Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mooney

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 19:49

Mooi de Efteling zo!

Ik werk momenteel 4 dagen, wel in het onderwijs dus stiekem wel meer. En dan nog een paar lesklantjes in de paarden. En 4 eigen pony's en twee actieve honden. Veel te druk eigenlijk.
Ons nieuwe huis is zo'n beetje aan de andere kant van het land dus moet dan een andere baan zoeken en denk dat ik stop met ernaast lesgeven. Mooi moment om weer wat meer balans te creëren.

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 21:56

Wow dat is een serieuze sleep!

Hier ben ik altijd blijven werken omdat ik het belangrijk vond voor mijzelf: werken geeft mij voldoening en ik ben ook goed in mn werk. Daarnaast uiteraard ook belangrijk om financieel onafhankelijk te zijn.

Dat maakte ook wel dat ik een paar maanden heb moeten nadenken en dubben. Maar mijn kinderen gaan voor alles.
Maar goed tegelijkertijd besef ik mij ook wat een luxe positie ik heb dat dit kan!
Zeker niet vanzelfsprekend met alle stijgende prijzen tegenwoordig :(:)

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 22:18

Ik leed straks terug. Thanks voor de antwoorden mbt de matten!

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 22:42

Ik vind t idd ook belangrijk om onafhankelijk te zijn. En vind werken (vaak) ook leuk. Denk dat je wereld erg klein wordt als je niet werkt.

Haha de sleep valt mee hoor. Hij is 2 meter breed en door het rek lijkt hij groter :) zal morgen ff goede foto maken. Meeste slepen zijn nu gemaakt van blik en deze is van echt staal dus wat dat betreft wel wat lomper _O- heb hem via marktplaats opgehaald voor 200 euro

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-23 10:20

@belker: alsof je op wintersport bent :)

Het is hier ook geen -5 geworden, maar -3,8 vind ik nog steeds koud genoeg.
Gisteravond had Boon met schrapen een stukje kleed omhoog geschraapt en dat wilde al niet meer plat en vanochtend nog steeds niet. De paddock was nog redelijk vlak op een plek na waar ze gerold had nadat ik geharkt had.

Ik heb nooit een hekel gehad aan mijn werk, meer aan het reizen. Maar toen uit een berekening bleek dat ik op 100 euro na net zoveel in de maand kon krijgen als ik met pensioen ging was de keus heel snel gemaakt :D En geen seconde spijt van gehad.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-23 10:28

Die berekening heb ik nu ook liggen DF en dan kan ik mijn energie thuis benutten.
Blijft bijzonder dat ik tot die 15% behoor die nog leeft na 5 jaar en dat ik nu op weg ben na 10 jaar na diagnose. Leef bij de dag en leef zo goed mogelijk.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-23 11:25

Ja die instelling van jou is helemaal logisch, Belker.
Groot gelijk.

Ik heb werk meestal ook erg fijn gevonden, zeker toen in het ziekenhuis. Ik heb daar hele fijne en bijzondere herinneringen aan.
Maar propte me meestal vol met pijnstillers en redbull om het vol te houden. En dan was het nog door op enorme wil en verstand uitschakelen.
En ik ben nu blij dat ik eindelijk volledig afgekeurd ben. Ja oke, was liever gezond geworden maar dat zit er niet echt in.
Maar tel mijn zegeningen als ik dan Belkers verhaal lees

Hier zou het juist maar 2 graden vriezen, maar boven sneeuw niet echt logisch en is het -4,5 geweest.
Nog steeds zo
Afbeelding[/url]
Laatst bijgewerkt door DuoPenotti op 21-01-23 11:42, in het totaal 1 keer bewerkt

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-23 11:41

Werken met pijnstillers en redbull is ook niet dé manier ;(

Uitmesten met bevroren drollen heeft wel wat :) , maar de koffie er na is meer dan welkom :)

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-23 11:50

Vervelend van de mindere gezondheid.
Logisch je instelling.

Ik moet straks mest overscheppen en wegbrengen. En heb een ziek kind met buikgriep dus nog geen reet gedaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-23 12:47

Nee dan zou ik het ook niet gaan doen.

Werken is voor mij heel belangrijk omdat ik mijn beroep belangrijk vind om mee verder te ontwikkelen (is een relatief nieuw beroep), omdat ik het leuk vind en belangrijk om mezelf te blijven ontwikkelen als individu. Daarnaast vind ik het erg fijn, dat mochten wij ooit scheiden (waar ik niet vanuit ga maar better safe than sorry), ik geen gat van jaren in mijn cv heb en weer lekker full time aan de slag kan.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-23 13:20

Ik werk omdat het moet, zonder kon ik mijn paarden en huis niet betalen. Ik vind mijn werk leuk, maar het is fysiek ook zwaar en het altijd maar alles moeten en druk zijn is niet prettig. Ik werk nu 2 hele ( 9 a 10 uur op een dag) en 2 halve ( 4.5 uur) en in het seizoen nog een 5e ochtend. Mijn zoon volgt geen onderwijs vanwege zijn mcdd en adhd en gaat naar een dagbesteding, er zij vaak veel gesprekken en vergaderingen en ondanks dat hij 12 is moet ik voor hem veel dingen doen , hem helpen en aansturen en vooral veel incasseren. Erg vermoeiend als je dan ook nog voor en na werk een huishouden en paarden hebt

er ligt nog een flink pak sneeuw hier, kinderen hebben met de quad en de slee erin gespeeld maar met e paarden kan ik wederom niks, of het regent, of het vriest en nu dus sneeuw, baal ik enorm van. Ik kijk echt uit naar voorjaar en langere licht.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-23 13:37

Zijn zat mensen die om een dwarse scheet thuis blijven dus vind het bewonderenswaardig dat mensen altijd door blijven werken met ziekte.

Heftig LN :(:)

Succes Horsii

Stephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-23 13:41

Wat fijn dat je ouwe boef weer wat beter gaat Joyce <3

Wat ligt er een laag sneeuw bij sommigen. Hier gelukkig niks. Alleen bevroren waterbakken. had gehoopt dat we de automatisch waterbakken inmiddels al hadden hangen. Maar de klussen van afgelopen jaar vielen qua tijd allemaal wat tegen en toen is dit erbij in geschoten. Achteraf denk ik dan wel echt weer van, hadden we toch maar… :+

Wat naar om te lezen dat werken niet voor iedereen vanzelfsprekend is om gezondheidsredenen. :knuffel: Ik werkte altijd fulltime, maar sinds ik van branche gewisseld ben en een eigen bedrijf heb werk ik wanneer ik wil vanuit huis. Komt meestal neer op 3 a 4 werkdagen verspreid over de week. Die vrijheid vind ik heerlijk en de mogelijkheid om mijzelf verder te ontwikkelen vind ik ook fijn. Ik merkte in mijn vorige branche dat ik op gegeven moment stil stond in mijn persoonlijke groei. Nog elke dag blij dat ik ontslag heb genomen van mijn vaste fulltime baan. Nu heb ik overigens ook meer tijd voor de paarden. Heb er 5 aan huis en 1 in de opfok. *\o/*

We hadden trouwens ook echt iets heel doms gisteren. Ben er de hele dag van slag van geweest. We hadden wat rest hout opgebrand buiten de dag ervoor en s avonds was het uit en er lag al een laagje ijs op de kool snippers. De volgende ochtend had mijn vriend incl ijs de snippers in de groene bak gedaan. (Zonder water, want ijs :o? ) een half uur later klopt de buurman aan dat onze groene bak in de fik staat…. Of nouja dat hij dat dacht. Er lag nog een groen prutje en twee wielen :oo meteen uitgemaakt met water natuurlijk…. Maar wauw wat was dat schrikken. Het zou maar overvonken ofzo…. Lesson learned: altijd water op de snippers ook al zit er een laagje ijs overheen :x .

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-23 13:44

Dat is idd schrikken! Gelukkig niets gebeurd.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-23 13:47

Oh dat is schrikken! Zo heeft m’n vader een keer een brandje geblust bij mensen waar de kliko tegen het huis aan stond. Je huis zou maar affikken

Iemand hier tip om bomen in de wei af te zetten? Zat zelf te denken aan kastanje schapenhek (van die verticale paaltjes) vriendlief vind t lelijk denkt ie..

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-23 13:48

wow dat is zeker schrikken.

Doet me aan het volgende denken.

Zo was mijn vriend eens onkruid weg aan het branden. Ook dichtbij een oude houten deur in de schuur.
Kwam ik daar 10 minuten later langs staat heel zachtjes nog, die deur in de fik.
Tuinslang er op en het was uit.
Maar mijn vriend was ondertussen aan de andere kant bezig. Wat als ik dat niet gezien had?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-23 13:52

@marjan: 5 ronde houten palen met gaas er tussen ??

Stephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-23 13:58

@marjanb: soms moet je echt blij zijn met je buren die alert zijn. Ongelukjes zitten echt in een klein hoekje.

Wat betreft je bomen: ik heb alle schapenhekken op ons erf verwijderd nadat ik er kwam wonen. Mijn shetties gingen er tegenaan schuren en daar kunnen ze echt niet tegen. Ook had ik destijds een pony van iemand anders aan huis die complete houten palen op at…. Dus er was op gegeven moment ook niet veel meer van over. Persoonlijk zou ik van dat groene tuingaas tegen houten palen doen. Of als je mogelijkheid er is afzetten met stroom.

@duopenotti: weg schuur 8)7 soms maar goed dat we toevallig dingen zien :=

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-23 16:29

Ik zou er gewoon kippengaas omheen draaien, denk dat dat het minste opvalt

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-23 16:38

Hmm ja kippengaas kan maar t zijn nog jonge bomen, ben bang dat ze dan de top er uit vreten :+ voor nu maar ff draadje er omheen gespannen

Dit is de sleep zonder het rek er aan. Buurman vond t helemaal leuk om er aan te hobbyen dus die heeft alles alweer bijna werkend en gesmeerd. Die man is te goed voor deze wereld

Afbeelding
Afbeelding

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-23 18:27

Wat fijn Marjan. Op naar vaak zelf even kunnen slepen.

Qua gezondheid is het jammer, maar sta ik er maar niet te vaak bij stil. Ik leef, ik geniet. Ik heb een sneeuwdag Efteling overleeft en genoten.

Die brandjes….. dan schrik je je kapot.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-23 18:39

Dat is een hele fijne buurman Marjan :D
Volgens mij hebben wij m ook 200cm breed. Al wilden we m eigenlijk iets smaller, maar die was niet leverbaar.

Niet kunnen werken vanwege een slecht functionerend lijf, is gewoon erg vervelend. Maar, ik kan me voorstellen dat afkeuring dan een opluchting kan zijn.

Ik ben chronisch ziek, maar ik moet zeggen dat het best goed gaat met mij momenteel. Ik heb medicijnen die goed aanslaan en krijg regelmatig een behandeling om mijn lijf soepel te maken en de doorbloeding te verbeteren. Een aantal jaar geleden heb ik in revalidatie gezeten en daar onder andere geleerd om mijn grenzen beter te bewaken.

Brand is inderdaad verschrikkelijk. Gelukkig is het met een sisser afgelopen.

De jacht was mooi. Mijn paarden stonden veilig op de paddock en hebben hun ogen uitgekeken. De jachtpaarden kwamen over de weg aangegalopeerd.

Mijn vriend heeft wat drone opnames gemaakt.
De rijbak is ons perceel, dus was blij dat ik de paarden niet meer in de wei had, want ze kwamen erg dichtbij :D

Mijn vriend heeft wat drone opnames gemaakt
Afbeelding

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 10:11

Boon zou helemaal uit haar dak gaan van galopperende paarden zéker over een teerweg :)
Ik ben ze 1x op de hei 'tegen gekomen' ergens 200 meter verder :) in galop en inkl. toetertje. ik had meteen mijn handen vol :)

Wat is dat trouwens dat je bij jachten zoveel schimmels ziet ??

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-23 10:19

DubbelFun schreef:
Boon zou helemaal uit haar dak gaan van galopperende paarden zéker over een teerweg :)
Ik ben ze 1x op de hei 'tegen gekomen' ergens 200 meter verder :) in galop en inkl. toetertje. ik had meteen mijn handen vol :)

Wat is dat trouwens dat je bij jachten zoveel schimmels ziet ??

Misschien zoals jachtfretjes albino zijn, dat je meer opvalt?

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 10:48

Veel springpaarden zijn ook schimmel, veel meer dan bij dressuur, misschien heeft het daarmee te maken