Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-16 17:00

Hier giet het van de regen! Hoop dat het bij jullie beter is!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 17:06

Nu zon, maar het wisselt nogal :D

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 17:13

Hier redelijk droog. Wat spatjes af en toe. Maar verder zon en wind. Gelukkig, want we zijn de wei aan het bemesten en dat is al zwaar genoeg zonder regen.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 17:17

Nu is het echt wel droog genoeg om in het zand te gaan liggen, maar wat doet madam?

Afbeelding

Blijkbaar toch niet verkeerd op de tegels...

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 17:38

Sterkte Tinky! Niet leuk als je lijf zo niet meewerkt :(:)

Gaaf paard Gypsy! Met dat meisje lijkt ze wel echt enorm!

Wat een lekker rondje Caily! Leuk, zoveel afwisseling!

Hihi Fabster :=

Hier een druk Paasweekend.
Laatst bijgewerkt door Bnet op 06-05-24 22:07, in het totaal 1 keer bewerkt

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 18:36

tinky heel veel sterkte :(:)

fabster nieuwsgierig aagje :D

caily leuke rit en foto's!

Wij hadden gisteren ineens kuikentjes <3
Zitten nog meer kippen te broeden .

Vanmorgen vroeg was ik en manlief al bezig met parket leggen , halverwege paasbrunch gehad en om 15.30 lag het er helemaal in. *\o/*
Over 24 uur kunnen we gaan schuren en lakken.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 18:37

Haha, leuk rondje zo Caily! Als wij naar de zadelmaker gaan, doen we dat meestal op zaterdag. Dan staat er bij de AH verderop een viskraam op de parkeerplaats en gaan we met de paarden even vis halen. Staan ze net zo lang te azen op een stukje (want als wij het in ons mond stoppen, kunnen zij het toch ook wel eten?!). Het laatste stukje mogen ze dan proberen, maar no way dat het lekker is. En toch elke keer weer proberen :')

Wij zouden morgen meedoen met de Enjoy the Ride Paasrit in Ermelo, maar die is door de KNHS (die organiseerden de rit) afgelast i.v.m. het weer. Jammer, maar wel begrijpelijk. En ik denk dat ik op basis van de weersvoorspelling ook niet was gaan rijden. Ze gaan op zoek naar een nieuwe datum.

Tinky :(:) vervelend als je lijf niet mee wil werken. Bestaat er eigenlijk medicatie, of ben je afhankelijk van alternatieve therapieën?

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 18:41

Succes morgen bernadette!

Hier geen paasvisite, blij van, vind daar niks aan.

Lekker bijdehand snoetje fabster <3

Het is echt maart roert zijn staart weer, zon en buien afgewisseld binnen het kwartier. Hoop dat het vanavond beetje mee valt. Mn dames moesten de resten hooi opeten vanavond en krijgen pas vannacht nieuwe. Als het regent en ze staan niet met de hooibak vol om kacheltje aan te eten vind ik ze al heel snel zielig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 18:52

Tinky sterkte! Mijn moeder heeft ook fybro, naast reuma. Het is een nare ziekte.

Leuke foto's komen er weer voorbij.

Ik zit effe in een dip. Merrie flink geblesseerd. Kan en wil er niet teveel over zeggen, word ik verdrietig van..... Nu eerst hopen op goede berichten.

Hier wel redelijk weer. Harde wind, maar droog en redelijk zonnig.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 18:54

Och buitenritjes, ik word er gewoon jaloers van :p

Maar nog een dikke week volgens planning en dan heb ik paardjes aan huis, dus ik kan het nog wel even missen :Y)

Mijn weitje
Afbeelding

En het uitzicht van mijn slaapkamer <3
Afbeelding

Monmaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 19:13

Heerlijk amazy... Ik dacht dat een tegen zat met de stal enzo... Heb ik dat verkeerd gelezen?
Nou prutsmuts hoost het.... Dus... Knuis voor de buis....

Vanmiddag genoeg gegeten, dus de resterende fruitslade soldaat gemaakt... En klaar is Klara ...

Tja die van mij gaat soms gewoon op het beton rollen... Ik heb dat nog nooit meegemaakt met een paard... In het begin was ik er heel huiverig voor, maar ja het gaat goed, dus ik laat het maar zo, zal wel IJslands zijn of zo...

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 19:32

Eindlijk de wei bemest. Ben kapot. Straks lekker onderuit voor de buis.

Hier gelukkig ook geen paasvisite. Vind het met kerst al erg genoeg.

Gatver [***]. Ik hoop op het beste voor je. :(:)

Azmay: looking good!

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 19:39

En als beloning:

Afbeelding

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 19:47

Mooi :j

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 19:50

Zo zwaait ook effe om de hoek. Heb niet meer zoveel tijd nu ik weer werk.

Vandaag moest ik ook weer werken, net effe heerlijk een rondje gedaan het was zo rustig in Harskamp op straat, men was aan het eten of zat in de kerk. Dus net heerlijk in het zonnetje met alleen maar vogel geluid. Zennnn.

Afbeelding

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 20:01

Oh jee [***]...ook voor jou een knuffel.

Ik heb ook nog een rondje gedaan. Lekker up tempo. Karev hoest allen af en toe. Wijt het aan een stoffig baaltje hooi..
Als ik het uit schud krijg ik ook kriebelhoest.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 20:05

Nat maken die hap, anders zit je straks met een COPD'er.

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 20:07

En de prikbeesten heel veel mugen zijn er alweer paard wordt helemaal gek en zit ook onder de bulten -O-

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 20:14

[***] sterke voor je paard

met paard over de markt. Stoer hoor!

Azmay lekker uitzicht zo met de wei!

Ik heb wel al vandaag mijn 15e eigen wei en alles in eigen beheer en hoop nu met 33 ook echt achterom te krijgen.

Hier was het weer vandaag heerlijk ondanks de wind en toch rif gevonden en een half uurtje gereden en voor de eerste keer bakjes gedraafd. Ik dacht als hij zoals eergisteren makkwlijk over een meter omheining kan springen moet balkjes draven ook lukken meteen wat pionen erbij om te slalommen en we hadden weet een gevarieerd ritje. Hij is left bassin extravert als ik zo'n test doe en die afwisseling heeft hij ook echt nodig. Variatie en ook mee laten denken. Niet saai telkens op hetzelfde focussen dan gaat hij klooien

zoefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 20:48

Citaat:
De komende weken herstellen dus zal waarschijnlijk minder actief zijn met antwoorden.
Meld dit bericht
Tinky, hé balen zeg

Citaat:
Daar gaat mijn wekelijkse "oude dagen" rondje...
ojajoh jij ooi sterkte!
Helaas allebei heel herkenbaar. Soms denk ik wel eens dat ik de enige ben die minder kan. Afgelopen tijd heb ik daar best wel een (paarden)dip over gehad, dat ik dacht ze allebei maar ergens in pension te moeten zetten of zo...Ik ben af en toe best wel jaloers op mensen die en gewoon heel veel op een dag kunnen. Allemaal foto's over paardrijdende mensen die daarna nog eens naar feestjes gaan of weet ik het wat allemaal ondernemen. Helaas heb ik hier ook een stapje in terug moeten doen.
Het is best fijn om te lezen dat er meer mensen met paarden zijn die lichamelijk ook beperkt zijn, maar die toch door blijven zetten

Gypsy, mooie foto! alleen jij lijkt klein of je paard lijkt groot 8-)

Cailey, wat fijn dat je paard zo braaf over de markt gaat!

[url]Mijn paasvisite is net de deur uit... Merk dat dit altijd wel een aanslag op je dag is... Oudwijf? Vast wel :j[/url] Herkenbaar! Ik zeur wel eens dat ik best afgelegen woon en weinig visite krijg maar als er dan iemand wil langskomen komt het me nooit uit :D en als de visite dan weer weg is....ben ik superblij met mijn rustige woonplek ;)

Citaat:
morgen stijldanswedstrijd
bernetteO, volgens mij zijn er weinig mensen die paardrijdende mensen die stijldansen, grappige combi

Hier weinig paardennieuws, al blijft mijn kwpn-er best wel hoesten :(
Net mijn bestelling van kramer binnen gekomen, leuk sjabrak die eindelijk onder mijn zadel past en een fijne poetskist. Ik had nu een open kistje, maar aangezien we sinds kort muizen hebben.....zaten mijn borstels onder de muizenkeutels :o Altijd leuk iets nieuws *\o/*

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 21:16

Voer al het hele jaar hooi en nog geen hoestend paard gehad. Heb het baaltje aan de kant gelegd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 21:22

Dat zal bij ook nooit wennen worden hoor zoefie: ben nu 5 jaar verder nog steeds bij tijd en wijle stikjaloers, op wat een ander op zijn dooie akkertje uit hun mouw schud aan werk/training/lol en kan dan maar moeilijk trots zijn op mezelf en de bergen die ik zelf dag in dag uit verzet om ze maar te kunnen houden.

En nu grote bij mij weer niet helemaal lekker gaat en ik de vinger er maar niet op gelegd krijg, slaat de twijfel en onzekerheid weer toe, want hadden ze niet beter afgeweest bij een ander

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 21:33

Dat zal ook wel normaal zijn om dat af en toe te denken ohjajoh. Denk ik hier iig ook weleens als ik me weer bedenk dat we er maanden niet op gezeten hebben.
Buiten het voeren om krijgen ze ook nie gek veel aandacht.

Maar als ze dan lekker door de wei galopperen en staan te glimmen in de zon, dan bedenk ik me weer dat we het schijnbaar toch iets goed doen ;)
Ook het beleren van onze kleine tank, dat is eens in de paar weken even wat doen, maar dat pakt ze dan toch erg goed op, en loopt erbij alsof ze nooit anders gedaan heeft.
Ook dat doet ons dan weer goed, en kunnen dan weer een paar weken vooruit met dit in onze gedachte..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 22:11

Thanks! Palousaboy, daar heb je een goed punt en fijn om te horen dat ik daar niet alleen in ben.

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 22:33

Ik heb ook lang niet altijd veel energie. Fijn dat ik een paardje heb die goed een tijdje stil kan staan zonder moeilijk te doen als je er weer op stapt. Ik Ben jaren aan het dokteren geweest. Ik slik nu al enkele jaren depyrol plus. En dat werkt voor mij super. Ik Neem het niet constant. Maar zodra het weer iets minder gaat begin ik weer voor een paar weken. En knap ik weer op. Doordat ik het steeds beter herken zijn de dipjes steeds minder diep en steeds korter. Misschien ook iets voor een van jullie. Liep ook bij de dokter voor eventueel me of fybro. En wat al niet meer. En echt wel Ondanks ik dat toen niet toegaf een flinke depressie gehad na het overlijden van mijn zoontje.

Ik weet er zijn hier meerderen met veel te weinig energie of andere klachten. Sterkte allemaal. En ook met het geblesseerde paardje.