Ik voel me verwend met overal TL lampen in de schuur 
Alleen buiten hebben we weinig verlichting. Achter de schuur wel voor als we in het donker paarden moeten in of uitladen maar bij de paddocks en weilanden hebben we geen verlichting.
Maar hoofdlampjes werken ook best en verder zoveel mogelijk met daglicht proberen te doen in de winter. Werk gelukkig vanuit huis alleen 2 ochtenden in de week moet ik vroeg weg en dan wil ik wel gevoerd en de paddocks al schoon hebben voor 7.30.
palousa_boy schreef:Heeft er hier toevallig iemand ervaring met een pomp op accu voor in de wei?
Nog geen ervaring maar het is de bedoeling dat er volgend jaar een bron wordt geslagen in de weide en dan willen ze er een pomp op accu en zonnepaneel bij zetten. Wordt hier in de buurt wel meer gebruikt.
Ik wil alleen eerst het grondwater laten testen aangezien we hier ijzeroer in de grond hebben en eerst maar eens kijken hoe de waterkwaliteit is.
Wat een schattige stippel 
Vanmorgen al heerlijk in het zonnetje de paarden gevoerd en alles gemest.
Gisteren eens gekeken of de grote groep (12 merries van 1 t/m 18 jaar en 1 ruin) niet alleen lief naast elkaar hooi kan eten maar of het ook met krachtvoer zonder ruzie kan. Zijn ze op zich wel gewend maar deze groep staat pas sinds kort weer bij elkaar. Normaal krijgen ze in deze periode nog geen krachtvoer maar nu is het tijd voor een zandkuur en dan is alles op een rij voeren wel handig.
Allemaal een handje lucerne, muesli en een schepje bietenpulp met sandclear erdoor.