Het Paarden-aan-huis-tips-topic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Foreverkliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 15:14

Hier zijn de foto's! Ben ook nog ruim het bos in gegaan voor ik ze nam vandaar dat het even duurde. Plat is het hele geval minder dan een meter hoog maar rechtop is de mast 4,5 meter. De bak is 16x32 maar aangezien ik hem voornamelijk als paddock gebruik en er grondwerk in doe is dit ruim voldoende licht. Als je serieus wilt rijden zou ik er op elke korte zijde 1 plaatsen maar daarvoor ga ik wel naar de club. Hoop dat jullie voldoende kunnen zien, bij vragen hoor ik het wel!

DoubleVv

Re: Het Paarden-aan-huis-tips-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 15:23

Caily. Bedankt is zeker zeer gezellig en rustig. Zijn druk aan het verbouwen aan de droom. Ja dat klip een 1.5 paards ifor williams en ik zal zo zeggen ik wil niets anders meer. Super wegligging en comfort voor de paarden. Als het budget het terug toelaat gaat deze weg en komt er een 2of3 paards ifor williams.

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 15:24

Natalie, ik zie geen foto's! :P

Foreverkliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 15:42

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Hoop dat het nu wel gelukt is. Ben gelukkig handiger met paarden dan met techniek!

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 15:43

Jaa, ik kan ze zien! Wat een handig systeem, dat laat ik vanavond even zien aan mijn vriend (die niet handig is. :') ) En wat een leuk paardenhoofd op de laatste foto!

Foreverkliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 15:48

Dat is Esra! Maffe kruising het was ooit een stekelharige vos maar over een jaar of 2 is het een schimmel :P

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 15:50

Oooo...slagboom idee,niet verkeerd zeg +:)+

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 16:08

Maffe kruisingen zijn leuk! :)

Ik ga mijn vriend morgen opdracht geven (als ik op mijn werk ben) om de bak te slepen en te kijken naar een constructie zoals hierboven. Hij heeft het wel druk volgens mij maar dit moet gewoon. :')

Vanmorgen overigens zalig gereden, wat een lekker weertje was het zeg! Paarden net van het gras gehaald en in de paddock gezet, ze zijn hun voerbakken aan het uitschrapen. :P Op zo'n dag als vandaag heb ik nooit zin om te gaan werken op maandag. Net wel alle toetsen die ik morgen moet geven klaar gezet..alleen nog even printen morgenochtend (deze kunnen niet online) en dan is dat ook weer klaar. Nu lekker met de peuties omhoog met een boek op de bank. Of Netflix. :P

Foreverkliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 17:52

Vanmorgen ook heerlijk gereden idd, met de ruin dan, begon relaxed en lekker en toen op het allermooiste snelle galop pad in dit bos waren ze een groep schapen aan het verplaatsen (volgens mij gewoon heen en weer over het pad, het stond al helemaal vol met pootafdrukken), en dit moest schijnbaar door gillende kinderen gedaan worden
Ik heb de hei weet vanuit hele andere hoeken gezien zeg maar.
Daarna andere ruiters gewaarschuwd voor wat ze tegen zouden komen waarop die besloten om te draaien, een van die paarden vond het geen goed idee en flipte, dus ik die van mij maar als noodrem op het pad geparkeerd . Daar wordt hij niet rustiger van maar het leek me beter dan het alternatief waarin we met z'n allen ongecontroleerd door het bos zouden kletteren.
Tegen het einde van de rit paard weer rustig, kom ik op de weg nog een groep motorrijders tegen die me niet op tijd gezien hadden vanwege een bocht in de weg. Halverwege die groep begon een van de motoren te sputteren of weet ik veel, gek geluid in ieder geval, paard weer recht overeind.
Kon hem geen ongelijk geven ook.
Hij is in ieder geval zijn energie kwijt en ik weet weer waarom dit een sport genoemd wordt
Rest van de middag zwaar in relax modus gestaan

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 18:06

Wat een heerlijk weer vandaag zeg. Ben met een lesklantje van mij die bijna nooit buitenrijdt omdat ze haar omgeving nog niet zo goed kent en dus ook bijna niemand kent om mee te gaan rijden een buitenritje gaan maken. Andor was zoo braaf dat zij het ook vertrouwde om voor de eerste keer buiten een galopje te doen. Zo trots op mijn knollie!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 18:22

Hier ook een heerlijk ritje gedaan en even wezen buurten bij Fam. Kabouter:)
Afbeelding

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 18:27

Als ik zulke foto's zie van buitenrijden,vind ik het altijd zo jammer dat ik niet meer rijden kan...

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 18:49

Dat is zeker jammer. Zelfs geen rustig stapritje meer ??

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 18:54

Cool! Hier ook veel paddestoelen gezien :)
Afbeelding

Ik wil volgend jaar weer een TREC wedstrijd organiseren, volgende week achter een accommodatie aan en ben vandaag al even in de omgeving gaan rijden :)

Daarna eerst nog even gaten op het pad bij stal staan vullen en nog even bij mijn moeder met de afrastering bezig geweest. Die krijg volgende week drie shetlanders te logeren en onze afrastering was niet helemaal voorbereid op zulk klein spul :P Extra draad onderlangs getrokken zodat er straks stroom op kan. Kwam alleen isolatoren tekort. Ze hadden alleen nog maar verroeste oude en die krijg je dus echt niet meer in een paal gedraaid >;)

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 19:07

DubbelDun schreef:
Dat is zeker jammer. Zelfs geen rustig stapritje meer ??

Nope, opstappen is al een probleem en zoveel pijn met zelfs stappen of erop zitten, dat het helaas niet meer gaat. Rijd al 2 jaar niet meer, maar als ik zulke mooie foto's zie, dan mis het het pas echt.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 19:58

Zammie :(:) snap je wel...ik heb dat ook.Heb dan wel de mazzel dat ik nog een paar x per jaar er even op kan stappen.

Het weer was vanmorgen wel erg mooi met de zonsopkomst.Ik houd erg van dit type licht <3

Even spammen...onkruid en spinnewebben zijn altijd zo mooi met dauw en tegenlicht.

Afbeelding

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 19:59

Mooi zijn ze zeker :D

WhatsUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 20:35

Vandaag ook eindelijk weer eens een ritje gedaan, was alweer zo'n 4 weken geleden. Madam had er erg veel zin in en het was maar een klein rondje, dus we waren gauw weer thuis :') Wel super lekker zo in het zonnetje!

Wat een heerlijke bosfoto's! :D Wij hebben hier alleen asfalt en polder -O-

Oh, die lichtmast, wat een goed idee! Ook maar eens aan (niet handige) vriend laten zien :P

@chasey: Gefeliciteerd met je nieuwe huis! Zo te horen en zien nog een hoop werk, maar daar heb je dan straks wel veel plezier van.

Lisa_vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 22:50

Oeh allemaal lekker Bosrit foto's!
Heerlijk!
Hier helaas uitgeschakeld.... Gebroken teen... Balen.... Echt balen...
Het is de verhuisweek....

Lucky is al gearriveerd. Net nog een keer wezen kijken. Hij staat in het stalletje en is mooi rustig.

Chasey: gefeliciteerd! Klinkt als een gave uitdaging

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 07:01

Lisa, ieh, hoe heb je je teen gebroken? En dat paardje, wat koddig! <3

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 09:00

Auw!!...niet fijn...welke teen geknakt?

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 09:22

Ik val ook maar even binnen, handig die lichtmast, Als er dan een lamp kapot is dan kan je hem zo vervangen. Als gingen die bij ons, bij mijn oude huis altijd kapot door het heen een weer slingeren van de wind, daar heb je als hij plat ligt ook geen last meer van.
We hebben bij het nieuwe huis op de korte zijdes twee lampen, die worden steeds feller naar mate ze branden.

Op moment rijd ik zo vaak ik kan en ivm kinderen zijn dan lampen vrij onmisbaar. Word binnenkort lid van de club hier in de buurt, dus dan kan ik kijken of ik daar in de winter een keer kan rijden als de bak hard is. Dat je bijvoorbeeld zondagochtend lekker vroeg een keer gaat en in de les meerijd. Voor de winter is het dan twee keer, helaas, maar is niet anders.
Longeren kan vaak dan nog wel.

Oeh, auw.. teen kapot #)

Hier trouwens 10 aan huis en nog 3 in de weide staan. Twee ervan staan te koop, gewoon door tijdgebrek. Mijn vriend heeft een 4 span, ik heb mijn kwpn merrie hier waar ik op rijd en een van de paarden van het 4 span. Hij rijdt voornamelijk dubbelspan nu hoor. Er staan nog twee pony's die staan altijd samen in de box, van de kids.
In een grote merriebox staan beide voorste paarden van het tweespan ook samen in.
We hebben een stuk weiland opgedeeld in stukken en daarbij kunnen ze altijd langs het zijpad naar voren komen, waar ze dus kunnen drinken, een drinkbak die werkt op een zonnepaneel.
In de winter staan ze toch binnen en de leidingen zijn verwarmd dan.
En aan huis, dus gewoon toegang stroom voor lampen e.d.

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 09:27

Druk weekend gehad en ik heb gelijk weer 5 pagina’s gemist :+

Marije leuk plekje heb je! Ik zou denk kijken naar rubber tegels.

DoublevV jij hebt ook een mooie plek zeg!

Chaesy gefeliciteerd!!

Heerlijk die foto’s van het buiten rijden…

Ik las iets over wedstrijd rijden, gezien ik om het moment helemaal niet rij dus ook geen wedstrijden voor mij. Maar ik ben nooit echt een wedstrijdruiter geweest al zou ik dat misschien wel willen, ik ben er fanatiek genoeg voor. Want als ik rij, dan train ik ook wel 6 dagen per week serieus. Ik kan ook niet wachten om het rijden met mijn jonge paard eindelijk echt serieus op te pakken. Endurance lijkt mij trouwens ook heel leuk om te doen.

Verder las ik het een en ander over winter en ijzers. Winter wil ik nog even niet aan denken hoor! Hier mijn oudje die hoefbevangen is geweest voor wel op ijzers, equilibrium met zooltje. Daar doet ze het super op :) Andere 2 blootvoets gelukkig.

En verlichting in de bak, daar moet ik binnen niet al te lange tijd ook iets op gaan verzinnen maar we zijn er nog niet over uit.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 09:28

@lisa: jeetje, dat komt wel heel verkeerd uit. Hoe is dat zo gekomen ??
@eland: welkom. Flink wat paarden heb je onder je hoede :)
Ik heb vroeger bij IJsbrand C. gelest en nog op zijn oude krack Paledo gereden :)

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 09:48

Scheelt dat het ook de hobby van mijn vriend is en die ook nog eens handig is. Daarnaast hebben we vrij veel spullen zodat het makkelijk is.

We hebben een verrijker, daar kunnen dus klemmen op zodat je een pak kuil makkelijk kunt verplaatsen, Dan hebben we een quad en kar, daar zet je dan een pak op en kan je zo het land in rijden om bij te voeren.
Voor het uitmesten hebben we ook nog een bobcat, je kunt bij ons de voorkant van de boxen open doen, zodat je zo met de bobcat er in kan rijden en kan opscheppen en wegrijden. We strooien altijd op en naar verloop van tijd mesten we zo dus een keer uit. Dan hebben ze altijd een heerlijk bedje, ik maak het altijd vlak en dan gooi ik er een half plak stro overheen, kunnen ze ook nog heerlijk aan knabbelen als het kuil/hooi op is.
En de mest, mag idd hier over het land heen van een buurman die boer is en onze verreiker vaak gebruikt. Er is een fiets en een verreiken en dan zie je wel wat er thuis staan :Y) Als de fiets er staan en je hebt de verreiken nodig fiets je even naar de buren.

Voor mennen hebben we de mazzel dat hij vaak ene jaar gras is en andere jaar aardappels worden verbouwd en we dan met de paarden wel in het land mogen rijden inclusief proppen, want het word toch omgehaald later. Kan je heel mooi oefenen en ook met mennen heb je heerlijk de ruimte dan. Land is vlakbij dus kindjes mooi slapen, deur dicht en babyfoon in de zak (4km bereik). In de winter kan dat natuurlijk niet.

Wat leuk DD, wij hebben twee van ' een' stal C.hardon hier op stal, achter hun naam staat ook SC. Maar dit is niet van de IJ.sbrand C.

Bij mijn oude huis hadden we een gedeelde oprit met de buren die ook paarden hadden en voor de rest buren waar onze bak en land achter hun tuinen langs liep mensen die nooit een keer hebben gezeurd en als ze een keer wat extra groenafval hadden, dan mocht dat op onze mesthoop.

We wonen nu trouwens buitenuit, dus buren e.d. hoeven we niet echt rekening mee te houden, maar wil het zelf gewoon ook netjes houden. Altijd wel beweging hier, reed net ook alweer iets het erf op..
Gister ook, een van de lampen was kapot en die heeft hij gefixt :D En daarna dus nog een pak kuil in het land gezet.