Ik weet wel dat sinds Fb bekender werd de meeste 'ouwetrouwe' westernbezoekers vertrokken en nu blijkt ook heel Western al te zijn opgedoekt. Ik heb daar ook een tijdje mee gelopen, maar de discussies volgen vond ik niets met alle replies op individuele posts, raakte al snel de draad kwijt.
DuoPenotti
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.
Ja ik was wel benieuwd naar die steady&stable voor mn Dikkie. En dan die guts&glory ivm wat winderigheid. Mestwater hebben ze niet gelukkig.
DubbelFun
Geplaatst: 13-07-24 19:33
Ik had laatst 15 zakken wol gekocht, dat kwam in plastic zakjes in 2 grote dozen. Dus die heb ik vandaag eens even netjes grijpklaar opgeborgen Waar die schoenenzakken al niet goed voor zijn
Ze gaan zo mijn kledingkast in, dus ook daar moest ik eerst even plek maken
boemel
Geplaatst: 13-07-24 20:18
Sterkte Belker. Je voelde t al aankomen van je auto hè. Komt altijd zo ongelegen zulke dingen.
Mir heeft advies tegen gasserigheid ook Curafyt guts & glory. Ik wacht nog op de kortingscode van de kliniek en dan ga ik bestellen. Binnenkort ervaring dus
Tussen de buien door had ik vandaag een fotoshoot met Diekke en 4 paardenmeisjes. Deels in onze bak en deels op de boslaan.
Ze wilden alle 4 hoeven uitkrabben, dus alle 4 1 hoef Diekke was zoooo braaf En onze poes Ratje was als vanouds van de partij. Die wil echt geen fotoshoot missen. Iedereen krijgt knuffels en we moeten haar regelmatig even bij het model wegroepen, anders staat overal een zwarte kat op de foto
Slimme oplossing DF. Boemel, klopt. De auto is 16 jaar met 5 ton en eens houdt het op. Maar na deze reperaties moet ie het nog maar mooi 1,5 jaar redden.
Balen van je auto belker, hopelijk kan hij nog een poosje mee.
Heerlijk plaatje boemel, braaf dier.
Hier lekker rondje gewandeld.
Amiigo
Geplaatst: 13-07-24 21:52
Hoi allemaal, mag ik me melden? Mijn vriend en ik zijn in zijn ouderlijk huis gaan wonen en daar is plek voor paarden aan huis. Nu hebben we alles wel op een rijtje hoe en wat alleen de paddocks weten we niet zo goed wat we daar mee moeten. We zitten hier op zand grond en de paarden komen op een hoge hoek te staan dus we twijfelen of we het moeten draineren, ik ben bang dat de paarden het omhoog gaan graven en dat het in de zomer te mul wordt. Nou heb ik wel eens gehoord van zwart en wit zand mengen en daar bovenop wit zand (M3C?). Ook wel gedacht aan puin eronder storten, dat goed aantrillen en daar bovenop een laag wit zand storten alleen ben ik bang dat het puin omhoog gaat komen. We gaan 2 stallen maken met beide een eigen uitloop naar buiten en ik dacht ook aan een gedeelte bestraten of paddock matten zodat ze iig altijd droog kunnen staan. Hoe hebben jullie dat gedaan en hoe houden jullie paddocks zich met dit weer?
Wij hebben een laag cycloonzand met daarop Paddockroosters en goed afgevuld met wederom cycloonzand.
Bevalt heel goed, maar zouden we het over doen, dan zouden we drainage onder de Paddockroosters leggen. Met die enorme regenval van tegenwoordig toch echt af en toe nodig.
horsii
Geplaatst: 14-07-24 01:09
Kyra is kuiken mak en Tess in de maak Haflinger is haar gewicht in goud waard.
Ik dacht alles goed bedacht te hebben met het aanpassen rondom de rijbak met lint. Maar hoe hebben jullie het gedaan met lint bij de laatste paal? Met koord heb ik dat naar beneden gedaan en weer verder, met lint kan dat natuurlijk niet. Maar hoe zorg ik dat het lint op de hoek dan goed vast zit? Of moet ik dan zo'n draaiding/spanner pakken?
MaritB
Geplaatst: 14-07-24 07:58
Oh audesta wat toevallig dat je van de week in Helmond was.
We zijn donderdag naar Nijmegen over gebracht. Er zijn helaas wat abcessen gevonden bij/in de ontstoken nier. In Nijmegen gingen ze bekijken of het evt geprikt worden, maar dit gaat niet omdat het meerdere kleine zijn.
Gisteren is helaas het infuus weer gesneuveld, nu heeft ze infuus aan haar rechterhand, haar schrijfhand. Ook gisteravond toch weer wat koorts. Maandagochtend word er opnieuw gekeken door de radioloog of het abces is veranderd (hopelijk gekrompen/afgenomen) en kunnen wij hopelijk uitbehandelen in Helmond of zelfs thuis.
Een uur van ons huis af zitten met nog een kindje, man die eigenlijk wel echt moet werken, alle pony’s en andere dieren, het vergt veel flexibiliteit en omdenken.
Ik heb nu 1 nacht thuis geslapen en vanmiddag weer terug naar Nijmegen. Dan eten we met elkaar en gaan papa en zoonlief weer samen naar huis.
Marit, wat een zorgen! Gelukkig in goede handen in Nijmegen. Weten ze hoe het ontstaan is?
Boemel, heerlijk! Ik wil ook een diekke Horsii te schattig! Amiigo welkom! Joyce, heb zelf draad maar hier idd speciale hoek dingen.
Vanmorgen komt Hera haar fokster kijken. Omdat ik twijfels heb over of Hera en ik een match zijn kan het zijn dat ze eerdaags te koop komt. Haar fokster zoekt nog een paard en wie weet..