Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lynn_Nikita

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 22:29

Dat is voor mij ook zeer goed te doen denken half uurtje.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 23:50

Als mensen dan ook een onderkomen voor de paarden en hun eigenaren weten (anders dan alleen stal of wei). Dan hoor ik graag suggesties.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 09:20

Het heeft hier goed gevroren. Alles wit. F*cking koud in de schuur en buiten, maar echt prachtig! Ik hou echt van mijn fjordi's in dit weer. En aangezien de bpony verdacht wordt als kruising Ijslander, mag hij ook meedoen met zijn dikke bontjas. Helemaal zoals het hoort... :j <3

Afbeelding

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 09:40

Ziet mooi uit maar brrrrr . Kijk absoluut niet uit naar die kou Groot nadeel ook dat ik raynoud heb, slechte doorbloeding van mijn vingers en tenen vooral met hooinetten vullen erg onhandig als de vingers gevoelloos zijn.

Hopen dat het nog even droog blijft ik wil zo nog even het bos in met het paard.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 09:40

Mooooooi!

Hier dezelfde aanblik: "bevroren" vachten in een flauw zonnetje <3

Prachtig maar :brr:

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 09:42

Lynn, gun jezelf van die verwarmde handschoenen, schijnen echt heerlijk te zijn!

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 09:43

Shirley schreef:
Lynn, gun jezelf van die verwarmde handschoenen, schijnen echt heerlijk te zijn!

Heb ik.alleen zijn die erg dik waardoor waardoor netten openen en vullen daar echt niet mee gaat. Voor het mesten zijn wel fijn

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 09:47

Oh ja, het is wel handig als je je vingers een beetje kunt buigen natuurlijk :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 10:06

Hier ook lekker gevroren vannacht! Ben allang blij dat het niet regent.

Paardjes kunnen nog lekker op het hele land lopen. Hoop dat het nog een beetje droog blijft en dat áls er regen komt er niet al te veel valt, dan hoeven ze voorlopig nog niet in de paddock.

Ik ga straks nog even met mijn jonkie rijden. Manege is bezet, dus ik moet buiten :brr: :brr: :brr: .

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 10:09

Kleed je goed aan!
En veel plezier!

Ben ook blij met de droogte, al zijn die bevroren plassen ook geen pretje _O-

Van de week weer 11 graden, raar klimaat hebben we toch!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 10:20

Ja, ha, ha, ik zat net ook even naar de lange termijn voorspelling te kijken. Nou ja, we zien het wel. Kunnen er gelukkig niets aan veranderen. Het komt zoals het komt.

Hier geen bevroren plassen, klein laagje ijs, maar ze stappen het erg makkelijk stuk.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 11:04

Lang leve de softshel paardrijbroeken. Maar een softshell skibroek werkt ook goed. Bij de Aldi nog wel eens voor een prikkie te krijgen.

Monmaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 11:53

Het was berekoud, maar goed alles weer gedaan!
Gisteren gereden, vandaag ga ik met beide dames wandelen.
Dan loop ik naar een veldje waar ze nog ff lekker kunnen grazen.
Dat is een rondje van 5 km.

Vervelende is, als je nu weer in huis komt, dat ik straks weer moed moet verzamelen om naar buiten te gaan...

Ik ben helemaal enthousiast over Edmundo..... kan ik mooi mijn km bij houden. Grappige is dat ik bepaalde rondjes groter inschatte. Van 1 rondje dacht ik dat die 14 km was, haha... 8.6 km....
ik merk ook dat ik eigenlijk heel rustig rijd... gemiddeld zo'n 6.5/7 km per uur.... dat kan ik nu ook mooi gaan opschroeven. Ik vind het geweldig.... mijn man kan ook zien waar ik uit hang....mocht er eens wat zijn....

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 11:59

Leuk, hè, dat Endomondo. Er is ook een Endomondo Challenge op Bokt. Wie de meeste kms rijdt in een jaar. Erg leuk en leuk om voor jezelf bij te houden. De echte endurance ruiters staan natuurlijk bovenaan. Maar het is voor je eigen lol.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-16 12:13

Endurance ruiters? <<)
Ik wissel tussen de 4de en de 5de plek :))

Hier ook heerlijk weer! Ik hoop dat ik op de dijk kan rijden, want de wei lopen mijn paarden erg voorzichtig over. In ieder geval maar opzadelen voor een mooi zonnig ritje

Afbeelding

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 12:22

Ik waai ook weer eens langs!

Vanaf volgende week weer werken dus veel achter de laptop dus meer Bokt :x :') Heb wel steeds meegelezen maar op de telefoon vind ik reageren echt ruk.

Wat een heerlijke plaatjes! Hier ook alles wit, paarden zo maar even van het gras halen want de merrie is wat gevoelig voor HB en het fructaan is hysterisch hoog nu. Geen risico dan maar. Ik ben het rijden ook weer aan het oppikken wanneer ik oppas heb, twee keer in de week lukt nu meestal wel en als manlief zijn drukke klus klaarheeft (werkt thuis) dan kan ik weer wat vaker. Voor het eerst ooit dat ik de paarden niet geschoren heb want ik rijd alleen maar lalaritjes en wat zijn ze schattig met al dat fluff! <3

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-16 12:28

Heerlijk! Lastig om weer te gaan werken?

Vraagje. Mensen die hooi nat moeten maken/weken/stomen, hoe doen jullie dat? Voornamelijk qua tijd die je eraan kwijt bent en hoeveelheden. En bij de baaltjes de plakken helemaal uit elkaar trekken of gewoon per baaltje?

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 12:32

Zó, Caily! 4de en 5de plek?! :wow: Serious business! Ik zit wel in de top 20, sta nu op 17 geloof ik. :o

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-16 12:34

527,1 heb ik nu, maar hopelijk komt daar vandaag weer 20 - 30 km bij. Voordeel van minder werken, is meer km. Meest hilarische vind ik nog dat ik half augustus de ijzers eraf heb laten halen. Ik reed toen net 100 km in een maand weg. Afgelopen maand zaten we op het dubbele, en deze maand al op 64 km. Allemaal blootvoets en ze loopt nog steeds prima, ook over de puinpaden in draf en soms zelfs galop *\o/*

Monmaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 12:51

Endomondo... haha.... ik was nog niet voldoende ingeburgerd...
Bij ons heeft het wel gevroren, maar niet zo ernstig als bij jullie.

Ik rij max 35/40 km per week.... doordeweeks maak ik standaard een rondje van 5.6 of die van 8.6.... in het weekend rij ik dan rondjes van 15/16 km.
Dus ik denk dat ik volledig onder aan de lijst kom...

Mijn grondwerkjuf....../ rijdt 50 km per week op blote voeten.... ( arabesk)... mijn hoefjes zijn na twee maanden enorm verbeterd.... kan steeds langere stukken over het asfalt.... draven doe ik nog steeds in de berm... soms wat kleine stukje over de weg.
Laatst bijgewerkt door Monmaster op 12-11-16 12:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 12:54

Ik rij hetzelfde en sta in de top 20 hoor, Monmaster. Dus onderaan kom je met die afstanden echt niet. Er zijn zo n 130 deelnemers.

Monmaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 12:57

Nou nieuwe challange.... zal maar zeggen...
Hoe werkt t? Hoe heet dat forum?

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-16 12:59

[BRT] Endomondo challenge: Bokkers Bokaal

Even de openingspost lezen en dan Pb sturen naar die persoon en je komt erbij :)

Kyra moest op ijzers vanwege correctie in de vorm. Tot op heden gaat het goed daarmee! Maar volgend jaar met mijn trektocht gaan er toch echt ijzers onder. Geen haar op mn hoofd die eraan denkt 200 km in 10 dagen te rijden op blote voeten.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 13:00

Je kms vanaf aug worden dan gewoon mee genomen. Dus je loopt dan niet achter ( tenzij je nu net met Endomondo ben begonnen, natuurlijk)

Waaslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 13:12

Caily schreef:
Heerlijk! Lastig om weer te gaan werken?

Vraagje. Mensen die hooi nat moeten maken/weken/stomen, hoe doen jullie dat? Voornamelijk qua tijd die je eraan kwijt bent en hoeveelheden. En bij de baaltjes de plakken helemaal uit elkaar trekken of gewoon per baaltje?

ik doe het hooi eerst in het net die in een IBC vat hangt en giet er dan een emmer water over, het overtollige loopt via het kraantje gewoon weg
geen extra werk dus