Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Azmay

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 14:24

Zeker een (mini) shet :Y)
Wat vreselijk leuk met Jay zeg! Heerlijke pup ook en wat een tof koppie heeft die kleine.

Projectpaard ben ik al mee bezig sinds januari. Word betaald om in te rijden maar ze bleek zo levensgevaarlijk met zowel bijten als trappen dat ik pas sinds kort aan zadelmak maken toe kom. Voel me echt een paardenfluisteraar _O-

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 14:38

Grijs afval wordt verbrand (wat je wil met een JKK), groen wordt gecomposteerd. Helaas is JKK zo hardnekkig dat het goed z'n best doet om te overleven in een composthoop (daar mag het dus ook niet op). Zeker de zaadjes overleven dat gewoon. Wellicht dat een heel jong plantje nog succesvol gecomposteerd kan worden...

Edit: ik lees in een heel oud topic dat er succesvol bestreden kan worden door pleksgewijs (op en om de plant) kunstmest te strooien. Nog nooit uitgeprobeerd, maar ik neig er wel naar om het te testen. Ik weet alleen niet of het nu nog zin heeft, of dat alle bloemetjes dan heel snel zaadjes worden voordat ie het loodje legt...
Laatst bijgewerkt door Hilary op 05-07-19 14:46, in het totaal 1 keer bewerkt

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 14:40

Jaaa <3
En idd.. minishet... en nu nog 1 erbij dus haha :') Maar een minishet-proof hekwerk gaan maken zo :P

Haha :') Ben je dan stiekem ook! Wel leuk zeg!! Is niet het makkelijkste project om van levensgevaarlijk naar rijdbaar te krijgen! Is 't een ruin? Heb zelf ook ooit zo'n joekel onder m'n hoede gehad, was níet te doen... bleek een klophengst te zijn..

Ohhh ik snap 't! Dankjewel Hilray :) Goed om te weten!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 14:44

Wat is ook levensgevaarlijk, zo is Mo ook bestempeld maar die knuffelt heerlijk met de 5 jarige dochter van mijn vriend :+

He, ernstig met je oma Natas?

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 14:46

xXutopiaXx schreef:
Jaaa <3
En idd.. minishet... en nu nog 1 erbij dus haha :') Maar een minishet-proof hekwerk gaan maken zo :P

Haha :') Ben je dan stiekem ook! Wel leuk zeg!! Is niet het makkelijkste project om van levensgevaarlijk naar rijdbaar te krijgen! Is 't een ruin? Heb zelf ook ooit zo'n joekel onder m'n hoede gehad, was níet te doen... bleek een klophengst te zijn..

Ohhh ik snap 't! Dankjewel Hilray :) Goed om te weten!!

Merrie, gewoon een dominant kreng _O-
Ze beet om te raken, zonder enige provocatie als je er gewoon relaxed naast stond. Schoppen durfde ze ook gewoon gericht te doen. Hoef niet meer voor mijn leven te vrezen om haar heen maar kan mijn aandacht echt niet verslappen. Ze heeft zo haar zure momenten.

Tja van dat JKK klinkt logisch maar ga het niet terug kunnen halen ;)

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 14:46

Is ook zo.. met een hoop liefde en aandacht kom je vaak al een heel end.. :+:
Wat een paard joh Azmay... bizar eigenlijk dat sommigen zo worden :oo

Nu minder gelukkig, maar maandag zei zei: breng me maar naar opa... die al 35 jaar overleden is.... -O- Ze heeft heel erg geleden onder de warme dagen.. kampte met een enorm zouttekort en een blaasontsteking.. dus veel moeten drinken was even een dingetje.. gelukkig leggen ze in het ziekenhuis gewoon een infuus aan :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 14:48

Oh wat vervelend om je oma zo te zien :(:)

Klinkt echt als een gezellig paard joh _O- Ik vond dat vroeger fantastisch, doe mij nu maar gewoon lekker een vriendelijk dier :+

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 14:50

Ja echt heel sneu... -O- Ze was echt helemaal op, heel zwak, verward... arm mensje..

Haha echt hè.. had haar vroeger ook graag aangepakt.. :')

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 14:55

xXutopiaXx schreef:
Ja echt heel sneu... -O- Ze was echt helemaal op, heel zwak, verward... arm mensje..

Haha echt hè.. had haar vroeger ook graag aangepakt.. :')

Vreselijk :(:)

Aanpakken heb ik met deze knol geprobeerd, op een gegeven moment kon ik er alleen nog bij in de buurt komen met een riek anders mepte ze me het licht uit de ogen. Eerst prikken en als ze aan de kant ging kon ze er ook zo mee staan spelen als ze de kans kreeg :')
Toen met clickeren begonnen en nu snapt ze alle trucjes binnen 5 minuten en ziet ze de lol van samen werken :j

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 14:58

Haha bedoel ook niet per se letterlijk 'aanpakken', meer als in; het project aanpakken :P

ClauH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 15:54

ik loop ook altijd met een boog om de stroomdraad heen … meestal laat ik de stroom er gewoon af, maar als ik dat te lang doe gaan ze toch dingen uit proberen dus helaas heb ik toch af en toe een flinke tik moeten incasseren :')

Sterkte met oma :(:)

Wat voor naam wil je voor de shet ? Aangezien Kevin ook engels is een engelse naam misschien ? Lily ? Daisy ? Zoiets ? Of een afgeleide van de naam die ze nu heeft ?

Wat een groot project paard :Y) . Ik begin er ook niet meer aan.. vroeger vond ik dat een uitdaging. Ik heb nu een logeetje die me op wil eten als ik haar neus wil in smeren. Nou laat de eigenaresse het dan maar lekker zelf doen :wave: (ook een merrie by the way)

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 16:10

Utopia, wat sneu van je oma. Knapt ze goed op van het vocht?? Mensen van die generatie hebben ook helemaal niet geleerd om genoeg te drinken. Mijn moeder (75 ) drinkt ook alleen op de drink tijden en vrijwel geen water of iets tussendoor. Met veel pushen doet ze het wel.

Knappe Jay, maar eigenlijk moeten er wel "quarter" vlechten in he?! hahahaha

Azmay, het gaat dus wel steeds beter?

Projectjes zijn leuk en zo dankbaar werk.

Utopia, een naam komt meestal wel vanzelf. Maar goed, ik ben de slechtste naam gever. Heb wel paarde, honden en katten gehad die weken zonder naam rondliepen, omdat we 0,0 fantasie hebben.

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 16:23

Och, zo heeft Punette in het begin rondgelopen als Olifant (veel te dik destijds, had nog nooit zo'n dikke pony gezien) en omdat we haar naam niet direct konden onthouden. Daarna was het een tijdje Punaise en dat is uiteindelijk toch weer gewoon teruggegaan naar Punette :D

Utopia, wel lekker, even zonder zadel rondcrossen. Jij blij dat hij niet in een stop schoot :')
En sterkte met je oma! Fijn dat ze alweer iets beter is nu.

Wat een joekel Azmay :oo

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 16:45

Wat is een Quarter vlecht?! :oo

Haar naam op papier is nu Irenice... zou niet eens weten hoe ik het uit moet spreken :') Heb zelf gedacht aan dan Nice ("nies") als afgeleide, maar bekt niet zo lekker :') En in onze vriendengroep is een stelletje die Kevin en Kaatje heten.. en aangezien ik de merrie ook in België op mag halen, was dat misschien ook wel leuk.... maar ik twijfel nog een beetje :')

Hahaha Judith... wel 1x half... maar dat vond hij zelf ook zo onprettig denk ik, dat ie toch maar doorliep :') Dat deed wel ff aardig pijn haha.. achja... hoort erbij :')

Oma knapt gelukkig wel op van het vocht, en drinkt ook wel wat water tussendoor, maar láng niet genoeg... nu wel wat meer.. ze ziet toch wel in dat ze het nodig heeft..
Thanks voor de sterktewensen :+:

ClauH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 17:07

Ja Kaatje is lief <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 17:58

Wij zijn thuis <3

Afbeelding

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 18:49

Heerlijk Robijn.

Wat een prachtig koppie die mini <3
Ik zou voor Iris of Lily gaan. Kaatje vind ik ook leuk maar zou ik alleen doen als het stelletjehet niet beledigend op zou vatten.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 19:45

Zoek anders op Belgische meisjes namen of zoiets??

Super Robijn!!!

Utopia, is maar een grapje hoor. Maar meeste quarters hebben gewoon een aantal dikke niet te strakke vlechten.

Fijn dat oma iets opknapt. We zijn in Nederland gewoon niet goed genoeg ingesteld op warm weer. Ik zei vd week nog tegen mn man, Ondanks warmer weer, denkt nog niemand eraan om erop te bouwen en airco in woningen is echt nog luxe.
En natuurlijk werken wij door tijdens de warme uren en drinken echt te weinig water, vooral de ouderen.

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 19:46

Gaaf robijntjah!

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 20:45

Amai, aangezien ze uit belgie komt

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 09:25

het komt nooit alleen en altijd!!! in de avond of het weekend. De ene rekening van de arts gisteren binnengekregen en toen werd Marron koliekerig. Hij ging mij iets te vaak en vreemd liggen, onrustig terwijl zijn ademhaling, pols, slijmvliezen en mest normaal waren. Na 2 uur kon de arts komen en dan is het wel fijn om 23.30 dat er stroom en licht is aan huis. 39 graden koorts en gaskoliek. Hij voelt zich gelukkig alweer wat beter. Nu op rantsoen hooi om weer even aan eten te wennen waar hij het niet mee eens is.
Deze arts had hem nog niet gezien en zij vond hem geweldig , hij is zo ontzettend makkelijk en braaf. Zij was al een tijdje niet meer geweest, (telkens een collega) en zij was al blij dat het niet mijn merrie was. Thermometer erin is al een ramp laat staan opvoelen. Zelfs laatst met bloedprikken werd op de kliniek al succes gewenst aan de arts die mijn kant op kwam, ze is nogal berucht

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 12:21

pff, jeetje Lynn. Wat fijn inderdaad dat je ze nu aan huis hebt, het op tijd zag en ook goed kon handelen.

Het komt altijd tegelijk inderdaad. Wij hebben momenteel zoveel pech dat we van de veearts rekeningen een heel paard hadden kunnen kopen......Bij wijze van. Soms zie ik het echt even somber in en hoop dat het hierna weer normaal wordt.

Hoe is ie vandaag?? Sterkte!!

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 12:39

Jeeehh Jolijn, heerlijk de paardjes thuis <3 :+: Mooi gezicht... :+: <3

Grappig Jes, vriendin van mij heeft net een mooie merrie gekocht en die heeft ze Lily genoemd :+: Iris vind ik ook wel erg leuk.... <3 En idd, da's wel een goeie ja, even verifiëren bij het stelletje :j

Oh da's ook een goeie tip inderdaad superpony!
Haha ja ik kan niet zo goed vlechten :') Dus ik dacht, misschien bestaat er een vlecht die ik nog niet ken :')
En inderdaad, wij zijn helemaal niet gewend aan zulke temperaturen.. en het is hier ook een andere 30 graden, dan de 30 graden die ik in Spanje ken :P Maar het hydrateren is ook echt een dingetje.. nu wordt er wel aardig op gestuurd overal, maar voor oude mensjes natuurlijk niet..

Wat een gedoe weer LN, lekker zo 's avonds laat... :(:) Gelukkig voelde ie zich wat beter, hoe is de nacht gegaan?

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 13:37

Hij heeft nu 37.7 dus prima mag kleine porties eten en lijkt zich weer een stuk beter te voelen
Meteen ee spuit cortisone gevraagd voor Nikita omdat die nog steeds jeuk heeft. De arts was lichtelijk opgelucht toen ik aangaf dat ze niet hoefde te spuiten maar dat ik dat deze ochtend zelf zou doen, ze is niet zo makkelijk met spuiten namelijk en de arts kent haar al jaren. Vanmorgen zag ze het tijdens het voeren niet aankomen en was beledigd toen ik de spuit erin 1-0 voor mij

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 21:42

Jeetje LN, balen zo laat 's avonds. Fijn dat hij weer fitter is.

Vandaag een heerlijk paardendagje gehad. Kwam een vriendin rijden, Ulicia heeft zich voorbeeldig gedragen. Koos helaas niet. Hij wordt helemaal wild van alle dazen en vliegen. Ben na paar honderd meter al afgestapt omdat hij gewoon niet zichzelf meer was. Super balen, ben bang dat ik voorlopig niet naar het bos kan met hem. Jammer de pammer... Daarna nog hooi gehaald. Kwam op MP een mooie partij voorbij voor een hele nette prijs, dus vandaag opgehaald. Moesten we nog zelf van het land halen maar uiteindelijk wel gelukt. Dus toch weer voor 1.5 maand hooi erbij. Toch wel fijn :) Nog even trailerladen geoefend met de paardjes met de nieuwe trailer. Ze lieten zich beide prima laden. Heel blij mee. Toch altijd fijn zo'n dagje :D