Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 11:01

Het ligt helemaal aan de rest van de stijl, vind ze beide mooi maar de eerste zou hier niet staan, de 2e juist weer wel.
Hier komen ook blauwe tegels op de badkamer. Alle meubels zijn binnen, tegels komen deze week maar de badkamer zelf is nog kaal en zand op de vloer. Ik moet nog even geduld hebben, gaat zoooo traag

DubbelFun

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 11:12

Zand op de vloer van de badkamer geeft wel het ultieme 'beach'-gevoel :)

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 11:18

Uitleggen hoe de ruimte wordt gaat een uitdaging worden, t is een vrij grote ruimte waar een badkamer, slaapgedeelte, inloopkast en sauna geplaatst gaan worden. We willen werken met tegels/dingen die eruit springen in een ruimte met verder witte wanden en een rustige vloer (ook nog een te maken keuze).

Tegels komen bij de wastafel, douche en eventueel een ander wandje waar de wasmand komt te staan.

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 11:31

Die foto van die Duitse badgasten van Robijn :D :D :D :D

rover_ schreef:
Leuk dat je paard zo op koeien etc reageert Hilary.

Zou het hooi proberen achter een schotje te geven en kijken of het dan beter gaat. Waarom wil je geen net met grote mazen? Als je dat erachter bevestigt gewoon horizontaal is wel handig.

Haha leuk Robijn. Heb je Duitse paarden ;-)

Ik ben lui haha. Nee de netten wil ik voor overdag. Maar voor mijn gemak wil ik ‘s avond gewoon makkelijk hooi ergens in kiepen. Ben al druk genoeg na werktijd met schoonmaken van track en stallen.

Thanx voor de tip DF. Scheelt in prijs!

Ook benieuwd naar degene met de rubberen zelfgemaakte variant trouwens.

@Nimmy: het zijn idd heel uiteenlopende tegels haha. Grappig dat je zulke ‘extremen’ overhoudt. Ik zou alleen tegel 1 laten zitten als ik een huis kocht met 1 van de drie erin ;-)

Strohalmpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 12:15

Hoi allemaal!

Ik val ook weer even binnen. Wat gaan jullie hard zeg!! En wat een onwijs gave projecten heb ik voorbij zien komen. Echt heel tof.

Olympia ik zag je vraag binnen komen over het voeren van hooi. Ik heb voor 1 van mijn paarden zelf een hooitas gemaakt van canvas en autobanden. Voordeel is dat je dan de mazen zo groot kunt maken als je ze zelf wilt. Bij mij zijn ze 10cm omdat ik inderdaad ook vooral het smeren door de stal wilde voorkomen. Ik vind het vullen zelf erg makkelijk. Zal nog even een foto zoeken!

* Edit nu met foto
Afbeelding

Afbeelding

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 13:38

Oja!! Helemaal vergeten op de rest te reageren :') Werd zo afgeleid door de tegels haha

Die foto van jou Jolijn, echt te briljant _O- :')

En je kan ook van deze bakken in de hoek zetten: https://www.euro-horse.nl/nl/natural-fe ... erbak.html Niet goedkoop, maar lijken me wel ideaal! Kun je ook je normale voer en bijv. een liksteen in kwijt! Of water als de leidingen in de winter bevroren zijn...

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 14:03

Utopia dat lijken mij nou echt ondingen, die voerbakken, ook om schoon te maken.

Maar ik heb nu zakken (geen hooinetten) met grote gaten waar ik hooi invoer, alleen voer ik daarnaast ook nog los op de grond. Ik wil waarschijnlijk binnenkort een hooikist voor op stal gaan kopen. Ook omdat ze dan wat meer met hun nek naar beneden kunnen eten. Ik heb ook redelijk wat hooiverlies nu en ik hoop het op die manier wat netter te kunnen houden.

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 14:56

Haha wat een geniale foto's komen hier voorbij! Die in de kuil en bij de koeien zijn echt te leuk :D

Ik vind de eerste tegels ook heel mooi!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 15:40

Net maar een wandeltje met Boon gedaan, ondanks dat het heerlijk weer is om te rijden ben ik de hele dag al misselijk dus geen zin om te rijden. Ze was braaf en ik kon heerlijk rustig met een lang touwtje wandelen. Dus vlak bij huis heb ik een stukje gras op gezocht en dat beviel wel :)

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 16:56

Heel mooi weer.
Net even naar de pony geweest.
Lieve oma Afbeelding
Afbeelding
<3

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 16:57

Heerlijk weer <3

Afbeelding

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 17:39

Wat een plaatjes <3 <3

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 17:40

Oma's are the best :)

Ik heb hier het gevallen blad van het gras gehaald. Met de grasmaaier en de opvangbak. Ik meen dat het een stuk of 15 kruiwagens waren. Het zal nog wel een keer moeten, maar het ergste heb ik wel gehad.
Paarden waren iig blij met die paar grasjes zonder konstant blad uit de mond te hoeven frummelen.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 18:00

Hier vooral druk geweest met klussen en uitleg nieuwe insulinepomp. Straks maar gelijk beginnenmet koken en opruimen. Morgen gaan we de vloerverwarming uitrollen en aansluiten........ Even druk. Paarden lopen op de wei. Qua tegels vind ik de 2e heel mooi, maar wel heel donker. De eerste vind ik ook mooi. Hier hebben we simpele middengrijs betoncire gekozen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 18:04

@belker: is dat het model pomp die je gewoon op je lijf draagt en die zelf checkt wanneer het nodig is om bij te spuiten ??

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 18:19

Robijntjah schreef:
[ [url=m/sloUqf.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zo trof mijn man ze vanochtend aan, Mo en de jaarling slapend in de kuil <3

Wat leuk :D

Hier vandaag niet kunnen genieten van het lekkere weer maar keihard gewerkt. Was druk en zit nu uitgeblust op de bank haha.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 19:24

DubbelFun schreef:
@belker: is dat het model pomp die je gewoon op je lijf draagt en die zelf checkt wanneer het nodig is om bij te spuiten ??

Wel als je de bijbehorende CGM erbij hebt en die heb ik (nog?) niet.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 19:53

Wat een superlekker weer vandaag <3 Ik heb eerst samen met een vriendin de paardjes gedaan, mijn ruin (die koeienvriend) gelongeerd en daarna nog even met hem en mijn merrietje (ook een oma) een klein rondje buiten uitgestapt. We pakken dan vaak even een rondje door een klein bosje, oma voorop (dan vindt ze het leuk, achteraan is maar stom) en m'n ruin sjokt er dan wel achteraan.
Daarna nog even een stukje gewandeld met mijn vader.

Ik ben ook wel benieuwd naar die zelfknutselhooibak met rubber; onze inloopstallen zijn niet heel groot, maar op regenachtige dagen (dat het echt uuuuuuren door blijft zeiken) zou ik wel een deel van het hooi in de stal willen voeren. Nu kan dat eigenlijk niet, net te krap. Of eigenlijk: elke constructie die je neer zou moeten zetten neemt gewoon te veel plek in beslag. Netten ophangen wil ik niet, want op de bodem ligt zand en wij voeren nat hooi. Als dat dan in het zand valt, wil ik niet dat ze sprietjes uit het zand gaan scharrelen. Of ze laten het vallen, sloffen er doorheen en dan eten ze het niet meer, maar kan ik het vervolgens weggooien. Uit de hooibakken gooi ik veel minder weg, dus zoiets heb ik liever. Het mooiste zou een bak in de vorm van een U zijn, om de middenscheiding tussen de stallen gevouwen, en dan wat schuin naar de wand afgerond. Maar ik ben een zeikerd, want ik wil ook geen houten constructie :+ Maar even met de klusjesman over babbelen een keer...

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 21:47

Ik ook benieuwd naar de rubber constructie:-)

Heb net 1 hooinet opgehangen. Ben anderhalf uur in de weer geweest op stal. Kan zo slecht tegen al dat hooi door de stalbedekking heen. Ben echt narrig als ik vervolgens nóg niet blij ben met het resultaat na schoonmaken. Dus de dikste viespeuk heeft nu het enige net wat ik eigenlijk voor andere doeleinden wilde gebruiken.

Benieuwd of het helpt :o Afbeelding
Afbeelding

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 22:17

Olympia, ik heb onder de plek waar ik voer vrijwel geen strokorrels liggen (maar ik heb wel nog rubbermatten dus ik heb sowieso niet de hele stal vol). Dat helpt wel ook iets in het schoonhouden van de stallen. Nou ja, totdat meneer met zijn eten begint te zwaaien maar dan kan ik er ook niets meer aan doen.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-20 22:35

Ik heb de eerste 2 meter van de stal geen vlas meer liggen. Daar voer ik in de hoek

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 22:36

Aaah kak. Nog vergeten een foto te maken van de hooibak
Sorry beetje blond :') .
Probeer er morgen aan te denken oke.
_O-

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 07:35

MarloesHJ schreef:
Olympia, ik heb onder de plek waar ik voer vrijwel geen strokorrels liggen (maar ik heb wel nog rubbermatten dus ik heb sowieso niet de hele stal vol). Dat helpt wel ook iets in het schoonhouden van de stallen. Nou ja, totdat meneer met zijn eten begint te zwaaien maar dan kan ik er ook niets meer aan doen.

Dit heb ik ook exact zo. Het probleem zit ‘m inderdaad in het rondzwaaien en vervolgens met de pootjes doordraaien van het hooi in het stro.

Heb uiteindelijk de flap ‘open’ gezet. Hij at niet (3x3 Maas blijkbaar te lastig?). En toen dook hij met z’n koppie in het net. Stal is wel stuk netter gebleven vandaag.
Denk dat ik de link van DF even ga volgen en via eBay ga bestellen.

rover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 07:57

Het is ook wennen als hij normaal niet uit een net eet Olympia. Meestal geef ik dan wat los erbij in begin en trek plukken door de mazen uit het net, zodat ze een begin hebben.
Misschien is oplossing van Claudia toch ook wel geschikt. Zou even wachten met bestellen ;-)

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 08:46

Hoe houden jullie het weiland en de bak netjes?

Zat al een beetje te kijken naar minitrekkers en krachtige zitgrasmaaiers.

We hebben natuurlijk maar een totaal perceel van 6500m2, dus een enorm apparaat hoeft er niet te komen, maar alles met de hand doen, lijkt me ook best pittig.