Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 21:20

Duim voor je Wendy. Dat het allemaal goed gaat.

Hier nog geen vliegen. Ik heb bij mijn paarden nog nooit een vliegen deken of masker gebruikt. Ze hebben ook nog veel wintervacht. Maar laat nu wel goed los.

Wij gaan ook 2 of 3 keer per jaar met vakantie. Eerder pasten de buurmeisjes op. Die gingen dan ook in ons huis. Maar die zijn allemaal het huis uit. Dus het is wel wat lastiger, maar het lukt altijd wel.

ClaudiaHS

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 21:36

Amel heeft inmiddels de kap op en dat vond ze me toch raar haha gek beest.
Ding om gedaan, ging ze heel hard met haar hoofd schudden, keihard in galop door de wei en toen kwam ze weer terug van: zo vrouwtje doe nu maar weer af :')
Melle vond Amel maar eng met dat ding op dus die ging er ook vandoor.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 22:37

Wat naar Wendy van de bult.
Volledige narcose kan denk ik niet op locatie he? Hopelijk kan de bult helemaal goed verwijderd worden.

Hier eindelijk goed nieuws. De grond is intussen van ons en de gemeente heeft al onze plannen mbt paddock, poel, verharding voor paardentrailer, heuvel ect. goedgekeurd vandaag! Zelfs de mega hoge dennen van de gemeente mogen gekapt worden. Dat gaat pas einde van het jaar gebeuren, want er zitten nu vogels in te broeden. Maar als die mega grote jongens eraf zijn krijgt onze weide mooi zonlicht. Daar is nu aardig wat mos.
Volgende week komt de loonwerker en gaat het gebeuren! Dan wordt er hopelijk een klein paradijsje van gemaakt :D
De de meneer van de gemeente zei dat we er maar wat moois van moesten maken.
Hij heeft ons nog wel tips gegeven mbt te poel de de heuvel mag niet hoger dan 2m. Nou dat is prima. 2 meter is ook al een leuk bultje om over heen te rijden.

Claudia, is Amel er uiteindelijk nog aan gewend geraakt? Nick was ook aan het schudden toen hij voor het eerst de vliegenkap op had, maar al snel had hij door dat het toch wel fijn was :D

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 22:41

Jeetje Wendy wat een naar nieuws ik hoop dat de behandeling aanslaat en de operatie helpt.

Lynn: die namen van die kippen ik ga stuk.... _O-

Chasey: maak je wel even voor en na foto's van je paradijsje? :D

rover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 06:03

Wat akelig Wendy, sterkte. Duim dat de behandeling goed aanslaat.

Gaaf Chasey! Super zeg dat de gemeente zo goed meewerkt. Wordt vast prachtig.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 07:23

Heerlijk als je de paarden zo samen hebt. En makkelijk eens weg kunt

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 07:24

Wst fijn dat de gemeente akkoord is gegaan met jullie plan.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 07:29

Ow chasey! Wat fijn. Succes met het klussen

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 07:30

Ik was gisteren in Utrecht. Sperma onderzoek:

Afbeelding

Hij deed het echt super.
Nog geen kwartier. Stond hij weer op de trailer.

Afbeelding

En thuis weer lekker op wei

Afbeelding

Jammer het wel 4 uur reistijd was.
Halve dag mee kwijt.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 07:46

Gefeliciteerd Chasey! En Wendy, wat een K nieuws.

Ik moet een draadje spannen langs mijn nieuwe haag, ik heb de jongens de andere wei gegeven en dacht dat ze er geen interesse in hadden. Totdat ik Vliegje echt dwars door de bamboe zag lopen en 1 vers aangeplant rozenstruikje stond wat dieper inene. Ohoh.

Gisteren had ik een smeltmomentje, ik bekapte een paard met veulen aan de voet en die dronk gewoon terwijl ik bezig was. Echt lief!

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 07:51

*\o/* mooi nieuws Chasey.

Amel staat nu rustig met haar kap gelukkig.
Ze is nu helemaal een zebra :P

4 uur met de Trailer voor 15 min onderzoek pfff.
Kunnen ze zoiets niet aan huis doen hahah.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 09:43

Ik kopieer even een bericht van mijn facebook pagina....

Helaas is gisteravond / vannacht een vandaal bij ons op het landje aan de Beukenweg in #Lelystad geweest. Nadat om 20.30 uur nog alles is gecontroleerd moet iemand over het hek zijn geklommen en heeft het kippenhok open gezet. Alle deuren zijn open gemaakt. Hierdoor hebben de plaatselijke vossen hun gang kunnen gaan. Met groot verdriet heb ik vanmorgen de resten opgeruimd. Ik ben er stuk van... vanmiddag aangifte doen....

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 09:47

Hè getver Mer, wat naar!! Wat moet je geschrokken zijn toen je de ravage aantrof. Sterkte. :(:)

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 09:55

Super Chasey! Wat een tof nieuws. Ik ben benieuwd naar de voor- en na foto's :D

Wat een braaf paard Anke. Weer eens wat anders :P Wat doe je met de uitslag?

Wat schattig Antheman. Veulens blijven leuk!

Ah nee Mer1980. Wat een klote streek.

Gister tijdens het mesten van de wei was ik de Shet kwijt. Stond meneer binnen op stal. Nog steeds geen idee of hij brokjes wilde of gewoon niet meer buiten wilde staan :P

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 10:13

Dankje allemaal.

Anke wat netjes van je hengst. Wanneer krijg je uitslag van het onderzoek?

Ah wat lief atheman van het veulentje.

Mer1980 wat erg! En wie verzint zoiets om te doen?
Is er geen mogelijkheid dat dieren de deur hebben opengemaakt?
Arme kipjes :( wat zal dat een naar gezicht zijn geweest.

Ik heb morgen de begrafenis van mijn tante. En nu is mijn jurkje gescheurd wat ik aan wilde doen. Moet ik nog op stel en sprong op pad vandaag. Heb al zo’n hekel aan kleding kopen.
Ben er met de kop ook helemaal niet bij.
Heb sinds kort een automaat, zet ik hem perongeluk in de vrij tijdens het rijden.
Zoiets overkomt me zelden. Mijn hoofd zit gewoon vol van alle gebeuren.
David morgen kinder feestje met 27 graden.
Zit ik me ook al druk over te maken ivm te lang in de zon.
En zo blijf ik maar piekeren...

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 10:38

Ach nee Mer, wat erg. Wie doet zoiets nou? :n

Chalet, kalm aan. Ik weet dat dat lastig is als je hoofd vol zit, maar het loopt ongetwijfeld wel los.

Ik ben vandaag lekker vrij en heb net fijn wat om het huis gerommeld. Paardjes in de tuin gezet zodat ze een uurtje gras konden happen. Heerlijk.

Afbeelding

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 11:32

Er zijn duidelijke braaksporen, we hebben al 30 jaar kippen in het hok en de enige kerend at een vos kippen dood heeft gemaakt is nadat iemand het hok open heeft laten staan of gemaakt. Echter hebben wij nu aangifte gedaan en er is waarschijnlijk sprake van een kippendief. Die heeft een deel gejat en de rest die ontsnapt is heeft het niet overleefd. We zijn er net achter dat de buurman verderop ook kippen mist en zijn hok is ook open gezet. Het is heel naar dat dit gebeurt. Heb net een camera besteld op batterijen met SD kaart.... Ben er zo vreselijk stuk van....

Chasey wat vervelend zeg, sterkte morgen...

Flew: Heerlijk de paarden in de tuin, ik zou ze ook wel bij huis zelf willen hebben....

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 11:35

Wat naar Mer :(

Selka, ik denk dat malief met alle plezier jullie oude beestje komt halen om te lenen hoor :P

Ik zal eens kijken wat het kost om hooibalen te laten maken :)

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 11:47

He Chasey, dat zijn die kleine dingetjes die je nu niet kunt hebben. Succes met het vinden van een andere jurk. Zou je om David niet te veel zorgen maken. Insmeren en gaan! Ik neem aan dat de andere moeders ook wel opletten toch?

Heerlijk flew, paarden letterlijk in de tuin :)

Haha mijn vader rijdt er ook graag rondjes op. Laatst ging ie op 2 wielen omdat het schapengaas niet meegaf. Glunderen dat ie deed :D

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 12:08

Een kippendief? :wow: >;) Waarom moet je die dingen in godsnaam stelen. Die koop je toch zo ergens voor een prikkie? Of heb je kippen met goeden eieren? Wat een idioten.

Chasey, lekker zeg! Ben ook heel benieuwd naar de voor en na foto’s!

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 12:55

Flew,
Wat leuk dat ze lekker in de tuin scharrelen, kunnen ze mooi de kantjes maaien :D

Mer1980, Wat vervelend dat het duidelijk inbraaksporen zijn. Ik snap dat je daar helemaal naar van bent.
Bah!

Selka, Ik kan moeilijk dingen los laten. Of uit handen geven. Wij zijn morgen bij de begrafenis en David is gelukkig fijn naar het kinderfeestje.
Ze gaan naar het pretparkje hier om de hoek, daar zijn wij toevallig lid van, dus hij kent daar de weg wel.
Ik geef hem zonnenbrandcreme mee, en hopelijk denk hij er aan om zich een paar keer in te smeren.

Fabster, ik ook! Ik zal binnenkort de foto's eens uitzoeken. nog niet aan toe gekomen. Maar ik zal ook zeker foto's maken als de loonwerker bezig is.

Ik ben ondertussen op pad geweest, heb nog geen nieuw jurkje gescoort, nu eerst maar ff in de tuin zitten. Ga straks nog wel een keer op pad als ik de kinders op heb gehaald van school.
Eerst even relaxen.
Zit nu met het laptopje buiten naar de paardjes te kijken.

Gisteren fijn met Nick geknuffeld. En vandaag bleef Bliksem voor het eerst liggen en mocht ik hem knuffelen. <3 Daar heb ik geen foto van, maar het knuffel momentje van gisteren wel.
Afbeelding

Ilsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 13:00

Ohnee Mer, vreselijk!

Hier een vliegenkap besteld voor mijn ene paard, die heeft nu toch al heel wat vliegen rond zijn hoofd. Is zo eentje met een ring thv de ogen, zodat het mooi van de ogen afstaat. Ben eens benieuwd!

Ga toch maar voor een opstap van 4 treden gaan, zal niet teveel luxe zijn met een paard van 1.80 als je de stijgbeugels liever niet gebruikt denk ik. Pats, 100 euro duurder dan die met 3 treden. Maarbon, er zal wel veel gebruik van gemaakt worden dus zal wel er geen spijt van krijgen.

Wij hebben ook een heuvel die niet zooo hoog is in onze paddock paradise (mss ook iets van een 2 meter? Mss zelfs iets minder, nog niet gemeten), ze hebben er al op staan spelen of de kuddeleider heeft ook wel al eens gewoon op uitkijk gestaan erop. Vind het wel leuk. Is voor jezelf ook wel leuk als je eens snel de hele opp wil overzien.

Super van het goede nieuws chasey, en jammer van de jurk. Ik hoop dat je heel snel eentje gevonden hebt.

Flew, gezellig zo de paarden in de tuin! Hier momenteel meer zand dan gras in de tuin (net verhuisd) dus ze staan liever op de track die nog vol gras staat dan in de tuin denk ik, haha. Maar wie weet, als er in de toekomst toch gras is, laten we ze mss ook wel eens voor grasmaaier spelen.

Chasey, vind dat ook zalig zo knuffelen als ze even liggen te relaxen <3 Heb vorige week ook zo'n moment met mijn ene paardje op foto kunnen zetten. Die kleine dingen maken het aan huis hebben zo zalig, voordat ze aan huis stonden heb ik hem nooit al liggend aangetroffen, en nu supervaak.
Afbeelding

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 13:03

Ilsey, Ja super fijn is dat!
Als ze op pension staan of bij iemand anders zie je dat inderdaad niet zo vaak. Maar het is zo fijn dat het paard je dan toelaat en niet gelijk opstaat. Ik vind dat best een soort 'eer' dat het paard het accepteert :D
Leuke foto!

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 13:06

Dat komt dan vast goed met David Chasey. Wat een leuke foto!

Heerlijk Ilsey! Ik ben benieuwd of je vliegenkap bevalt.

Zo heeft mijn shet ons gister flink laten schrikken. Ik ging voordat ik naar bed ging nog even kijken, maar ik zag haar niet. Toen heb ik het licht van de paddock aan gedaan en zag haar helemaal achterin compleet plat liggen. Hoofd plat op de grond en haar bovenste beentjes helemaal gestrekt. Dus ik erheen gerend en zie dat ze wel ademt, maar ze reageert nergens op. Ik ga naast haar zitten, aai haar hoofd en vervolgens doet ze heel verstoord haar ogen open. :') Was ze gewoon compleet vertrokken, haha.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 13:09

Niwla, zo herkenbaar! Daarvan schiet ik ook altijd helemaal in de stress!
Zeker omdat het bij James dus al een keer echt gebeurd is. Sindsdien kijk ik altijd of ze nog wel ademen.
Vorige week lag Nick ook compleet gestrekt in de paddock. Ik zag hem vanuit huis liggen. Dus ik schrok me wezenloos. Ik stoof naar buiten met een hoop lawaai. En daar schrok Nick wakker van en heb hem nog nooit zó snel op zien staan :') We gaven elkaar een hartverzakking.