Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Caily

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-16 13:18

Oke en prop jij hooinet zo goed mogelijk vol met plakken of trek je alles los?

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 13:19

Ik sta vaak ergens onderaan bij de challenge, maar we rijden bijna niet ;) toen ik me op gaf dacht ik wel meer te rijden..
Wie weet ooit weer meer.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 14:48

Caily schreef:
Heerlijk! Lastig om weer te gaan werken?

Vraagje. Mensen die hooi nat moeten maken/weken/stomen, hoe doen jullie dat? Voornamelijk qua tijd die je eraan kwijt bent en hoeveelheden. En bij de baaltjes de plakken helemaal uit elkaar trekken of gewoon per baaltje?

Wij maken het nat in het hooinet. Gooien de plakken er gewoon in z'n geheel in, knopen het hooinet dicht en mikken 'm in het water. Even goed onderdompelen ( :brr: ), eruit halen en uit laten lekken.

Wij gebruiken ook endomondo; onze pony's hebben hun eigen account, zo kunnen we bijhouden wie wat doet. We maken ook onderscheid tussen rijden, wandelen en fietsen (want steppen bestond nog niet begin 2016, inmiddels wel, maar die gaan we pas gebruiken begin 2017 anders klopt de telling niet :o )

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 14:51

Hilary schreef:
Caily schreef:
Heerlijk! Lastig om weer te gaan werken?

Vraagje. Mensen die hooi nat moeten maken/weken/stomen, hoe doen jullie dat? Voornamelijk qua tijd die je eraan kwijt bent en hoeveelheden. En bij de baaltjes de plakken helemaal uit elkaar trekken of gewoon per baaltje?

Wij maken het nat in het hooinet. Gooien de plakken er gewoon in z'n geheel in, knopen het hooinet dicht en mikken 'm in het water. Even goed onderdompelen ( :brr: ), eruit halen en uit laten lekken.

Wij gebruiken ook endomondo; onze pony's hebben hun eigen account, zo kunnen we bijhouden wie wat doet. We maken ook onderscheid tussen rijden, wandelen en fietsen (want steppen bestond nog niet begin 2016, inmiddels wel, maar die gaan we pas gebruiken begin 2017 anders klopt de telling niet :o )

Hoe doe je die ponies op aparte accounts? Ik doe nu dus mee met Caj. Die staat op paardrijden. Maar de Bpony hou ik ook bij en om toch onderscheid te maken, heb ik die op fietsen gezet.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 14:57

Onze pony's hebben een eigen emailadres :+ die kun je vervolgens gebruiken om een account te maken bij Endomondo. Dan laat je alle ruiters & paarden vrienden met elkaar worden op Endomondo.
Op mijn telefoon ben ik ingelogd op mijn eigen account; die start ik (in de sport die ik ga doen) als ik ga rijden / wandelen / steppen. Als ik klaar ben met m'n rondje, zet ik 'm stop en kan ik vrienden taggen die mee waren :)

Ik zal even kijken of ik een screenshot kan maken...

Edit:
Afbeelding

Na afloop van het rondje krijg je zo'n overzichtje; dan tik je op het vage icoontje dat ik rood omcirkeld heb. Daarna zit er een icoontje met 'tag vrienden' erachter. Daar kun je aantikken wie er mee waren. De training komt dan ook bij hun in het overzicht te staan (daar zit nog wel een handeling die je in de account van de pony moet doen, maar dat doe ik elke zes maanden een keer :+ )

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 15:12

Slim!

Monmaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 17:15

Ik heb een hooimand... ( oranje, bij de welkoop vandaan). Daar stop ik 2/3 plakken in, loop naar de spuitplaats... maak het nat met de sproeier en klaar is Kees. Ik geef het ook direct. Ik heb nl begrepen dat je hooi niet door en door moet laten weken, vorming van bacterieen ed.

Ik ben idd pas sinds 6 nov begonnen met Endomondo... vanaf wanneer tot wanneer rekenen ze ? Augustus of vanaf januari?

Vanmiddag gewandeld... de kleine voorop.. we kwamen bootjes met vissers tegen.... nou... vindt ze heus niet spannend.... totdat je er voorbij bent en ze ineens achter je aan varen.... alleen een kort ingetrokken kontje en iets dribbelen.... ze was weer braaf... 5 km lang....
Afbeelding
Nu ff moe

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-16 18:49

Haha, het is wat zo'n guppie. Maar welke idioot gaat nou vissen met dit weer? :brr:

Met Kyra 13km gedaan. Jemig wat een power heeft dat dier, gemiddelde was 9,15km/h incl in- en uitstappen. En ik stap 15-20 min uit. Top was ruim 40km/h. Dat hadden we lang niet meer gehaald, voelt duidelijk toch veiliger zo met droger weer.
Daarna nog 9 km met Lola, braaf ding is dat ook (af en toe). Galop aan de fiets wordt steeds meer bevestigd.
Nu lekker warm binnen tegen de kachel :)

Duidelijke antwoorden over hooi weken. Ben benieuwd of er nog meer zijn?

En wie doet het nieuwe topic?

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 19:00

Dubbel post
Laatst bijgewerkt door Lynn_Nikita op 12-11-16 19:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 19:01

Endomndo gebruik ik ook. Meestal rond 15-20 km per keer.

Afbeelding

Zo zag mijn voet eruit vanmiddag na een kort rondje. Was zelfs erger maar heb ik geen foto van. Bij het opwarmen gaat het ook pijn doen
Afbeelding

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 20:39

Andere schoenen, Nikita! :brr:

Endomondo Challenge loopt van aug-aug.

Monmaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 20:48

Dan moet ik maar ff wachten...of gewoon inschrijven en keihard gaan rijden... hahaha

Dat ziet eruit al een stel hele koude voeten, met niet al te beste doorbloeding.... ik zou t het ff in de gaten houden.

Foreverkliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 20:55

Endomondo is leuk! Ben alleen te lui om hem elke keer aan te zetten. En zeker s zomers heb ik niet altijd die gekke grote iPhone bij me. Met de huidige Siberische temperaturen heb ik altijd wel een zak over waar hij in kan.
Maar eerst maar eens kijken of twix überhaupt weer onder het zadel wil gaan lopen <<)
Vandaag met haar in het bos gewandeld en ja zelfs dan krijgt mevrouw het voor elkaar er een ijzer af te trappen {:)-:( half uiteraard zodat het compleet scheef zat dus ik stond in mijn eentje midden in het bos het ijzer er onderuit te slopen. Had geen gereedschap bij me :o
Morgen kliek weer lekker mee *\o/*

Succes met opwarmen lynn!

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 21:14

Monmaster schreef:
Dan moet ik maar ff wachten...of gewoon inschrijven en keihard gaan rijden... hahaha

Dat ziet eruit al een stel hele koude voeten, met niet al te beste doorbloeding.... ik zou t het ff in de gaten houden.

Is de ziekte van raynaud is inderdaad een doorbloeding probleem en voor zover bekend ook niks aan te doen.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 21:34

Gewoon beginnen met meedoen, Monmaster. Wat maakt t uit? Is leuk en je wint er geen miljoenen mee ofzo. Is gewoon voor de lol. En dan heb je volgend jaar automatisch toegang tot de nieuwe.

Bah, Lynn-Nikita!

Twix wil nog niet meewerken? Niks met haar rug?

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-16 21:49

Oef lynn, dat is niet fijn :( Heb je het ook aan je handen?

Er is een challenge die op kalenderjaar gaat! :)

cabochon1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 21:53

Ik leg altijd een paar plakken in een kruiwagen ,gevuld met water.Haal ze er na een paar minuten uit.
Meestal gebruik ik dat water 2 dagen.
Bij droogte gooi ik de kruiwagen om over het gras of bij de Hortensia.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 22:01

Morgen wedstrijd :brr: :brr: :brr: in Eersel, waar ben ik aan begonnen.
Paard heeft gelukkig een dek op want wassen ga ik nu echt niet doen :brr:

Dapper dat jullie vandaag zijn gaan rijden!

Vandaag in Brussel wezen kijken voor een "nieuwe "bus want mijne wordt te oud.
Nou, motorisch zat het wel goed maar alles heeft daar deuken :oo
Toen nog dichterbij gaan kijken, 2 mooie bussen gezien , 1 heel groot en de ander een gewone, nu maar eens nadenken.

Taar_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 23:12

Ik vul slowfeeder hooinetten met los hooi (geen plakken), leg die boven de put en sproei ze rondom met de tuinslang. Ca 15 minuten werk voor vullen en natmaken, en dan heb ik weer genoeg voor 1 dag (weidehooi en veldbeemd hooi). Afgelopen nacht 1 vol natgemaakt en uitgelekt hooinet in een cementkuip binnen in de garage gezet, dan bevriest het niet. Vanmorgen eerst een flinke berg kuil gevoerd, later op de ochtend het net opgehangen.

Monmaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 23:15

Veel suc6 spatter....
Ik ben juist gaan wandelen, omdat rijden mij te koud leek... ik dacht als ik wandel dan word ik nog warm...

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 23:17

Van rijden krijg je het toch ook wel warm? Ik altijd wel. Morgen hebik nog een ritje in de planning.

Monmaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 11:47

Ja ik heb ook een ritje in de planning, maar zou willen dat het eerst droog werd.... hier miezert het al de hele ochtend.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-16 12:01

Kom maar hier rijden hoor :(:)

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 12:30

Hier ook nat |( Dat hadden ze niet voorspeld...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 14:40

Monmaster schreef:
Ja ik heb ook een ritje in de planning, maar zou willen dat het eerst droog werd.... hier miezert het al de hele ochtend.

Jep! Hele ochtend regen en miezer.

Heb net even mijn puppypaard gelongeerd, maar verder doe ik lekker niks. Beetje op de bank hangen (gisteravond laat geworden en een glas witte wijn teveel gedronken :o ), houtkachel lekker opstoken en mandarijnen eten :D .

Lynn dat heb ik ook aan mijn voeten en in mindere mate aan mijn handen. Wist niet dat er naam voor was. Het is in ieder geval erg vervelend en pijnlijk.