Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Hilary schreef:Ohjajoh, heeft ze dan een opgeblazen buik? Beetje skippybal-achtig? Onze KWPN'er had dat ook; bij controle bij Laarakker bleek ze schimmel in de darmen te hebben. Inmiddels krijgt ze Microcomp waardoor het hele bolle er wel af gaat. Als ze haar hooibuik heeft weggewandeld, blijft er een mooi gevulde merrie over, i.p.v. een wat opgetrokken buik met een hoog zittende skippybal.
ohjajoh6 schreef:Hilary schreef:Ohjajoh, heeft ze dan een opgeblazen buik? Beetje skippybal-achtig? Onze KWPN'er had dat ook; bij controle bij Laarakker bleek ze schimmel in de darmen te hebben. Inmiddels krijgt ze Microcomp waardoor het hele bolle er wel af gaat. Als ze haar hooibuik heeft weggewandeld, blijft er een mooi gevulde merrie over, i.p.v. een wat opgetrokken buik met een hoog zittende skippybal.
Ja!! Zo is het exact Hilary!
Moet je dit dan de rest van haar leven bij blijven voeren?
Want hoe gaat dat precies in zijn werking, als ik vragen mag?
Las iets over dat je het als kuur moet geven met een stopweek ertussen?
En DD, ik zat nog even naar de bloedtest te kijken, maar volgens mij is grotendeels getest wat jij opnoemde, maar niets wat vitamines of mineralen betreft.
Oh wat ben ik nu al weer opgelucht, dat ik even tegen jullie heb aan lopen zaniken zeg!
Hier kan ik wel wat mee, hoop ik. Dank jullie wel...![]()
Monmaster schreef:Abby in de ijslanderwereld zeggen we dat de ruiter niet zwaarder dan dan 20% van het paardengewicht mag zijn, inclusief zadel.... Het zou dus kunnen zijn dat het net te veel is voor hem.
ohjajoh6 schreef:Die Detox is ook van phytonics Fabster? Want ik las bij de Hoek idd zoiets, dat zij zeggen dat zij de microcomp alleen verkopen na consult, wat ik dan weer een tikkeltje apart vind, want het is volgens mij vrij verkrijgbaar...
Azmay schreef:Monmaster schreef:Abby in de ijslanderwereld zeggen we dat de ruiter niet zwaarder dan dan 20% van het paardengewicht mag zijn, inclusief zadel.... Het zou dus kunnen zijn dat het net te veel is voor hem.
Voor andere rassen vaak 10-15% toch?
Die schimmel in de darmen, hoe valt dat te testen? Ik verdenk mijn 9 jarige als ik jullie zo hoor.
Fabster schreef:Laarakker test dat. Worden geen biopten of bloed genomen ofzo gaat met de Lechner Antenne (heet dat ding zo?).
10% lijkte sterk. Mag ik met mij 57 kg ook niet op mijn fjord zitten. Als dat echt is, snap ik wel dat er partijen zijn die rijden op een paard helemaal af willen schaffen wegens dierenleed. Dan is bijna iedereen te zwaar voor zijn paard. Zou ik alleen oo mijn Belg mogen. De rest is allemaal rond de 500 kg.