja en nee. Haha, wel leuk om weer met collega's en mijn studenten te zijn maar er is veel veranderd en moet echt weer wennen denk ik. Vorige week 2 x geweest om wat voor te bereiden en wat te wennen aan al die prikkels maar dat was best pittig. Vanaf april thuis gezeten en we wonen in de the middle of nowhere en ik hou wel van een beetje kluizeraren zeg maar dus het was wel even 'BAM' in your face.. :') Plus dat ik me nooit verveel thuis. Maar ik ga maar 2 dagen werken, heb een jaar betaald ouderschapsverlof opgenomen dus ik mag niet klagen he. :x

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 11:50

Lekker Abby! Goed dat je weer op pad bent!

2 dagen werken is niet slecht. Maar dat kluizenaren ken ik wel. Kom alleen nog te paard mijn erf af, geloof ik... :+

Paarden van een ander zijn altijd leuker dan die in de tuin, Zoef...

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 11:52

Lekker he, dat kluizenaren haha! We krijgen wel veel aanloop hier dus veel sociale contacten en we gaan ook wel op pad maar ik zit toch het liefst thuis.. als je me dat als wilde student in Amsterdam had verteld 15 jaar geleden had ik je uitgelachen. :')

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 12:13

Hier is " thuis" ook altijd wel wat te doen (niet alle wei is aan huis, soms moet ik naar de bouwmarkt etc) maar proberen ook het sociale wel een beetje bij te houden idd. Zo hebben we elke week een uurtje in de kroeg hier in dorp.

Werken als in met een contract ergens bezig zijn mis ik soms weleens een beetje, en dan vooral voor het ritme.
Nu is er ook genoeg werk, maar als ik de ene dag geen zin heb dan schuif ik het gewoon door naar de volgende bijvoorbeeld. Of als ik om 15.00 pas honger heb, ga ik dan pas eten en niet "verplicht" om 13.00 bijvoorbeeld.

Maar dat zal ook wel weer anders worden als hier alles op de rit is en we echt weer gaan werken om geld te verdienen ;)

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 13:56

Vandaag dan weer even sociaal gedaan. En dan bedoel ik iets zonder paarden... :+ . Met vriendin en de honden naar de Galderse Meren geweest. Was heel bizar. Echt mist boven het water, alsof er rook vanaf kwam. Je verwacht elk moment de Vliegende Hollander ineens boven te zien komen.... := Afbeelding

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 14:22

Jack sparrow wel gezien? ;)

Foreverkliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 14:35

Goed gedaan abbey!

Mist boven het water is mooi. Boven de weilanden trouwens ook. En in het bos.

Twix wil ik alleen op een supplement hebben om haar hengstigheid wat handelbaarder te maken. Heeft ze altijd gehad vertelde de fokker. In augustus _-:(

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 14:38

Heerlijk plaatje Abby. Op naar vele veilige kilometers... +:)+

Fabster heeft lekker gewandeld :j

Edit: beetje jammer dat de fokker daar in augustus pas mee kwam. Hopelijk vind je een supplement die de scherpe randjes er vanaf haalt.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 14:40

palousa_boy schreef:
Jack sparrow wel gezien? ;)

Was t maar waar.... :9

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 14:41

Natalie36 schreef:
Goed gedaan abbey!

Mist boven het water is mooi. Boven de weilanden trouwens ook. En in het bos.

Twix wil ik alleen op een supplement hebben om haar hengstigheid wat handelbaarder te maken. Heeft ze altijd gehad vertelde de fokker. In augustus _-:(

O beetje jammer dat je dat nu pas hoort. Maar eh....Laarakker? Heb je meteen alles.

Foreverkliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 14:44

Ik hou hem nog steeds in gedachten!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 15:05

Monnikspeper nathalie36? Werkte bij lona erg goed om het heftigste van haar hengstigheid af te halen, moet je wel het hele seizoen geven dan hoor en minstens een maand van te voren mee beginnen...

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-16 15:44

Monnikspepwr hoor ik ook goeds over. Kyra heeft puur brons gehad. Als je echt drastisch wilt is regumate een idee.

Mooieplaatjes abby en fabster!

Hier Lola ookmaar weer eens niet in orde, nog meer dekengedoe, zucht. Maargoed, als dat beter voor ze is..

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 16:32

O ja, helemaal vergeten te melden. Afgelopen weekend zijn we begonnen met het plaatsen van de permanente afzetting van de wei achter het huis. Vanwege de asbest en zooi waren we daar nog niet aan begonnen, want ja, echt veel zin heeft het niet want we kunnen het maar half afmaken. Maar goed. Aangezien de asbest nog wel even zal gaan duren (nu weer in gevecht met de rechtsbijstand of we wel of niet een zaak hebben) en ik toch graag de schapen en Stef aan huis wil hebben, toch maar een beginnetje gemaakt. De palen staan. Over 2 weken als de palen goed gezet zijn gaat het gaas erop. In de tussentijd even kijken welke ophanging ik wil voor de schrikdraad. Het zijn robinia palen van ongeveer 1,20 hoor, daar komt aan de buitenkant schapengaas tegenaan en aan de binnenkant op 1,20 een schrikdraad. Ik wil de draad graag iets naar binnen stekend hebben zodat Stef niet zomaar met zn lompe poten door het gaas stapt.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 16:38

Draadje eronder ook nog, denk ik. Was robinia niet giftig? Daar wil je geen knagend paard aan.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 17:04

De draden met afstandspaal op 2 hoogtes zodat hij niet te dicht bij de draad kan komen. Blijft Stef alleen of komt er ook een shetje oid voor gezelschap bij, ook meteen rekening mee houden met de hoogte ( nou ja, vooral laagte) van de draad. Komt de paal 1.20 boven de grond of is het totaal 1.20? Houd er rekening mee dat een paal nog 1/3e de grond in moet dan zou het op een hoogte van 80 cm komen te staan