Geen idee. Hooi ziet er goed uit . Hun brok aten ze wel . Uiteindelijk baaltje bij Marjan gehaald dat ging er wel in. En nu een grote baal bij de smid gehaald, eerste dag weinig op en nu eten ze weer gewoon normaal.
Ik heb het 1x gehad dat ze het hooi écht níet aten, dat bleek gehooid van een land naast een lelieveld. Door het vele spuiten en verkeerde windrichting zat die smaak er blijkbaar aan. Ook de paarden van de buren aten het niet, dus ik heb het weer op laten halen en de aangebroken baaltjes zijn de mestbult op gegaan.
Hier lijkt het nu droog, dus ik kan straks de pomp even aan het werk zetten
Vriendin had net hetzelfde, ook hooi en aten ze niet maar bleek pas 1 week geleden gehooid te zijn, veel te vroeg dus Palletwagen is lastig bij Joyce vermoed ik.
Ja idd lastig, vooral niet te doen. Voor de poort ongeveer 50 cm verhard dus geen plaats om te rijden ermee. Heb wel van die hondjes gevonden voor meer gewicht eens kijken of dat werkt.
Oh wat vreselijk. Ik las af en toe bij in haar topic, maar wat is dat dan opeens supersnel gegaan zeg.. zo fit en positief, ik dacht ècht dat het goed zou komen.
DuoPenotti
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.
Geplaatst: 13-07-24 07:19
Belker schreef:
Ja Kitty is triest. Toen ze net de diagnose had hebben we uitgebreid koffie gedronken en gepraat. Het raakt me erg.
Dat is idd wel heel heftig zeg, vooral ook dat de doktoren er zó naast zaten
@joyce: 'hondjes' kun je idd zo kopen, maar ik heb ze zelf gemaakt van stevig hout en 4 zwenkwielen. Soms is het handig om aan één kant een 'kering' te maken zodat iets er niet af kan schuiven vooral als je iets schuin (vanaf een hoogte) er op wilt schuiven zodat ze er niet onderuit wippen.
Karin_deB
Geplaatst: 13-07-24 09:31
Belker schreef:
Ja Kitty is triest. Toen ze net de diagnose had hebben we uitgebreid koffie gedronken en gepraat. Het raakt me erg.
Sterkte
Dais_
Geplaatst: 13-07-24 09:34
Jeetje, wat heftig! Ik schrik hier ook heel erg van. Zo jong en gezond en dan ineens dit!
Bedankt allemaal. De groep van oude bokkers hebben ook heel dichtbij meegeleefd. Het is onwerkelijk. Maar uit alles merkte je dat ze slechter was dan wat ze aangaf. Het is triest.
En om mijn weekend helemaal stom te maken ben ik gisteravond bij Verviers gestrand. Ik was onderweg naar Luxemburg en mijn acculampje ging branden en tegelijkertijd ging het sturen erg zwaar. Dat in een gebied met veel daling en stijging en bochten. Ik kon gelukkig een afslag pakken en heb de auto onderaan op de eerste parkeerplaats geparkeerd en ANWB ingelicht. Kapotte multiriem. Maandagmiddag kan ik hem weer ophalen.